Fitnah Warisan Kononnya Bantuan Hanya Diberikan Pada Golongan Tertentu

Banyaknya cerita kosong yang cuba diangkat oleh para besi buruk Warisan melalui blog tidak beridentiti mereka. Mungkin puak tu sudah tidak tahan pada keadaan mereka selaku pembangkang. Bilamana walaupun cuba bersuara tapi hanya sedikit yang mempercayainya, itu pun hanya dari kalangan mereka.

Laskar Warisan mendakwa kononnya Kerajaan Negeri melaksanakan bantuan secara terpilih untuk golongan terpilih. (Ayat pun sudah tunggang langgang) Hahaha.

Artikel dibawahlah yang dinafikan oleh laskar Warisan, iaitu berhubung bantuan one-off yang telah diumumkan oleh Ketua Menteri Sabah pada hari kelmarin. Klik link ini Bantuan Prihatin Covid 19 Sabah

Bantuan Kerajaan Negeri ini dalam bentuk tunai sebanyak RM97.4 juta melibatkan 324,661 orang yang terdiri dari berbagai kategori. Selain perbelanjaan bakul makanan yang berjumlah RM31.58 juta.

Pengumuman bantuan ini adalah tambahan dari peruntukan yang sedang dibelanjakan. Klik links ini Kerajaan Negeri Tambah Peruntukan Covid 19

Sebenarnya besi buruk Warisan tidak tahu apa yang telah dan akan dilakukan oleh kerajaan Gabungan Rakyat Sabah di bawah kepimpinan Ketua Menteri Datuk Hajiji Noor khususnya dari konteks memberikan bantuan dan mengekang penularan Covid 19.

Hakikatnya merekalah yang culas, gagal mengagihkan bantuan makanan dan tunai one off kepada rakyat Sabah. Klik links ini Bantuan Warisan Di Seleweng. Menariknya sehingga tahun ini ada saja individu yang melempiaskan kemarahan mereka kerana tidak mendapat bantuan yang dijanjikan oleh kerajaan Warisan pada waktu itu. Baca sekali komen yang ada dalam artikel.

Berbalik pada kritikan besi buruk yang menjadi isu pada artikel ini. Tidak ada yang terpilih mangkuk semuanya diagihkan secara rata tanpa mengira fahaman politik.

Ada beberapa contoh yang admin boleh berikan bagi menafikan fitnah besi buruk Warisan diatas.

Pertama sekali, bantuan makanan atau bakul makanan telah diagihkan kepada pengundi atau penduduk di DUN Senallang, Semporna. Walaupun DUN ini tidak termasuk dalam zone merah peringkat daerah.

Untuk makluman DUN Senallang diwakili oleh Shafie Apdal yang juga Presiden Warisan.

Jadi jangan ada yang mendakwa bantuan hanya diberikan kepada golongan terpilih. Itu adalah fitnah semata-mata.

Sebenarnya hampir setiap hari admin menerima laporan Covid 19 Sabah, bakul makanan dalam bentuk PDF, sebab itulah admin tahu dan faham perkembangan Covid 19 di negeri Sabah.

Berdasarkan laporan bakul makanan, menunjukkan sehingga 16hb January 2021, kerajaan negeri telah berjaya mengagihkan bantuan makanan sebanyak 318,086 bakul kepada golongan sasar. Golongan sasar bermaksud golongan yang benar benar memerlukan iaitu tidak termasuk wakil-wakil rakyat daripada Parti Warisan. Lucu puak ni, hahaha.

Berdasarkan dua bukti mudah di atas terbuktilah agihan bantuan makanan dan wang tidak hanya diberikan pada golongan tertentu sepertimana fitnah Warisan di atas tetapi pada semua golongan yang terjejas dan benar-benar memerlukan. Seperti contoh gambar penerima diatas yang melibatkan semua daerah.

Tujuan Muhyiddin Digulingkan Untuk Menyelamatkan Pemimpin UMNO Dari Hukuman Penjara

Ternyata benar persepsi rakyat Malaysia bahawa tujuan UMNO cuba menumbangkan atau menggulingkan kerajaan Perikatan Nasional, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ialah tidak ada lain untuk menyelamatkan pemimpin mereka yang sedang dibicarakan di mahkamah kerana rasuah dari dipenjarakan.

