Sudahlah Dengan Amaran Zahid Oiii

Belum apa-apa si Ponorogo kantoi mencuri wang rakyat melalui Yayasan Akalbudi ni sudah berlagak macam Malaysia ni bapa dia punya.

Inilah sikap seorang pemimpin yang tidak boleh lagi diberikan kepercayaan bukan hanya kerana dia telah kantoi melakukan jenayah tetapi kalau ada yang mengikuti perkembangan mangkuk ni, pasti sedar yang hampir setiap kenyataan politiknya ada unsur pembohongan supaya dengan demikian dia yang telah kantoi dan ditolak oleh rakyat akan kelihatan diterima semula dan seperti orang yang tidak pernah merugikan rakyat.

Menerusi berita MSN Zahid Hamidi melalui hantaran di Facebooknya dengan lantang memberikan amaran pada musuh-musuh UMNO berhubung ramalan dalam pilihan raya umum yang ke-15 akan datang, bahawa Pilihan Raya ini akan menjadi mimpi ngeri buat pemimpin yang meninggalkan UMNO ini kerana mereka akan dihukum oleh pengundi sendiri.

Kesiannya pemikiran pemimpin yang bergelumang dengan kantoi najis penyelewengan boleh pula melihat masa depan negara ini dari konteks parti UMNO semata-mata dan bukan amalan demokrasi yang mampu membangun pemikiran rakyat, apa lagi jika tujuan bekas pemimpin UMNO tidak lagi menyokong adalah kerana UMNO itu sendiri yang terpalit dengan salah guna kuasa hingga merugikan negara bangsa.

Sakit benar pemimpin UMNO seorang ni ya Tuhan. Baru bebas dari tuduhan rasuah berhubung Visa Luar Negara sudah macam Harimau yang kelaparan, sedangkan skandal Yayasan Akalbudi yang menjadi perhitungan antara politik dan Tuhan, seolah olah tidak wujud.

Namun demikian saya cukup berkeyakinan kenyataan Zahid itu tidak ditujukan pada mantan pemimpin UMNO Sabah, sebab kalau tidak itu membuktikan sah sedang Zahid sakit kuat.

DUN Sabah Tidak Dibubarkan Jika PRU15 Diadakan, Kata Hajiji

PETALING JAYA: Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah tidak akan dibubarkan sekiranya Parlimen dibubarkan bagi membolehkan pilihan raya umum ke-15 (PRU15) diadakan tahun ini.

Ketua Menteri Hajiji Noor berkata, kerajaan Gabungan Rakyat Sabah – Barisan Nasional (GRS- BN) masih mempunyai baki tiga tahun untuk menerajui negeri itu.

“Semua cakap-cakap ini (DUN Sabah akan dibubarkan) adalah tidak benar, kita masih mempunyai baki tiga tahun untuk mentadbir Sabah.

“Apa yang penting ketika ini adalah kita akan terus memperkuatkan GRS, gabungan yang mewakili rakyat berbilang kaum di Sabah,” katanya ketika berucap sempena Jelajah GRS Batu Sapi, di Sandakan, hari ini.

Sementara itu, Hajiji berkata, kesemua parti komponen dalam GRS telah bersetuju untuk menggunakan logo gabungan itu bagi menghadapi PRU15

“Insya-Allah, kita akan mencapai kemenangan pada PRU15 nanti,” katanya.

Beliau yang juga pengerusi GRS turut menyeru agar kerjasama dengan BN terjadi pada pilihan raya akan datang demi memastikan negeri itu terus membangun.

“Jika calon di (Parlimen) Batu Sapi adalah daripada GRS, kita tahu BN akan kerja kuat bagi memastikan kemenangan kita, begitu juga jika calon BN yang terpilih, kita akan pastikan kemenangan untuk mereka kerana kita adalah kerajaan GRS-BN,” katanya.

Sumber FMT

Kalau Berani Minta PM Bubar Parlimen, Wan Saiful Beritahu Asyraf

PUTRAJAYA: Seorang pemimpin Bersatu membidas kenyataan Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki yang mencabar presidennya, Muhyiddin Yassin menarik sokongan terhadap kerajaan pimpinan Ismail Sabri Yaakob.

Wan Saiful Wan Jan mengingatkan Asyraf Wajdi Dusuki supaya tidak memaksa Bersatu menekan butang untuk PRU15.

