Aziz Meroyan Konon PM Merasmikan Projek Mereka. Apa Yang Dibanggakan Tu?

Semalam Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin setelah mengumunkan satu projek Kok Kawi Resort City yang bernilai 7 bilion ringgit Malaysia.

Dikatakan projek itu akan memberi pulangan yang besar kepada kerajaan negeri Sabah dan memberikan peluang pekerjaan kepada ramai anak-anak tempatan Sabah.

Bagi Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Menteri Sabah Datuk Hajiji Noor adalah bukti kerajaan negeri Sabah berpotensi dan telah diurus dengan baik menyebabkan pelabur tempatan dan asing berani membuat pelaburan yang bernilai bilion ringgit.

Menurut lagi Perdana Menteri diharapkan melalui pembangunan atau projek yang dimeterai itu ia menjadi salah satu jalan penyelesaian kepada masalah pengangguran yang semakin meningkat.

Tetapi yang melucukan kenapa pula parti Warisan yang menuntut kononnya projek itu mereka yang punya. Macam mana boleh menjadi milik Warisan kalau satu batang cerucuk pun tidak kelihatan.

Sepatutnya kalau sudah tahu diri itu kuat mengklaim kerja orang. Maka sebaiknya semasa menjadi kerajaan. Perbanyakkanlah membuka atau merasmikan tapak pembinaan. Hahaha!

Lucu juga si Aziz Jamman ni.

Satu yang patut dimalukan oleh wakil-wakil rakyat Warisan, sebelum menuntut sesuatu ialah siapa yang membina bangunan pentadbiran kerajaan negeri Sabah yang menjadi kebanggaan Ketua Menteri Warisan dan penyokongnya, selama dua tahun lebih tu. Bukankah kerajaan Sabah yang ditadbir oleh Tan Sri Musa Aman.

Kalau benda yang sudah nyata seperti itu, dituntut selepas kalah, adalah sikit kewajarannya. Sekurang-kurangnya dapat juga mengingatkan rakyat pada mereka. Tapi ini sekadar tapak binaan. Alahai!

Hakikatnya kerajaan sebelum Warisan telah berjaya membina bangunan sebesar pusat pentadbiran kerajaan negeri Sabah. Jadi apa yang menghairankan jika kerajaan negeri GRS ini sekali lagi membina projek mega seperti itu. Memang berkemampuan dan terbukti menjadi kenyataan.

Benda yang baik Aziz Jamman, untuk kebaikan rakyat dan negeri Sabah secara keseluruhannya. Buat apa nak ego sentrik, itupun kalau benar ia datang dari idea pemimpin pemimpin Warisan. Entah entah idea dari syarikat tertentu semata mata.

Memalukan sangatlah pemimpin atau politik Warisan, nak menuntut sesuatu yang sebesar naga. Sedangkan tiang rumah bagi menggantikan rumah rumah terbakar di daerah Warisan pun gagal ditunaikan. 👎

Hassan Menang Kekal Sebagai Adun Sebatik💪

Nah kan terbukti benar surat akuan bersumpah yang diubahsuai oleh Parti Warisan tidak sah atau tidak laku di sisi undang-undang.

Sebentar tadi Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah Datuk Kazim Yahya telah menolak surat peletakan jawatan Adun Sebatik Hassan Amir Gani yang dikemukakan oleh Warisan, setelah Adun Sebatik bertindak keluar parti dan menyokong kerajaan GRS.

Ini berdasarkan penelitian keatas surat yang dikemukakan oleh kedua belah pihak, Warisan dan Adun Sebatik sendiri. Terbukti surat akuan yang dikemukakan oleh Parti Warisan tidak lengkap atau tidak bertarikh justeru ia bertentangan dengan dasar awam atau undang-undang yang sedia ada. Menyebabkan beliau selaku Speaker Dewan Undangan Negeri tidak terikat untuk membuat pertimbangan yang lebih lanjut.

