Sahih Adun Sindumin Tinggalkan Warisan Untuk Bersama GRS

Tidak ada yang admin ingin laporkan disini cuma mengesahkan apa yang admin tulis atau beritakan baru baru ini. Melalui tajuk Adun Sindumin Keluar Warisan Sertai GRS.

Berkenaan Ketua Penerangan Parti Warisan Sabah (Warisan), Datuk Dr. Yusof Yacob yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sindumin, mengumumkan keluar daripada Parti Warisan Sabah.

Sebab ada yang mendakwa kononnya ia kurang benar dan sebagainya. Mereka ingat admin ni cincai. Hahaha!

Terbukti berita itu memang benar. Hari Datuk Dr Yusof Yacob bertempat di Dewan Teater, Marina, Sutera Harbour, telah secara rasmi mengisytiharkan dirinya tidak lagi bersama parti Warisan tapi akan beralih menjadi wakil rakyat Bebas tetapi pro kerajaan negeri Sabah atau GRS.

Alasannya seperti juga pemimpin bijaksana dan bertanggungjawab yang lain. Ingin berbakti pada pengundi di DUN Sindumin itu sendiri dan untuk kestabilan pentadbiran kerajaan negeri. Lebih kurang begitulah.

Ada juga yang bersangka sangka katanya, itu jalan yang terbaik daripada Sabah jatuh ke tangan Kluster Mahkamah lebih baik Bersatu. Ada juga yang berpendapat Warisan sudah rosak hanya menjadi alat kepada pihak yang tidak bertanggungjawab untuk merompak hak hak Bumiputera. Justeru peralihan inilah yang terjadi.

Eloklah kalau sudah ramai yang buka mata. Pada Dr Yusof tenang saja di posisi ada juga kami. He!

Kelmarin berita pasal Adun Pitas, Ruddy yang menafikan berita palsu kononnya akan menyertai Warisan. Sebaliknya beliau akan terus setia bersama PPBM/Bersatu Sabah. Ruddy adalah calon Bebas yang menewaskan calon UMNO dan Warisan pada Pilihan Raya Negeri Sabah 2020. Ramai orang tahu yang menyebarkan berita palsu itu adalah Warisan dan ia hanyalah permainan mereka. Sebenarnya itu

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.