Ketua Penerangan Bersatu, Wan Saiful Wan Jan, berkata Asyraf boleh meminta Ismail untuk membubarkan Parlimen dan tidak perlu menuding kepada partinya.

“Saya kadang-kadang malas nak layan pandangan ‘mangkuk’ ini.

“Sebab kalau dia nak ‘tekan butang’, dia sendiri minta perdana menteri bubar. Apa nak suruh orang lain tekan butang,” katanya kepada FMT ketika ditemui di Majlis Ulang Tahun Bersatu ke-6.

Tambahnya, jika Asyraf tidak berani berbuat demikian, beliau tidak perlu menyuruh Bersatu untuk menarik sokongan terhadap Ismail.

“Kalau tak berani, tidak perlu suruh orang. Kalau berani buat sendiri,” katanya.

Pada 20 Sept lalu, Asyraf dalam kenyataan di Facebook berkata, jika Muhyiddin merasakan kerajaan hari ini tidak berjaya menguruskan ekonomi dan wujud keperluan bagi mengadakan pilihan raya umum ke-15 (PRU15), maka bekas perdana menteri itu boleh mengarahkan anggota Kabinet Bersatu menarik sokongan terhadap kerajaan.

Sumber MSN]

Jawatan Ketua Menteri Hanya 2 Penggal Dibawa Ke DUN

Cadangan menghadkan tempoh jawatan Ketua Menteri akan dibawa ke persidangan Dewan Undangan Negeri DUN yang akan datang, begitu ketegasan Ketua Menteri Sabah Datuk Hajiji Noor.

Ini berikutan cadangan Kabinet Negeri yang juga secara dasarnya telah meluluskan cadangan itu sendiri. Dimana jawatan Ketua Menteri akan dihadkan kepada hanya dua penggal.

Oleh itu sekiranya Ahli Dewan Undangan Negeri Adun yang mewakili kerajaan, pembangkang dan rakyat bersetuju maka cadangan itu akan dibahaskan di DUN Sabah bagi membolehkan Pindaan Perlembagaan dilakukan.

Kenyataan itu dirakamkan semasa Ketua Menteri Sabah yang juga pengerusi GRS berada di Beluran di Dataran Telupid, hari ini dalam siri jelajah GRS ke seluruh Sabah.

Ini kalilah kita mahu tengok pembangkang Warisan menyahut cadangan itu dan bersetuju memandangkan Warisan lah yang sering melontarkan dakwaan kononnya GRS tamak dan gilakan kuasa.

Justeru inilah buktinya kepimpinan GRS tidak gila kuasa sebaliknya kepimpinan Warisanlah atau Shafielah yang sebenarnya sangat gilakan kuasa, terbukti bila membeli beberapa Adun BN untuk membentuk kerajaan negeri Sabah selepas pilihan raya umum 2018.

Bung Disekolahkan Ilmu Ekonomi Oleh Pembantu PM Ismail

Tidak pasal-pasal Timbalan Ketua Menteri Sabah, Bung Mokhtar mendapat ilmu percuma atau disekolahkan oleh Pembantu Perdana Menteri Ismail Sabri.

Terus kredibiliti si Bung menjunam macam ekonomi Malaysia sejak Perdana Menteri disandang oleh UMNO.

Selama ini rakyat sememangnya menilai Bung sebagai pemimpin UMNO yang suka mengada-ngada dan masih mentah dalam hal politik dan mahupun dalam pentadbiran kerajaan, oleh kerana itulah beliau tidak pernah dilantik sebagai Menteri.

Sebelum ini Bung Mokhtar mendakwa Perdana Menteri Ismail Sabri tidak bebas melaksanakan hala tuju ekonomi negara kerana kebanyakan cadangannya dibantah oleh pemimpin dalam kerajaan seperti Muhyiddin Yassin selaku Pengerusi Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTE).

Ini susulan kritikan bekas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang mendakwa Ismail gagal menyejahterakan ekonomi negara, justeru adalah baik Parlimen dibubarkan supaya kerajaan baru yang terhindar dari gejala rasuah dan sebagainya dapat ditubuhkan.

Pada dasarnya kritikan Bung itu juga bertujuan untuk mempertahankan Presiden UMNO Zahid Hamidi dari cacian rakyat, selepas mengaku secara terbuka sanggup meredah banjir jika desakan UMNO untuk mengadakan pilihan raya umum ke 15 direalisasikan oleh Perdana Menteri Ismail.