Keputusan tuan speaker itu juga sekaligus mengistiharkan DUN Sebatik tidak dikosongkan atau tidak dibubarkan. Hassan Amir Gani kekal sebagai Wakil Rakyat bagi DUN berkenaan.

Tahniah Wakil Rakyat DUN Sebatik, Hassan Amir Gani. Yb memang hero sanggup berkorban demi kepentingan pengundi dikawasan Yb.

Warisan loser. 👎

Warisan Kantoi Menipu Tuan Speaker DUN. Shafie Akan Didakwa?

Untuk makluman surat akuan bersumpah diatas telah diserahkan oleh Setiausaha Agung Warisan kepada Setiausaha Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah.

Penyerahan surat itu telah disahkan oleh Tuan Speaker Negeri Sabah Datuk Kadzim M Yahya.

Tuan Speaker mengulas lebih lanjut bahawa sebelum itu beliau juga telah menerima surat daripada Adun Sebatik yang bertujuan untuk menafikan kesahihan surat akuan yang telah ditandatanganinya itu.

Tuan Speaker akan merujuk Peguam Negeri Sabah terlebih dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung isu ini iaitu status Adun Sebatik, Hassan Gani setelah mengistiharkan dirinya tidak lagi menyokong Parti Warisan sebaliknya menyokong Kerajaan Negeri Sabah atau kerajaan GRS. Namun cuba dinafikan oleh Parti Warisan melalui surat akuan yang kononnya telah ditandatangani oleh Adun Sebatik.

Kita sedia maklum bahawa surat akuan di atas telah dipalsukan bila mana tarikh 26hb yang dicatatkan bukannya tarikh sebenar sewaktu ditandatangani oleh Adun Sebatik.

Surat Akuan Sumpah Warisan Tidak Laku

Ini bermakna Shafie Apdal selaku Presiden Parti Warisan telah melakukan jenayah penipuan ataupun menghina kemurnian Dewan Undangan Negeri Sabah.

Jangan main-mainlah oh silap haribulan Presiden Parti Warisan Shafie Apdal boleh didakwa kerana menipu Dewan Undangan Negeri Sabah.

Jangan main-main oh, ada juga ni. Sudahlah Parti Warisan ni sinonim dengan dakwaan salahguna kuasa di Mahkamah ditambah lagi dengan kes penipuan seperti ini.

Akuan Bersumpah Parti Warisan Tidak Laku – Adun Sebatik

Hari ini sekali lagi Warisan membawa cerita kartun, cerita yang tidak pernah dibuat oleh orang yang waras demokrasi.

Surat itu berupa pengakuan yang telah ditandatangani oleh Adun Sebatik Hassan Gani. Surat itu ditandatangani lebih awal sama ada sebelum atau sejurus Adun Sebatik mendapat kemenangan dalam pilihanraya negeri Sabah 2020.

Maksudnya surat tu bertarikh “back dated”. Tampak sangat ada unsur-unsur penipuan yang cuba dilakukan oleh kepimpinan parti Warisan.

Tarikh 26hb yang terdapat dalam surat hanya dicatatkan selepas pihak Parti Warisan mendapat tahu yang Adun Sebatik telah mengisytiharkan dirinya keluar parti dan menyokong kerajaan Sabah GRS.

Nampak tak punyalah licik dan jahat permainan politik Parti Warisan ni.

Mereka ingat Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah itu naif peraturan macam mereka hingga begitu mudah diperbudak-budakkan.

Cuba pula kamu tengok surat rasmi atau surat akuan yang ditandatangani oleh Jaujan Sambakong semasa menjadi wakil Rakyat BN. Ada kamu dengar Jaujan dipaksa atau diheret supaya mengosongkan DUN Sulabayan atau diugut akan di saman? Tidak ada kan sebab surat seperti ini tidak laku dalam sistem demokrasi, ironinya Warisan tahu tetapi mereka cuba kenakan pada orang lain.