Persepsi rakyat Malaysia itu seolah-olah disahkan oleh seorang aktivis iaitu Presiden Gerakan Keadilan Sedunia (JUST). Bahawa sebab UMNO mahu menggulingkan Perdana Menteri bukan sebab Tan Sri Muhyiddin tidak berkemampuan. Tapi kerana ada dikalangan pemimpin UMNO tidak mahu masuk penjara.

Chandra Muzaffar mengulas terdapat beberapa individu daripada parti yang mempunyai kerusi terbanyak dalam kerajaan hari ini berdepan dengan perbicaraan mahkamah dan mungkin bakal dipenjarakan. Justeru mereka berharap jika pemimpin lain dinaikkan maka mereka boleh dilepaskan.


Kalau kita rujuk kes SPRM yang melibatkan pemimpin-pemimpin politik maka kita tahu yang terlibat bukan hanya daripada UMNO seperti Zahid Hamidi Najib Razak dan Ahmad Maslan tetapi juga daripada Parti Warisan seperti Peter Anthony dan beberapa lagi ini termasuklah keatas bekas setiausaha Kementerian Pelancongan yang juga Timbalan Ketua Wira Bahagian Semporna.

Peter Anthony Diarahkan Hadir Ke Mahkamah

Baru-baru ini UMNO kantoi bila mana cuba bekerjasama dengan DAP melalui sokongan mereka terhadap Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia bagi menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Pendedahan sokongan daripada UMNO keatas Anwar Ibrahim tidak hanya dilakukan oleh penyokong Anwar bila mana ada kalangan pemimpin dan penyokong UMNO yang mempersoalkan akuan bersumpah yang telah dipersembahkan oleh Anwar kepada yang di-pertuan Agong.

Tetapi juga sokongan UMNO terhadap Anwar atau DAP itu turut didedahkan sendiri oleh Menteri Wilayah Annuar Musa yang juga pemimpin UMNO.

Begitu juga dengan Parti Warisan bila bertindak mengundi tidak menyokong belanjawan 2021, tujuannya tiada lain untuk menumbangkan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Anwar baru baru ini sekali lagi bersuara agar darurat yang diperkenankan oleh yang di-pertuan Agong supaya ditarik balik memandangkan kononnya Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak lagi mendapat sokongan daripada seorang dua Ahli Parlimen. Presiden Warisan Shafie Apdal juga membuat tuntutan yang sama dengan mempersoal pelaksanaan darurat sekaligus mempertikaikan perkenan yang di-pertuan Agong berhubung darurat itu sendiri.

Walaupun Presiden UMNO melalui surat siaran media nya akur pada pelaksanaan darurat tetapi ramai yang percaya tindakan Anwar Ibrahim itu sebenarnya didorong oleh pemimpin pemimpin UMNO yang cuba lari daripada tuduhan rasuah di Mahkamah.

Itu juga bererti ketidakpuasan UMNO dan Warisan berhubung perlaksanaan darurat hanyalah kenyataan semata mata hakikatnya mereka takut sekiranya dalam tempoh darurat ini perbicaraan keatas mereka akan diteruskan tanpa gangguan mana mana pihak.

Peter Anthony Diarahkan Hadir Ke Mahkamah Pada 24hb Februari

Naib Presiden parti Warisan, Peter Anthony telah diarahkan oleh Mahkamah agar hadir pada 24 Februari ini bagi sebutan kesnya.

Tarikh itu ditetapkan Hakim Azura Alwi selepas timbalan pendakwa raya Wan Shaharuddin Aladdin memaklumkan pihaknya tidak menerima sebarang permohonan daripada pihak pembelaan supaya kehadiran tertunda dikecualikan.

Si Peter juga diingatkan oleh mahkamah agar jangan lagi memanfaatkan kebaikan mahkamah.

Kurang ajar betul pemimpin yang tidak ada didikan sivik ni. Mentaliti picisan dan tidak reti diuntung.

Oh begitu ceritanya bukan seperti yang didakwa oleh jentera Warisan, kononnya kerana pemimpin mereka tidak bersalah maka sukar bagi SPRM untuk membuat pendakwaan.