Malangnya kritikan Bung Mokhtar itu dianggap tidak cerdik oleh Pejabat Perdana Menteri, bila mana Pembantu Perdana Menteri, Syed Mohd Fazmi sebagai berkata,

Syed Mohd Fazmi Sayid Mohammad berkata, perkara itu sudah menjadi lumrah, malah berlaku ketika pentadbiran kerajaan tunggal Barisan Nasional (BN) sebelum ini.

Menurutnya, mengikut amalan biasa semua keputusan besar harus dibawa ke Kabinet sebelum diputuskan dan tidak boleh dilaksanakan jika ada menteri tidak berpuas hati.

“Ia mesti dapat persetujuan Kabinet yang menguruskan negara.

“Jadi istilah kata ada tentangan dan sebagainya itu normal (biasa), masa zaman BN pun begitu…lumrahnya sekiranya ada menteri tidak bersetuju dengan cadangan itu maka tidak dapat dilaksanakan,” katanya selepas meraikan kanak-kanak OKU dari Muar, di Menara Berkembar Petronas.

Untuk Bung Mokhtar lebih baik selepas ini jangan lagi ikut mencampuri politik atasan, bukan level UMNO Sabah kok itu. Tunjukkan diri itu menggenggam sedikit prinsip hidup, bukan setakat di bibir. Sebab itu pernyataan Bung sekejap bekerjasama sekejap lagi tidak, macam orang yang “tidak” dibicarakan kerana rasuah.

Zahid Berbohong Selepas Dikecam, Akibat Sanggup Redah Banjir Demi PRU 15

Semakin menjadi jadi pembohongan dan bercakap terbalik Presiden UMNO, Zahid Hamidi.

Hakikatnya Zahid yang mendesak Perdana Menteri Ismail Sabri agar mengadakan pilihan raya ke 15 secepat mungkin walau keadaan banjir sekalipun UMNO sanggup mengharunginya.

BN sanggup redah banjir, hujan lebat demi PRU15′ – Zahid Hamidi

UMNO yang membubarkan Parlimen, UMNO juga yang sanggup menghadapinya tanpa memikirkan nasib rakyat yang terbabit banjir kelak. Begitu kesimpulan yang saya dapat dari desakan Presiden UMNO untuk mengadakan pilihanraya ke 15.

Jadi siapa yang bersalah disini, UMNO sendiri kah atau musuh mereka, kerana selepas ini Presiden UMNO akan menyalahkan orang lain demi menutup desakan UMNO untuk mengadakan pilihanraya ke 15, segera hingga dikecam oleh rakyat Malaysia.

Oleh kerana UMNO atau Presiden UMNO terperangkap oleh nafsu mereka yang ingin mengadakan pilihan raya kerana takut meringkuk dalam penjara, maka mereka pun mencari helah dengan menyalahkan bekas orang lain atau perdana menteri Muhyiddin Yassin.

“Barisan Nasional sedang menekan perdana menteri untuk membubarkan Parlimen dengan segera supaya pilihan raya dapat diadakan. Saya belum sampai ke tahap mahu mendesak perdana menteri supaya membubar Parlimen.

“Tetapi, saya pun terfikir, jika perdana menteri terus gagal mengurus ekonomi dan negara dengan baik, eloklah pilihan raya diadakan supaya kerajaan baharu yang lebih cekap, prihatin dan bebas rasuah dapat dipilih oleh rakyat,” kata Muhyiddin dalam catatan di Facebook.

Berdasarkan kenyataan Muhyiddin di atas tentang mana ia mensabotaj Ismail Sabri, seperti yang didakwa oleh Zahid Hamidi?

Kenyataan Muhyiddin itu menurut Zahid Hamidi sebagai membuktikan ketidakstabilan dan ketidakstabilan ini menyulitkan kerajaan untuk berfungsi sebagai sebuah pasukan mendepani cabaran semasa dan akan datang.

Justeru itu kata Zahid yang sudah berkali kali membohongi rakyat, perlu menilai tentang cadangan untuk mengadakan pilihan raya ke 15 yang perlu diadakan walaupun dalam keadaan banjir.

Hakikatnya UMNO lah yang menyebabkan ekonomi tidak stabil.