Para Adun Warisan sertai saja kerajaan GRS. Surat akuan bersumpah ciptaan pentadbiran Parti Warisan berkenaan tidak akan laku di negara Malaysia.

Kamu ingat andai surat akuan sumpah seperti itu sah atau laku di sisi undang-undang. Di mana nanti kamu letakkan muka raja-raja Melayu yang mengorbankan Malaysia menjadi sebuah negara demokrasi dan raja yang berperlembagaan?

Petang tadi tersebar satu kenyataan dari setiausaha Agung Parti Warisan bahawa mereka akan memfailkan saman atau menuntut ganti rugi daripada Adun Sebatik. Kenapa begitu sedangkan semalam kecoh kononnya DUN Sebatik akan dikosongkan dan akan menjalani pilihan raya kecil. 😅

Warisan Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong-sorong – ADUN Sebatik

Hari ini viral satu rakaman video yang menunjukkan Yb Hassan A Gani sedang mengangkat sumpah taat setianya kepada parti. Waktu itu belum lagi bergelar Wakil Rakyat atau Yang Berhormat pun.

Acara angkat sumpah itu hanyalah inisiatif parti Warisan sempena penyerahan watikah sebagai calon untuk bertanding di DUN Sebatik pada Pilihan Raya Negeri Sabah, baru-baru ini.

Itu bermakna sumpah pada ketika itu hanyalah syarat yang ditetapkan oleh parti Warisan. Bukannya syarat yang ditetapkan oleh SPR jika ingin menjadi calon pilihan raya.

Jadi apa tujuan rakaman itu diviralkan oleh kepimpinan Warisan, untuk membatalkan tindakan Adun Sebatik, Hassan A Gani?

Pada Khamis lalu Hassan A Gani selaku Wakil Rakyat untuk DUN telah mengisytiharkan dirinya keluar dari parti Warisan dan menyokong Kerajaan Negeri Sabah, Perikatan Nasional. Selepas hilang kepercayaan kepada kepimpinan Parti Warisan yang hanya sibuk berpolitik hingga lupa tanggungjawab mereka kepada rakyat atau pengundi di kawasan mereka.

Kerja orang yang cetek pengetahuan am dan tidak memahami bagaimana selama ini politik berjalan. Apa mahu main halang oh, orang sudah tidak percaya biarkanlah dia pergi. Demokrasi apa yang diamalkan oleh Parti Warisan ni. Dimana kebebasan bersuara dan berpendapat?

Andai kata Parti Warisan terkait dalam satu kes lalu pendaftarannya dibatalkan oleh ROS. Waktu itu apa agaknya status wakil wakil rakyat Parti Warisan, jika kesetiaan kepada parti adalah syarat untuk menjadi wakil rakyat, DUN dikosongkan?

Satu lagi fakta yang patut diketahui oleh Warisan. Adun Kuamut, Masiung Banah pernah keluar masuk BN ke Warisan dan keluar balik. Tapi dalam pilihan raya negeri Sabah baru-baru ini dia bertanding atas tiket Bebas dan mendapat kemenangan, mengalahkan calon daripada Warisan dan UMNO.

Itu membuktikan kemenangan calon bukan disebabkan oleh faktor parti semata-mata tetapi ada lagi yang lebih utama dari itu iaitu kredibiliti calon.

Jadi tindakan Presiden Parti Warisan, Shafie menghalang wakil rakyat meninggalkan Partinya adalah tindakan yang tidak demokratik, ketinggalan zaman. Apa lagi sebelum ini pernah mendabik dada bahawa dia tidak akan menghalang mana-mana wakil rakyat meninggalkan kerajaan Warisan pada waktu itu. Sekarang apa cerita? cakap tidak serupa bikin.

Warisan ni ibarat peribahasa hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. 😅

Warisan Mau Terbang Ke Malaya Pula?