Kesian totok totok Warisan ni mempertahankan perkara yang mereka sendiri tidak tahu apa yang berlaku. Mereka tidak tahu kebanyakan pemimpin mereka adalah dari golongan orang orang yang berakhlak jelek atau terlalu tumbuh dari sumber yang syubhat, bukan hak mereka.

Sebutan kes pada 24hb Februari ialah berhubung perbuatan Peter Anthony selaku Pengarah Urusan Syarikat Asli Jati yang telah memalsukan dokumen rasmi kononnya surat itu daripada Pejabat Naib Canselor UMS bagi tujuan mendapatkan projek membina Pusat Latihan Teknikal (M&E) di Universiti Malaysia Sabah pada tahun 2014.

Perbuatan yang tidak senonoh atau tidak bermoral itu dilakukan di pejabat Ketua Setiausaha sulit kepada Perdana Menteri di Pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan Putrajaya pada 13 Julai 2014. Pendakwaan akan dibuat di bawah Seksyen 468 kanun keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Sebelum ini iaitu pada 11 Jun tahun lepas Peter Anthony telah didakwa di mahkamah berhubung penggubalan wang haram lebih RM8.75 juta berkaitan pembelian tanah bagi pihak RISDA di daerah Tenom, Sabah. Selepas itu pada 18 Jun tahun yang sama sekali lagi didakwa di mahkamah atas pertuduhan bersubahat dalam kes pembelian RISDA bernilai RM15 juta.

Bagus sekiranya pihak mahkamah tidak meluluskan permohonan peguam Peter Anthony untuk memindahkan kes ini dari Mahkamah sesyen Kuala Lumpur ke mahkamah Seksyen Sabah. Biar dia turun naik dari Sabah ke Semenanjung.

Orang macam ini yang terpalit dengan banyak tuduhan salah guna kuasa boleh diangkat sebagai wakil rakyat atau pemimpin oleh Presiden Warisan. Betul-betul Warisan ni dihuni oleh pemimpin pemimpin dan pengikut yang naif dan bermoral rendah.

Antara Kes Rasuah Yang Memenuhi Kalendar Tahun 2020

Ini hah kes rasuah terbesar di Sabah yang berlaku pada tahun 2020 yang melibatkan pemimpin Parti Warisan.

Dia punya orang lah ni yang itu hari sibuk membuat laporan Polis terhadap admin berhubung satu entry di Facebook dan sehingga hari ini telefon yang dirampas masih dalam simpanan pihak Polis. Nak sangat berlagak bersih macamlah admin ini tidak tahu apa yang berlaku.


Bekas Menteri Pembangunan Infrastruktur Negeri, Datuk Peter Anthony didakwa di mahkamah kerana didakwa terlibat dalam pengubahan wang haram dan menerima hasil daripada aktiviti haram.

Peter, yang merupakan Adun Melalap, didakwa di Mahkamah Sesyen pada 11 Jun 2020 semasa dia menjadi menteri dan mengaku tidak bersalah atas lima tuduhan terhadapnya.

Peter dituduh terlibat dalam pengubahan wang haram dengan terlibat secara tidak langsung dalam hasil transaksi aktiviti haram.

Dia didakwa mengikut Seksyen 4 (1) (a) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 [Akta 613] dan boleh dihukum di bawah Seksyen 4 (1) akta yang sama membawa denda sehingga RM5 juta atau hukuman penjara sehingga lima tahun, atau kedua-duanya.

Kadar Jenayah Di Sabah Menurun Sejak Warisan Tumbang

Kadar jenayah di Sabah mencatatkan penurunan daripada 5,627 kes sepanjang tahun lepas kepada 3,758 kes tahun ini iaitu semenjak kerajaan Warisan tumbang di tangan parti parti Gabungan Rakyat Sabah, bererti kadar jenayah telah berkurangan sehingga 33.67%. Tahniah PDRM!


Dalam pada itu pasti ada faktor lain tertentu dalam masyarakat yang menyebabkan kadar jenayah menyusut secara mendadak selain usaha berterusan dari pihak Polis.