Bila pelabur tahu akhirnya pemimpin UMNO kantoi mencuri wang rakyat di Mahkamah hingga di penjara 12 tahun. Presiden UMNO sendiri sedang dibicarakan Mahkamah Tinggi kerana tuduhan rasuah dan 23hb ini adalah keputusan adakah Zahid diminta membela diri ke atas 40 pertuduhan. Jadinya pelabur mana yang berani di Malaysia kalau nanti mereka berhadapan dengan pemimpin pemimpin UMNO yang terkenal korup?

Orang bodoh dan jahat saja yang sanggup ditadbir oleh kepimpinan yang sudah kantoi menyalahgunakan kuasa di Mahkamah kerna selepas itu mereka akan membohong dan menipu untuk keuntungan diri mereka.

Tambah Kerusi 35% Parlimen Bukan Minta Tapi Ada Dalam MA63 – Masidi

Tuntutan satu pertiga kerusi Dewan Rakyat bukannya atas kehendak pemimpin Sabah dan Sarawak yang ada pada hari ini, tetapi sedia termaktub dalam perjanjian Malaysia 1963.

Sebenarnya bukan kita minta, ini (adalah) yang dijanjikan kepada Sabah dan Sarawak. 

“(Perlu faham) Kita bukan ‘demanding’, kita cuba “meminta” apa yang termaktub dalam perjanjian yang pada waktu itu Tanah Melayu persetujui (pembentukan Malaysia),” kata Masidi.

“Isu lebih kepada memastikan Sabah dan Sarawak berada dalam kedudukan yang mana (pemimpin kedua-dua negeri itu) boleh menjadi penentu bersama kepada keputusan penting,” katanya.

Hari ini Malaysia hanya mempunyai 222 kerusi Parlimen dimana 166 kerusi berada di Semenanjung bakinya 56 kerusi berada di Sabah dan Sarawak masing-masing 25 Sabah 31 Sarawak.

Pada 1963, Sabah mempunyai 16 kerusi Parlimen, diikuti Sarawak (24) dan Singapura (15), jumlahnya mewakili 35 peratus daripada keseluruhan 159 kerusi Parlimen, manakala baki 65 peratus atau 104 kerusi Parlimen adalah di Malaya (Semenanjung). Sabah dan Sarawak tuntut kembali 35 peratus kerusi Parlimen

Malaya ketika itu tidak memiliki majoriti dua pertiga. Jadi, apabila Singapura keluar Malaysia pada 1965, kerusi miliknya sepatutnya diberi kepada Sabah dan Sarawak bagi mengekalkan kedudukan 35 peratus itu,” katanya dalam satu kenyataan, di sini.

Pelik juga kan Sabah Sarawak ni hampir sama luas dengan satu Semenanjung tetapi hanya ada 56 kerusi. Lucunya! Ini gara-gara UMNO mahu mendominasi lah ni.

Yang sedikit melucukan ialah tuntutan ini tidak pernah pun disentuh oleh politik Warisan, kenapa begitu? sebab tidak tahu apa apa kan.

Sumber SBN

Raja Petra Kantoi Memfitnah Amar Singh

Berita ni akan membuktikan Raja Petra blogger kaki fitnah?

Sedangkan Raja Petra adalah blogger yang cukup kontroversi dan boleh dikatakan menjadi talian hayat UMNO pada saat genting. Seperti contoh pada saat akhir Najib Razak dihakimi di mahkamah persekutuan, Raja Petra telah mendedahkan draf penghakiman ke atas Najib Razak, namun sehingga hari ini tidak ada pihak yang menjadi penyokong Najib atau UMNO mengesahkan kesahihan draf itu. Kiranya pendedahan palsu dan tidak mendatangkan apa apa kebaikan pada UMNO tu kan?

Hari ini tersebar berita dimana pihak polis telah berjaya menyelesaikan siasatan berhubung dakwaan Raja Petra terhadap bekas pengarah jabatan Siasatan Jenayah komersial Bukit Aman Amar Singh.

Dimana Ketua polis Dang Wangi Dellhan Yahya sudah memanggil 29 individu untuk disoal siasat, selain siasatan terhadap rakaman kamera litar tertutup yang dipasang di kawasan semasa serbuan dilakukan. Dan mencadangkan agar Raja Petra dituduh mengikut seksyen 500 Akta Fitnah.

Bulan lalu, Raja Petra dalam portalnya, Malaysia Today, mendakwa teman wanita Amar hadir ketika serbuan ke atas kediaman bekas perdana menteri Najib Razak pada Mei 2018 dan membawa pulang satu daripada beg yang dirampas polis.

