Ngamlah Menteri Belia Sukan Sabah Dilarang Memasuki Sekolah

Ngamlah tindakan Kementerian Pendidikan Malaysia melarang Menteri Belia Sukan Sabah bagi menghadiri sebarang Majlis rasmi di semua sekolah.

Sebelum ini tindakan yang sama dikenakan terhadap Ketua Menteri Sabah Shafie bila mana surat jemputan ditarik balik bagi menghadiri majlis perasmian sambutan Hari Guru peringkat Negeri Sabah.

Ironinya sebahagian Guru di negeri ini bersetuju dengan tindakan Kementerian berkenaan. Pada mereka Ketua Menteri Shafie tidak arif soal sistem pendidikan di negara ini. Jadi menjemputnya ke majlis seperti itu hanya akan digunakan untuk menyebarkan pengaruh politiknya dikalangan Guru-Guru dan itu sudah tentu tidak meningkatkan kualiti pendidikan di negeri Sabah, sebaliknya yang berlaku. Juga nanti peluang hadir di Majlis seperti itu hanya akan digunakan oleh Guru-Guru yang berkecimpung dalam bidang kontraktor bagi menghulurkan surat permohonan projek mereka.

Sudahlah sejak Warisan menjadi kerajaan negeri isu Guru-Guru terlibat dalam bidang kontraktor hangat diperkatakan oleh masyarakat. Tidak senonoh kata mereka mengabaikan tanggungjawab.

Begitu juga dengan Menteri Belia dan Sukan Sabah, Phoong Jin Zhe. Dia ni antara Menteri yang paling tidak diminati oleh golongan muda yang berstatus bumiputera. Pada mereka Menteri ini ada sikap double standard atau perkauman. Sebab itulah kata mereka orang-orang yang berada di sekelilingnya, kebanyakannya dari kaum Cina DAP walhal majoriti muda-mudi di negeri Sabah adalah Bumiputera.

Satu lagi yang menjadi kebimbangan masyarakat ke atas Menteri Belia Sukan Sabah itu ialah kalau-kalau Menteri itu akan menyebarkan ideologi DAP setiapkali berhubung dengan masyarakat terutamanya dikalangan muda-mudi negeri Sabah.

Kesimpulannya ngamlah Menteri Belia dan Sukan Sabah dilarang memasuki kawasan Sekolah sekalipun.

Azhar dan Jimmy Tidak Perlulah Minta Puji Kamu Bersaranglah Disana

Ini lagi seorang pemimpin yang kredibilitinya boleh dipersoalkan. Pemimpin ini dan peguamnya yang mula-mula sekali dari parti Warisan membuat laporan Polis terhadap admin. Ia berlaku di awal pemerintahan Warisan sebagai kerajaan negeri mungkin pada masa itu mereka merasakan dunia ini mereka yang punya.

Laporan Polis yang dibuat telah dipaparkan di dada akhbar tempatan.

Mereka mendakwa admin telah memfitnahnya melalui satu artikel yang admin tulis berkaitan sebidang tanah di Karambunai.

Tapi tidak lama selepas itu satu Personal Blog/portal membongkar skandal tanah berkenaan. Sekaligus membuktikan apa yang admin tulis dalam artikel itu ada kebenarannya dan bukannya fitnah semata-mata.

Bha tidak apalah lupakan sajalah perkara yang sudah berlalu yang penting sudah terbukti admin tidak memfitnah. Yang lain serahkan pada sang pencipta siapa tahu ada kifarah disebaliknya.

Kali ini tiada angin tiada ribut tiba-tiba dia membuat kenyataan akan mempertahankan kepimpinan atau parti Warisan. Soalnya kami sebagai penyokong pembangkang di peringkat negeri tidak tahu siapa sebenarnya yang dia buruk-burukkan.