Warisan mahu terbang ke Malaya pula. Dimana ada golongan yang sanggup membelakangkan akal mereka maka disitulah Warisan cuba bertenggek. Begitu kah?

Jadi kemana sudah slogan agung parti Warisan, Sabah Ubah. Dalam tong sampah mana? Baik mereka kutip balik sebab tidak ada tu orang luar yang sanggup membuangnya ke tapak pelupusan.

Menurut Setiausaha Agung Parti Warisan Loretta Padua. Warisan akan menebarkan sayapnya hingga ke Semenanjung. Itulah buktinya Warisan sebuah parti yang kuat.

Kuat? Kuat kerana disokong oleh golongan yang membelakangkan akal mereka, itu kuat? Percayalah satu satu negara itu tidak akan maju jika yang menentukan parti yang memerintah adalah golongan seperti itu. Lihat saja kawasan-kawasan yang menjadi kubo kuat Warisan, Bukan ada perubahan pun, walaupun pemimpin yang mereka agungkan pernah memegang portfolio Menteri KKLW dan sebagai Ketua Menteri Sabah. Yang orang luar nampak hanyalah kroni dan kerabatnya yang bermegah megah, lepas itu dihormat seperti orang yang berotak. Memalukan diri sendiri saja.

Dulu bukan main lancang lagi menidakkan kehadiran parti parti politik daripada Semenanjung hingga ada dikalangan penyokong Warisan yang hilang akal sanggup memainkan sentimen bangsa supaya nampak benar parti mereka ingin membawa Sabah keluar dari Malaysia.

Admin pun mereka cuba propagandakan. Hahaha!

Apa jentera Warisan kata pada rakyat Sabah, sesiapa yang menyokong parti parti daripada Semenanjung. Maka mereka bukannya Sabahan sebenar kerana sanggup melihat kekayaan negeri ini di sedut oleh Malaya.

Walaupun pada masa yang sama admin telah menulis banyak entri bagi membuktikan pembohongan propaganda Parti Warisan. Tapi sengaja mereka tidak mempercayainya. Punyalah tolol.

Nasib baiklah Rakyat Sabah ni jauh lebih cerdik berbanding kebanyakan jentera Warisan. Itu yang kita sempat menyaksikan kejatuhan kerajaan Warisan dalam Pilihan Raya Negeri Sabah baru-baru ini.

Warisan tu hanya sesuai disokong oleh orang-orang yang oportunis dan orang-orang yang membelakangkan akal sihat mereka.

Yang peliknya Rakyat Sabah masih belum nampak siapa mereka. Yang ada dalam Warisan tu, ibu mereka pun sanggup mereka bunuh demi duit atau harta. Jangan cerita bab rasa malu dan bersalah, itu memang tidak ada yang penting nampak bergaya walaupun pada hakikatnya papa.

Tapi kan kalau dikira secara logik ngam juga Warisan cuba bertapak di Semenanjung. Ini kerana yang mendapat keuntungan besar semasa Warisan menjadi pemerintah ialah pengikut-pengikut Presiden Warisan yang berasal daripada sana. Itu yang admin tergelak besar bila melihat telatah jentera Parti Warisan, pandai pandai bercakap pasal Sabah For Sabahan atau Sabah Ubah, dia sendiri dianggap bodoh.

Peter Anthony Diarahkan Hadir Ke Mahkamah Pada 24hb Februari

Naib Presiden parti Warisan, Peter Anthony telah diarahkan oleh Mahkamah agar hadir pada 24 Februari ini bagi sebutan kesnya.

Tarikh itu ditetapkan Hakim Azura Alwi selepas timbalan pendakwa raya Wan Shaharuddin Aladdin memaklumkan pihaknya tidak menerima sebarang permohonan daripada pihak pembelaan supaya kehadiran tertunda dikecualikan.

Si Peter juga diingatkan oleh mahkamah agar jangan lagi memanfaatkan kebaikan mahkamah.