Antara lain kerana sebelum ini kerajaan Warisan melantik entah siapa siapa untuk mengurus masyarakat diperingkat pertengahan dan akar umbi. Hanya kerana mereka yang dilantik itu pernah memacakkan bendera putih Warisan walhal sebelum ini kegiatan hidupnya bergelumang dengan kerjaya menyusahkan kehidupan orang lain.

Pokoknya kira bergabunglah tu antara pemimpin pra matang dan pengikut mentah.

Bapa segala ketololan, penipu, penjudi, penyamun, penyangak tidak sedar diri diangkat sebagai ketua dilapisan masyarakat dengan demikian menyebabkan penjenayah merasakan tidak ada lagi yang perlu ditakutkan kerana orang yang mengurus mereka juga dua kali lima macam mereka.

Kritikan terhadap ketua-ketua tolol di peringkat kampung dan daerah telah lama admin suarakan. Tapi mereka tidak menerimanya malah menganggap admin kononnya mendengki kerajaan koboi Warisan.

Walaupun ketua ketua kampung tolol era Warisan itu belum dibuang tapi kumpulan dan individu yang berfikiran jelek sudah mulai merasa bahangnya kerana pasti sekejap lagi mereka akan berhadapan dengan ketegasan atau peraturan yang adil kerana Allah.

Sekarang baru ada yang nampak kenapa masyarakat harus bersyukur bilamana kerajaan Warisan berjaya ditumbangkan pada Pilihan Raya Negeri baru-baru ini. Justeru penolakan terhadap Parti Warisan harus di teruskan, jangan sampai keamanan yang bakal dikecapi kelak akan dimanfaatkan hingga Warisan balik mendapat kedudukan atau kemenangan.

Sujud syukurlah kerana berjaya menggelecek pemerintahan Koboi. Masih belum terlambat untuk bersyukur sempena Tahun baru yang menjelang tiba.

Kesimpulannya jangan pernah benarkan Parti Warisan meletakkan diri mereka balik dalam struktur masyarakat. Binasa kita!

Warisan Bayar Hutang Negeri Sabah RM1 Bilion? Sebenarnya Auta

Sebelum ini Shafie Apdal mendakwa kerajaan negeri Warisan telah kononnya berjaya membayar hutang kerajaan negeri sebanyak RM1 billion dengan menggunakan dana yang mereka usahakan sendiri sama ada melalui pelaburan yang mereka buat mahu pun melalui cukai yang berjaya mereka kutip. (Lebih kurang begitulah)

Temberanglah tu. Sepanjang pemerintahan Warisan tidak ada satupun perniagaan atau pelaburan yang berjaya mereka hasilkan. Selain pendapatan dari percukaian keatas beberapa sektor yang sedia ada sebelum lagi parti Warisan wujud.

Cukai produk Petroleum sendiri hanya dibayar oleh Petronas pada tahun ini iaitu selepas kerajaan Warisan tumbang. Lalu dari mana datangnya dana yang digunakan untuk mengurangkan hutang berkenaan?

Begini jawapan balas dari kerajaan negeri GRS atau Ketua Menteri Sabah Datuk Hajiji Noor semasa menggulung bajet 2021.

Untuk makluman, semasa penerbitan Bon RM 1 billion pada tahun 2014, di atas saranan Bank Negara Malaysia, Kerajaan Negeri telah menubuhkan Kumpulan Wang Amanah (Sinking Fund) bagi pembayaran balik bon. Kerajaan Negeri telah mencarum ke dalam Kumpulan Wang ini pada setiap tahun agar tidak membebankan Kerajaan Negeri apabila membuat pembayaran satu bullet payment pada tarikh matang bon berkenaan iaitu pada tahun 2019.

Oleh itu, gambaran yang diberikan oleh Shafie yang juga Adun Senallang, Adun Merotai dan Adun Tanjung Kapor adalah mengelirukan dan kurang tepat. Mereka telah menyatakan seolah-olah bayaran balik
bon berkenaan dibuat secara sekali gus dengan menggunakan peruntukan tahun kewangan 2019. Hakikatnya, pembayaran tersebut telah menggunakan sinking fund yang telah dicarum sejak dari awal sebaik sahaja bon diterbitkan.