Seperti yang dilaporkan oleh portal berita bahawa dia yang juga Pembantu Menteri Perdagangan dan Perindustrian Negeri akan mematuhi dan menghormati mandat yang telah diberikan oleh rakyat kerana mengangkatnya sebagai wakil Rakyat pada pilihanraya umum yang lepas.

Memang patut pun dia bersikap seperti itu sebab kalaupun dia keluar daripada parti Warisan siapa nanti yang akan mengundinya kecualilah dia menyertai Parti Bersatu. Bukan orang kenal dia pun sebagai individu yang banyak membantu masyarakat sebelum ini.

Yang admin persoalkan ialah kenapa dia membuat kenyataan seperti itu macam ada pihak yang menawarkan sesuatu supaya meninggalkan Parti Warisan. Membuat seolah-olah memburukkan pembangkang yang diketuai oleh PPBM Sabah.

Begitu juga dengan seorang pemimpin daripada DAP. Si Jimmy Wong dalam tajuk tertulis mengaum seperti Harimau. He!

Sama juga dua kali lima dengan si Azhar tiba-tiba membuat kenyataan. Walaupun sebelum ini ada rakaman suara yang mendengarkan Jimmy sangat marah pada pentadbiran kerajaan Sabah yang begitu lembab. Pada orang Tawau khususnya jangan lupa Si Jimmy inilah yang melarang keras pembinaan satu masjid di satu kawasan Perumahan.

Jadi bersarang lah kamu disana sampai menetas.

Kalau perubahan ini tidak berlaku dalam tempoh yang terdekat ini. Pasti nasib Warisan akan ditentukan di pilihanraya yang ke 15 akan datang. Kita sama-sama tunggu dan lihat.

Wakil Rakyat Konon Ditawarkan Lompat Parti Buat Laporan Polis

Ahli Dewan Undangan Negeri Kapayan Jannie Lasimbang dan Calvin Chong ADUN Elopura. Mendakwa mereka didatangi oleh agen politik yang memberikan tawaran agar melompat parti.

Kerana itu mereka membuat laporan Polis. Laporan polis itu hak mereka tetapi tidak sebenarnya wajar kerna ia berlaku dalam arena politik yang serba mungkin dan mengaitkan nama seseorang sebagai dalang tanpa bukti lalu dinyatakan secara terbuka adalah tindakan yang salah.

Terlampau lah bebalnya berpolitik. Politik memang begitu sentiasa ada tawar-menawar di antara kedua belah pihak ia berlaku tidak hanya semasa pilihan raya tetapi juga selepas pilihan raya seperti yang dilakukan oleh Warisan hingga berjaya membentuk kerajaan negeri.

Kalau nak berlagak sebagai ahli politik yang budiman pun agak-agaklah. Adakah kerajaan negeri Warisan yang ada pada hari ini dibentuk melalui kemenangan di pilihanraya atau demokrasi?

Berapa kerusi yang didapat oleh Warisan pada pilihanraya yang lepas justeru kenapa boleh membentuk kerajaan kalau tidak ada simple majoriti?

Bukankah itu menunjukkan ada unsur tawar-menawar diantara pihak Warisan dan wakil rakyat daripada BN pada waktu itu. Siapa tahu kan!

Mengata mereka kononnya bukan Katak yang boleh dijual beli. Hakikatnya Parti Warisan sekarang adalah Parti Katak kerana sanggup mengubah perlembagaan Parti supaya mantan Pengerusi PPBM (Bersatu) boleh menyertai Warisan. Hari ini mereka duduk dalam kerajaan negeri yang diketuai oleh Parti Katak.

Kamu sudah lupa kah awal Bersatu bertapak di Sabah. Siapa yang menentangnya bukan Warisan kah sebab kononnya Bersatu berasal daripada Semenanjung seperti mana UMNO. Tahu tahu hari ini mantan Pengerusi Bersatu pula yang dipelawa menyertai Warisan. Sedangkan selama ini ramai penyokong Warisan yang percaya pada agenda Sabah For Sabahan.