Kurang ajar betul pemimpin yang tidak ada didikan sivik ni. Mentaliti picisan dan tidak reti diuntung.

Oh begitu ceritanya bukan seperti yang didakwa oleh jentera Warisan, kononnya kerana pemimpin mereka tidak bersalah maka sukar bagi SPRM untuk membuat pendakwaan.

Kesian totok totok Warisan ni mempertahankan perkara yang mereka sendiri tidak tahu apa yang berlaku. Mereka tidak tahu kebanyakan pemimpin mereka adalah dari golongan orang orang yang berakhlak jelek atau terlalu tumbuh dari sumber yang syubhat, bukan hak mereka.

Sebutan kes pada 24hb Februari ialah berhubung perbuatan Peter Anthony selaku Pengarah Urusan Syarikat Asli Jati yang telah memalsukan dokumen rasmi kononnya surat itu daripada Pejabat Naib Canselor UMS bagi tujuan mendapatkan projek membina Pusat Latihan Teknikal (M&E) di Universiti Malaysia Sabah pada tahun 2014.

Perbuatan yang tidak senonoh atau tidak bermoral itu dilakukan di pejabat Ketua Setiausaha sulit kepada Perdana Menteri di Pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan Putrajaya pada 13 Julai 2014. Pendakwaan akan dibuat di bawah Seksyen 468 kanun keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Sebelum ini iaitu pada 11 Jun tahun lepas Peter Anthony telah didakwa di mahkamah berhubung penggubalan wang haram lebih RM8.75 juta berkaitan pembelian tanah bagi pihak RISDA di daerah Tenom, Sabah. Selepas itu pada 18 Jun tahun yang sama sekali lagi didakwa di mahkamah atas pertuduhan bersubahat dalam kes pembelian RISDA bernilai RM15 juta.

Bagus sekiranya pihak mahkamah tidak meluluskan permohonan peguam Peter Anthony untuk memindahkan kes ini dari Mahkamah sesyen Kuala Lumpur ke mahkamah Seksyen Sabah. Biar dia turun naik dari Sabah ke Semenanjung.

Orang macam ini yang terpalit dengan banyak tuduhan salah guna kuasa boleh diangkat sebagai wakil rakyat atau pemimpin oleh Presiden Warisan. Betul-betul Warisan ni dihuni oleh pemimpin pemimpin dan pengikut yang naif dan bermoral rendah.

Ubah Balik!

#UbahBalik

Kuasa yang ada pada Warisan sejak dua setengah tahun yang lepas hanyalah untuk kroni dan kerabat mereka. Tidak ada kerajaan di dunia ini yang baru dua tahun lebih memerintah sudah terlibat dengan aktiviti rasuah dan pelanggaran terhadap undang-undang yang sedia ada kecuali kerajaan Warisan Sabah.

Wakil rakyat, peguam dan Setiausaha daripada Warisan dicekup kerana menyalahgunakan kuasa dan mereka adalah kroni dan kerabat total Presiden Warisan.

Kakitangan kerajaan Warisan yang didapati bersalah oleh Mahkamah dipertahankan oleh ketua menteri Warisan, Shafie dan dibenarkan meneruskan kerjanya. Hemmmm!

Begitu juga lantikan bagi mengetuai agensi tertentu di pelusuk negeri Sabah mereka adalah kroni dan kerabat Presiden Parti Warisan Shafie.

Begitu juga dengan penganugerahan projek sama ada kecil atau besar hanya didominasi oleh kroni dan kerabat mereka. Kontraktor luar hanya mampu menggigit bibir.

Semasa kerajaan Warisan memerintah Sabah. Ada yang merungut berkenaan perubahan yang berlaku di bandar bandar dan pekan. Kata mereka perusahaan dikawasan itu telah dikuasai oleh usahawan daripada tanah besar China menyebabkan suasana bertukar seolah-olah berada di negara komunis. Hari ini Warisan berkerjasama penuh dengan parti DAP. Apa akan berlaku? pasti masyarakat tempatan Sabah hanya akan mampu menikmati cahaya merah yang menerangi sekeliling mereka.