Selain itu, untuk makluman Ahli-Ahli Yang Berhormat sekalian, penerbitan bon RM1 billion berkenaan telah mendapat kadar kupon
(coupon rate) yang rendah iaitu 4.275 peratus. Kerajaan Negeri telah melabur di dalam simpanan tetap di Sabah Development Bank Berhad dengan kadar pulangan sebanyak 4.325 peratus. Dengan ini, Kerajaan Negeri sebenarnya mendapat keuntungan daripada pelaburan berkenaan dan bukannya hutang lapuk Kerajaan.

Kalau ingin membaca penggulungan bajet 2021 sekaligus ulasan persoalan yang berkaitan sila klik links dibawah;-

Penggulungan Bajet 2021 dan Ulasan Balas

Muslihat DAP Berusaha Menafikan Hak Bumiputera Terbongkar

Admin tidak pernah bersikap perkauman dalam erti yang sebenarnya.

Tetapi bila ada yang lupa diri dan menutup mata mereka sambil merendahkan keberadaan masyarakat tempatan, maka waktu itu admin akan tampil sebagai rakyat yang kritikal dan sinis terhadap mereka. Ironinya menyebabkan mereka yang berkenaan tidak boleh tidur malam. He!

Perlu diingat Warisan ada kerjasama yang erat dengan parti DAP buktinya pada pilihan raya negeri Sabah 2020, calon DAP menggunakan lambang parti Warisan.

Kita juga maklum dalam kerjasama itu Warisan hanyalah alat DAP untuk merata hak dan kekayaan di negeri ini. Ini kerana DAP tahu atitud kepimpinan Warisan yang sanggup melakukan apa saja termasuklah menafikan hak Sabahan demi kuasa politik.

Pernah kamu dengar tuntutan dari beberapa pemimpin Warisan supaya mereka juga dikategorikan sebagai Bumiputera. Walaupun pada hakikatnya tidak bersambung sama sekali?

Hakikatnya majoriti rakyat Sabah sedia maklum, ada beberapa kriteria dalam sistem JPN telah diisi dengan maklumat yang salah supaya bangsa atau kaum berkenaan layak memilik dan menuntut hak sebagai Bumiputera. Jadi cukuplah tak kan dibagi betis mahu paha pula kan.

Kesimpulannya jangan pernah menyokong Parti Warisan kerana parti ini berkerjasama dengan DAP. Parti ini juga dihuni oleh ramai pemimpin picisan dari puak yang tidak sedar diri.

Laporan Audit Sabah Mana Lebih Baik Musa Atau Shafie

Nah ini laporan Audit era Musa Aman sebagai Ketua Menteri Sabah.

Apa kaki laporan audit yang dibuat keatas kerajaan Warisan. Tapi laporan ini yang dicanang oleh jentera dan penyokong Warisan sebagai yang terbaik, terbaik apanya. Hahaha!

Artikel ini admin muatkan pada tahun 2017 ertinya laporan Audit ini untuk tahun 2016.

Cuba buat penilaian semula dan adil memandangkan kedua pemimpin ini tidak lagi mewakili kerajaan atau tidak lagi berstatus Ketua Menteri.

Klik links yang ada dibawah sana.

KOTA KINABALU: Pengurusan kewangan Sabah bagi tahun 2016 menerima taraf “baik” dalam siri ke-2 Laporan Ketua Audit Negara yang diterbitkan hari ini. Kumpulan wang disatukan kerajaan negeri mencatatkan peningkatan RM276.74 juta atau 13% kepada RM2.41 bilion berbanding RM2.14 bilion pada 2015. Sementara itu, pencapaian prestasi perbelanjaan Sabah pada 2016 adalah RM992.50 juta atau 77.5% daripada […]

Laporan Audit Sabah Mendapat Taraf Baik

Reputasi Apa Yang Ada Pada Pembangkang Warisan?

Nah kenapa sudah si Isnaraissah Munirah tu rayang. Hahaha!

Tetiba. Apa konok yang dia cakap tu, pertahankan reputasi pembangkang aka Warisan?

Tentang mana Warisan ada reputasi ya, prestasi di pilihan raya raya kah. Pilihan raya yang mana?

Pilihan raya umum 2018 menyaksikan Warisan kalah kecundang walaupun pada ketika itu BN Sabah turut dilanda tsunami politik dari Semenanjung. Begitu juga pada pilihan raya Negeri Sabah baru-baru ini sekali lagi Warisan kecundang.