Justeru itu Amar Singh dan dua lagi timbalan pengarah telah membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi pada 12 Ogos.

Tetapi tidak mudah membawa Raja Petra balik ke Malaysia kerana negara England tidak akan ekstradisi mana-mana individu yang dituduh memfitnah, melainkan kes berat seperti membunuh dan yang berkaitan.

Shahril Jangan Mengada Ngada, Mana Kerjamu?

Sebelum Shahril ikut mengada ngada mempertikai dakwaan Muhyiddin berhubung ekonomi Malaysia yang semakin memburuk dibawah pentadbiran Perdana Menteri Ismail Sabri.

Tolong senaraikan ideanya atau mana kerjanya yang telah berjaya membaiki ekonomi Malaysia memandangkan Si Shahril itu berjawatan Pengarah Ekonomi di Pejabat Perdana Menteri.

Jadi jangan dia membandingkan jawatan Perdana Menteri dengan Pengerusi Majlis Pemulihan Ekonomi Negara yang disandang oleh Muhyiddin dalam usaha memulihkan ekonomi.

Sekaligus menafikan dakwaan ekonomi Malaysia memburuk dibawah kerajaan UMNO yang diketuai Perdana Menteri Ismail Sabri.

Untuk maklumannya sehingga semalam nilai ringgit telah menjunam sehingga RM4.55 sedolar.

Ringgit Jatuh Tapi UMNO Desak Adakan PRU 15 👎

Ekonomi Teruk, PM Ismail Menyalahkan MPN, Peliknya

Macam mana Ismail Sabri selaku Perdana Menteri Malaysia sanggup mengeluarkan kenyataan seperti Cybertrooper yang tidak boleh menerima kebenaran atau sanggup bodoh selagi bukan UMNO yang menjadi pemerintah utama.

Sebelum ini bekas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengeluarkan kenyataan bahawa jika kerajaan UMNO hari ini gagal mengurus ekonomi dengan baik maka seeloknya lah pilihan raya diadakan supaya kerajaan baru yang lebih cekap prihatin dan bebas rasuah dapat dipilih oleh rakyat.

Apa yang dinyatakan oleh Muhyiddin itu memang ada kebenarannya, terbukti hari ini nilai ringgit jatuh menjunam sehingga RM4.55 sedolar.

Sebelum itu Muhyiddin Yasin ada mengemukakan cadangan supaya jawatan Timbalan Perdana Menteri diwujudkan bagi “melancarkan” pentadbiran kerajaan tapi ditolak oleh Ismail Sabri dengan beralasan tidak ada keperluannya.

Akibatnya ekonomi semakin memburuk tapi seperti biasa, pemimpin UMNO tidak akan mudah mengakui kesalahan atau kelemahan mereka. Makanya dengan mudah Ismail Sabri turut menyalahkan Muhyiddin hanya kerana memegang Pengerusi Majlis Pemulihan Ekonomi Negara (MPN).

Seolah oleh Majlis Pemulihan Ekonomi Negara lebih berkuasa dari jawatan Perdana Menteri atau seolah olah apa yang dicadangkan oleh MPN diguna pakai sepenuhnya oleh Perdana Menteri Ismail.

Apa lah sangat jawatan pengerusi Majlis Pemulihan Ekonomi berbanding jawatan Timbalan Perdana Menteri yang boleh merentas kementerian dan pentadbiran kerajaan dalam usaha membetulkan kerosakan yang ditinggalkan oleh kerajaan kluster Mahkamah sebelum ini.

Kan elok kalau cadangan mengujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri diterima dan dilaksanakan boleh juga serba banyak membantu memulihkan ekonomi yang semakin terjejas. Hemmm!

Satu lagi hal, susah memulihkan ekonomi Malaysia sebab berbilion wang rakyat yang di curi melalui 1MDB masih belum diganti malah rakyat Malaysia terpaksa menanggung hutang 1MDB yang berbillion ringgit.

Selain wang 1MDB yang dibekukan diluar negara, Swiss. Itu bila nak ambil balik tu supaya boleh digunakan untuk membantu rakyat miskin?

Atau begini saja kepimpinan UMNO itu tidak gagal walaupun telah kantoi mencuri wang rakyat di Mahkamah? 💩