Begitu juga dengan perlantikan di peringkat pertengahan dan akar umbi, ternyata orang orang yang mereka lantik tidak berkemampuan malah ada yang terpalit dengan kegiatan jenayah diluar daerah. Menyebabkan kegiatan jenayah dan penyalahgunaan syabu meningkat di kawasan yang mereka jaga. Siapa yang rugi? Presiden parti dan orang-orangnya hidup senang-lenang kamu lah masyarakat marhaen yang terpaksa berhadapan dengan senario yang jelek itu. Semakin miskin dan semakin bodohlah kalau sudah begitu keadaannya.

Pelancong yang hadir dalam tempoh pemerintahan Kerajaan Warisan adalah hasil dari usahakerajaan terdahulu. Tetapi sejak Parti Warisan memerintah Sabah kehadiran pelancong semakin hari semakin berkurangan. Tidak dinafikan faktor Covid 19 telah menyumbang kepada pengurangan kehadiran pelancong tapi tidak secara total. Apa yang juga telah menyumbang ialah adanya aktiviti penyelewengan dana di Kementerian Pelancongan yang melibatkan pemimpin atau kakitangan daripada Parti Warisan.

Berbanding apa yang telah dan akan dilakukan oleh Perikatan Nasional semuanya untuk masyarakat.

Penyalahgunaan kuasa dibenteras, bantuan yang berterusan terus ditambah dan diperbaiki. Termasuklah bantuan kepada rakyat yang tarik balik oleh kerajaan Pakatan Harapan atau Warisan Plus akan diperkenalkan semula.

Jadi kita ubah balik. Pastikan tidak lagi mengundi calon-calon dari Parti Warisan. Sebaliknya sokong dan undilah calon-calon daripada perikatan Nasional dan sekutunya.

Ubah Balik

“In God We Trust” Apa Tu?

Bertepatan dengan hari Jumaat yang barokah ini.

Sebelum ini Shafie menidakkan kritikan jentera Perikatan Nasional keatas slogan Unity atau In God We Trust, Unite We Must yang digunapakai oleh Warisan sebagai tidak Islamic. Namun dinafikan atau dilecehkan oleh kepimpinan Warisan khususnya Presiden Parti Warisan, Shafie.

Maka suka admin meneruskan kritikan itu, secara mendalam.

Kenapa hanya seorang dua calon Warisan yang beragama Islam tidak menggunapakai slogan “In God We Trust” pada poster kempen mereka sebaliknya  Shafie dan yang lain terus mempertahan ego mereka. Alasannya kerana slogan Unity itu bertujuan untuk konon menyatukan rakyat, kalau boleh dari Perlis hingga ke Sabah kata mereka. Tapi dalam masa yang menyebarkan  propaganda tolak parti dari Semenanjung. Hipokart tak?

Akidah adalah keyakinan seseorang terhadap Tuhan yang dia percayai dan yakini.

Aqidah’ bererti ‘kepercayaan’, ‘keyakinan’ atau ‘keimanan’ yang murni (hanif) dan tidak mudah terurai oleh pengaruh mana pun sama ada dari dalam atau dari luar diri seseorang.

Dalam erti kata lain tahap akidah adalah kayu ukur kepada keimanan seseorang, sejauh mana dia berjaya mentauhidkan Allah ke dalam diri dan kehidupannya. Justeru itulah akidah adalah hal yang sangat penting dan sensitif bagi umat Islam.

Kerana itu ulama tersohor ada berpesan. Jangan cintai orang yang tidak mencintai Allah. Kalau Allah saja ia tinggalkan apa lagi kamu.