Kerajaan negeri Warisan yang dibentuk sebelum ini adalah hasil persekongkolan UPKO dan Warisan. Natijah Presiden UPKO, Madius Tangau ditolak mentah mentah pada pilihan raya negeri baru baru ni, nasib saja tidak hilang wang deposit.

Reputasi dari segi kemajuan negeri Sabah? Kemajuan apa yang telah dicapai oleh negeri dan rakyat Sabah selama Warisan memerintah Sabah?

Inilah buktinya tidak ada reputasi yang boleh dipertahankan oleh kepimpinan Warisan.

Masyarakat Sabah tidak nampak pun. Boleh sebutkan salah satu dari kemajuan itu, jika ada. Potong riben kah?

Dalam hal menuntut cukai produk petroleum seperti mana kerajaan Sarawak pun gagal. Tapi semasa berkempen di pilihan raya negeri bukan main bersilat lagi. Kononnya kerajaan Warisan telah membuat tuntutan cukai produk justeru kalau tidak dibayar maka mereka akan menyaman Petronas. Apa yang kamu tuntut dan saman kalau tidak ada dokumen tuntutan yang dikemukakan. Lucu!

Seperti mana pendedahan Timbalan Ketua Menteri Sarawak James Masing bahawa kepimpinan Warisan tidak berani membuat tuntutan cukai produk sebab takut pada Tun M yang pada ketika itu berjawatan Perdana Menteri Malaysia.

Hal kecil dalam perjanjian 1963 pun gagal dilaksanakan. Apa lagi jika digabungkan antara elemen dalam perjanjian 20 perkara dan pembangunan prasarana serta modal insan. Memang tidak adalah. Cakap saja besar.

Daerah Kota Belud tu, wahai Munirah masih bergelumang dengan banjir. Walaupun menyelesaikan masalah banjir adalah manifesto ulang Warisan pada pilihan raya umum yang lepas.

Gesaan supaya reputasi pembangkang di pertahankan ini susulan kritikan pedas Presiden Warisan keatas Anwar Ibrahim. Shafie mendakwa ketua pembangkang yang ada pada hari ini tidak lagi mampu membawa perubahan sekaligus kemenangan di pilihan raya umum yang akan datang. Sebab itulah perlu diganti dengan orang lain.

Warisan ingat apa. Jangan nak tunjuk kehebatan lah. Realitinya PKR tu banyak kelebihan berbanding Warisan. Kebanyakan pemimpin dan jentera PKR jauh lebih berkualiti dan berpendidikan berbanding Warisan. Selama ini PKR diundi oleh orang-orang yang celik politik, mempunyai kedudukan berbanding Warisan yang mengundinya tidak pun memahami apa itu politik dan matlamat Warisan itu sendiri dan yang paling penting Warisan mengamalkan politik wang bagi mendapatkan undi.

Kampung kampung yang diwakili Ketua Kampung dari penyokong Warisan tu hah macam satu kawasan di Mexico sudah sarat dengan kebodohan hidup. Alahai

Jadi tidak ada sebab kenapa masyarakat Semenanjung yang rata rata cekik politik sanggup menerima kepimpinan Warisan yang masih berfikiran kampung-kampung.

Warisan Kantoi Menipu Tidak Pernah Tuntut Cukai Petroleum

Timbalan Ketua Menteri Sarawak James Masing mendakwa Shafie Apdal ketika menerajui Sabah tidak menuntut hak minyak dan gas daripada Putrajaya kerana takut pada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Hal itu bertentangan dengan alasan yang dikemukakan oleh Shafie dan pengikutnya sebelum dan selepas pilihan raya negeri Sabah.

Terang James, kerajaan Sarawak pernah mengajak kerajaan Sabah agar turut sama memfailkan saman terhadap Petronas berhubung 5% cukai jualan produk petroleum tapi kerajaan Sabah enggan akibat takut pada Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir pada ketika itu.

Menyebabkan beliau mengkritik kepimpinan atau kerajaan Warisan agar berhenti dari berpura-pura sebagai Pejuang hak hak Sabah atau demi kepentingan kedua dua negeri.