Satu satu kumpulan yang berkonsepkan Islam akan didakwa sesat sekiranya ajaran yang mereka cuba terapkan bertentangan dengan ajaran agama Islam itu sendiri. Seperti mana kumpulan Jemaah Islamiah yang telah diisytiharkan sesat atau sebagai kumpulan pengganas oleh kerajaan Malaysia.

Persoalanny tapi kenapa Shafie masih berdegil, tidak menarik balik penggunaan slogan itu walaupun telah dikritik dan menjadi pertikaian dikalangan umat Islam di negeri ini. Adakah Shafie pemimpin yang beragama Islam tapi tidak mengindahkan akidah. Macam iya sebab sebelum ini dia pernah menyatakan bahawa semua agama adalah sama di sisi Tuhan. Sebab itulah jangan ada yang terkejut melihat Shafie dalam satu rakaman video seolah olah sedang mengikuti ritual keagamaan orang lain di satu rumah Ibadat.

Menjaga akidah ibarat anda sedang berjalan ditepi sungai di waktu malam yang gelap gelita. Apa lagi jika orang itu adalah seorang Ketua pemimpin yang beragama Islam. Jangan ambil remeh oh.

Pada kawan kawan kawan yang beragama Kristian mohon jangan terasa. Niat entri ini hanyalah untuk menarik perhatian masyarakat yang beragama Islam agar berwaspada. Hari ini musuh agama terus licik memperalatkan pemimpin dikalangan mereka demi merosakkan agama orang lain.

Akidah yang telah menyimpang adalah penderhakan terhadap Allah dan ia lebih jijik dari apapun jenis dosa yang dilakukan dimuka bumi ini.

Alasan yang diberikan oleh Timbalan Presiden Warisan Darell Leiking kononnya slogan itu diambil dari tragedi perjuangan yang berlaku di Amerika. Itu hanyalah alasan politik semata mata kerana pada hakikatnya ia berhubung kait dengan penyebaran dan kepercayaan penganut agama di Amerika.

Selain tidak mementingkan akidah, nampaknya Warisan adalah parti yang semborono segalanya mereka halalkan demi kuasa politik

Lihat apa berlaku minggu ini, hari pertama undi pos pilihan raya kecil negeri Sabah. Dua anggota keselamatan di cekup oleh SPRM di Lahad Datu bersama sejumlah wang yang dipercayai akan digunakan untuk merasuah pengundi.

Lihat billboard itu ia bukan angkara mana mana jentera parti politik tetapi kerja alam yang mulai bosan pada Warisan. Ingat tidak ada kejadian yang boleh berlaku di muka bumi ini tanpa keizinanNya.

Apakah insiden gambar sebesar King Kong itu ada kaitannya akidah yang mulai menyimpang sama ada mereka sedar atau tidak. Hanya Allah yang tahu.

Kenapa DAP Berkerjasama Dengan Warisan. (Pertahankan Hak Bumiputera)

Pendapat dibawah admin ambil dari satu group politik. Pendapat ini cukup bernas dan sama seperti yang admin fikirkan sebelum ini.

Tapi sebelum itu admin memohon maaf terlebih dahulu jika sekiranya perkara yang admin kongsikan ini agak menyinggung hati dan perasaan kawan kawan yang berbangsa Cina, jangan terasa ya. Sebab kenyataan ini ditujukan khusus untuk kaum Cina DAP yang mengundi atau menyokong Warisan.


Salam sejahtera tuan/puan yang dihormati.

Saya hanya pengundi biasa. Persoalan yang saya pikirkan ialah, mengapakah majoriti (90%) malah lebih daripada 90peratus pengundi Cina sepakat mengundi Warisan.
Saya mengemukakan persoalan ini kepada banyak orang dan jawapan mereka semuanya sama iaitu Warisan bersama dengan parti DAP.
Saya bertanya pula, apakah perkaitannya dengan DAP.
Semua menjawab DAP, kerana DAP mahu persamaan status sosial. Maksudnya DAP mahu keistimewaan bumiputera dihapus atau dimansuhkan.

Saya bertanya pula, kenapa ada keistimewaan bumiputera. Mereka menjawab, keistimewaan bumiputera diwujudkan kerana persetujuan antara kaum utama di Malaysia melalui kontrak sosial semasa proses mencapai kemerdekaan. Mereka juga menerangkan tentang kontrak sosial iaitu:

  1. Pengiktirafan kaum cina dan India tentang kedudukan istimewa bumiputera dan sebagai balasannya,
  2. Bumiputera menerima kerakyatan kaum cina dan India yang sedia ada di Malaysia pada masa perjanjian ini diadakan secara jus soli

Soalan saya yang seterusnya, bagaimana mungkin semua ini boleh berlaku. Mereka menerangkan sifat perlembagaan Malaysia ialah BOLEH DIPINDA. Maksudnya, beberapa kandungan perlembagaan boleh diubah atau dimansuhkan.

Soalan saya yang seterusnya, apa pentingnya keistimewaan bumiputera. Mereka menjawab keistimewaan bumiputera adalah untuk membantu golongan bumiputera mendapat peluang pendidikan, ekonomi dan pekerjaan.

Tuan/puan yang dihormati, perkara inilah yang perlu kita fikir secara mendalam. Mahukah tuan/puan bersekongkol dengan WarisanDAP untuk menghapuskan keistimewaan yang dimiliki pada masa ini. Sedarilah bahawa keistimewaan ini dimiliki melalui persetujuan kaum kaum utama sebagai perjanjian utama untuk memperoleh kemerdekaan.

Warisan konon berusaha mendapatkan hak sabahan daripada Malaya tetapi mahu menggadai keistimewaan bumiputera melalui persekongkolannya dengan DAP.

Sedarilah tuan/puan. Jangan tertipu dan tersalah pilih. Jangan bersekongkol dengan WarisanDAP.

PERTAHANKAN HAK ISTIMEWA BUMIPUTERA.


Pagi tadi admin ada membuat satu entri berbunyi begini. Kini Warisan dan DAP berciuman mulut. Tidak lama macam kita Singapore dibawa keluar dari Malaysia.

Lalu ada yang mengomen katanya admin tidak bernas sebab selama ini Pulau Pinang diperintah oleh DAP tapi tidak pun Pulau Pinang dibawa keluar dari Malaysia.

Admin balas Sabah dan Pulau Pinang adalah dua negeri yang berbeza. Sabah ada perjanjian 1963 sedangkan Pulau Pinang sebuah negeri dalam tanah Melayu. Apa lagi pemimpin dan jentera Warisan sering melontarkan kenyataan bahwa Sabah adalah sebuah negara, maksudnya Sabah boleh meninggalkan Malaysia.

Admin juga ingatkan mereka bahwa DAP adalah jelmaan PAP, parti yang bertanggungjawab membawa Singapore keluar dari Malaysia dan ironinya sejarah sering berulang. Oleh sebab itulah kita sebagai rakyat Sabah harus sentiasa berhati hati.

Lebih kurang begitulah.

Parti Warisan adalah parti yang terdesak, justeru itu sudah tentulah akan sanggup berbuat apa saja asalkan kemenangan memihak mereka. Lihat saja berita di hari pertama undi pos dijalankan, dua anggota keselamatan di cekup bersama sejumlah wang dipercayai untuk merasuah anggota keselamatan atau pengundi pos yang lain.

Sedih. “kawan” admin cakap kalau keadaan ini tidak dapat dikawal, jangan hairan esok esok seorang Raja Dadah boleh bertanding di Sabah untuk mendapatkan jawatan Ketua Menteri Sabah.

Asal bangsa anda termasuk dalam rumpun Melayu atau janji bukan bangsa Cina, mari kita pertahankan hak hak kita dari diniagakan oleh parti Warisan.

Pengakuan DAP sokong autonomi keatas Sabah. Video dibawah. Sokong ada makna tu kawan.