Mana letak muka oh. Dakwaan itu menambah lagi keyakinan rakyat Sabah bahawa benar kebanyakan pemimpin dan pengikut Warisan dari kalangan orang orang yang tidak boleh diberikan kepercayaan yang benar atau tidak boleh dilayan sebagai orang yang ada akal budi.

Namun kritikan itu ditegur oleh Menteri Warisan sebagai James seorang budak yang nakal dan tidak berdisiplin.

Memang begitu hal yang benar pasti pahit untuk diterima.

Tidak semena-mena kekantoian kerajaan Warisan terus terdedah. Nanti admin jelaskan.

Dalam artikel sebelum ini admin sudah menjangkakan yang kerajaan negeri Warisan memang tidak berbuat apa apa berhubung cukai petroleum memandangkan tahun kerajaan Negeri Sarawak menuntut cukai petroleum adalah tahun yang sama Warisan menjadi kerajaan negeri Sabah namun kerajaan negeri Sabah hanya sibuk berpolitik dan kononnya melancarkan beberapa projek mega yang sehingga hari ini satu batang tiang pun tidak kelihatan berbanding kerajaan Negeri Sarawak yang terus menuntut hak hak mereka.

Dibawa adalah artikel awal yang admin maksudkan, tahun 2018.

Sarawak Perkenal Cukai Produk Petroleum, Sabah?

Namun ia dinafikan secara tidak langsung oleh Presiden parti Warisan juga Ketua Menteri Shafie dan kuncu kuncunya kononnya mereka akan dan telah menuntut saman terhadap Petronas sekiranya cukai petroleum yang mereka kemukakan tidak dibayar. Maksudnya mereka telah mengemukakan tuntutan sepertimana Kerajaan Negeri Sarawak. Artikel ini dibawah ditulis pada 19 September 2020.

Shafie Ugut Saman Petronas Cukai Produk. Malulah Oiii!

Tetapi bila mana kerajaan negeri Sabah versi Perikatan Nasional menuntut cukai Petroleum seperti mana kerajaan negeri Sarawak maka pembohongan Warisan itu terpaksa didedahkan kepada umum. Bermaksud tidak wujud tuntutan sepertimana kenyataan Warisan ini kerana mereka tidak pernah mengemukakan sebarang permohonan yang berkaitan.

Selepas pilihan raya negeri Sabah admin menerima satu artikel pasal cukai Petroleum yang diutarakan oleh Adun daripada STAR. Seperti dibawah ini.

Shafie/Warisan Tidak Buat Apa Untuk Dapat Cukai Jualan 5%

Namun sekali lagi dinafikan oleh pengikut pengikut Shafie khususnya bekas Pembantu Menteri Kewangan Sabah yang paling tidak kompeten dari semua segi, siapa lagi kalau bukan si Sharifuddin bahawa tuduhan admin adalah satu penipuan sebaliknya dia yang benar.

Berterima Kasih Kepada Shafie Kerana Cukai Petroleum

Tapi bagaimana juga rakyat Sabah berterima kasih kalau pada hakikatnya kerajaan negeri Warisan tidak pernah menuntut sebarang cukai Petroleum keatas Petronas. Ini membuktikan semua kenyataan Warisan termasuklah yang terbaru dari bekas pembantu Menteri Kewangan Sabah si Sharifuddin Hata ini adalah totally penafian dan penipuan semata-mata. Amat amat memalukan.

Hoi Sharifuddin tidak ada orang Sabah yang mahu ditipu. Jadi jangan kau marah bila mereka mencacimu sebab cukai Petroleum ini ada kaitannya dengan hak hak Sabah yang terkandung dalam perjanjian 20 perkara. Nampak benar kau ni Wakil Rakyat yang hanya merugikan rakyat Sabah.

Rupanya penipu. Betul betul tidak boleh pakai.

Mana sudah itu hari yang berlagak kononnya kenyataan si Sharifuddin itu adalah benar sebaliknya admin yang menipu. Lalu terkobar kobar mereka/dia mengajak untuk berdebat tapi admin tidak layan, sebab memang admin tahu itu hanyalah karangan dongeng yang tidak masuk akal.

Alasan si penghantar surat yang tersalah alamat. Label pemimpin Warisan.