Percaya kamu pemimpin yang tidak amanah dari konteks kerahsiaan seperti ini tidak boleh dipercayai. Mereka termasuk dalam kategori orang yang suka menunjuk-nunjuk dan orang yang suka menunjuk-nunjuk atau suka minta puji tidak boleh diberikan kepercayaan, sikit sikit bolehlah jangan sampai melibatkan hitam putih satu satu perancangan.

Lim Guan Eng Yang Cadang Nama Shafie Sebagai Calon PM – Tun M

Tun Mahathir mendedahan bahawa yang mencadangkan nama Presiden Warisan, Shafie Apdal sebagai calon Perdana Menteri versi Pakatan Harapan ialah Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan bukan beliau.

Semasa Lim Guan Eng mengemukakan cadangannya itu Tun bertanya bagi mendapatkan kepastian, adakah benar mereka ingin menamakan Shafie sebagai calon Perdana Menteri Malaysia.

Rentetan itu Tun Mahathir pun membuat sidang media dan mengumunkan nama Shafie sebagai calon Perdana Menteri.

Namun cadangan itu bertukar selepas Lim Guan Eng bertemu bincang dengan Anwar Ibrahim. Iaitu tidak lagi menyokong Shafie sebagai calon Perdana Menteri Malaysia.

Itu yang admin cakap semalam kenapa sejak kebelakangan ini pemimpin-pemimpin Warisan suka kalau diri mereka dipersenda. Malah ada yang tidak sedar kalau mereka sedang dipersenda. Mereka lupa pada kejian yang mereka lontarkan sebelum itu. Justeru itulah mereka tidak boleh berangan angan hingga ke tahap itu.

Lihat sahaja sidang atau kenyataan media yang dibuat oleh pemimpin pemimpin Warisan seperti Darell Leiking, Junz Wong dan Munirah. Sejurus Tun Mahathir menamakan Shafie sebagai calon mereka. Seolah-olah esoknya akan menuju ke Istana Negara untuk mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri. Benar benar khayal dan tidak sedar diri.

Mudah lupa diri, siapa sebenarnya mereka dan apa yang mereka “perjuangkan” sebelum itu. Mana perginya Sabah for Sabahan dan Sabah Ubah hingga mencetuskan kenyataan-kenyataan yang menyebabkan perpecahan di kalangan masyarakat Sabah khasnya umumnya Malaysia.

Itu semua mereka tongsampahkan. Mangkuk betul. Ini menunjukkan puak-puak Warisan ini spesies cakap tidak serupa bikin, cakap dulu baru difikir.

Mereka semakin mangkuk kerana terlalu dikelilingi oleh jentera jentera yang tidak lagi boleh membezakan mana kebenaran dan mana yang mendatangkan kebaikan kepada umum. Yang penting tengkuk mereka yang lepas. Sebab itu jugalah siasatan SPRM terhadap pemimpin atau wakil rakyat Warisan, mereka anggap tidak ada atau fitnah semata-mata. Para mangkuk ni.

Sewaktu Shafie dinamakan sebagai calon. Ramai dikalangan masyarakat termasuk admin yang tersenyum sinis dan berpendapat. Tidak mungkin pemimpin lain yang ada di dalam PKR, DAP dan Amanah berani menyokong cadangan tersebut. Sebab mereka tahu ia hanya akan menyebabkan mereka kehilangan sokongan atau undi. Ternyata benar selepas pengumuman Tun tidak ada seorang dari kalangan pemimpin atasan PH yang menyokong Shafie sebagai calon Perdana Menteri Malaysia.

Terima hakikat, bagaimana pemimpin dan jentera Warisan melecehkan pemimpin dan parti dari Semenanjung. Begitu jugalah persepsi pemimpin dan jentera parti dari Semenanjung terhadap keseluruhannya parti Warisan. Hanya pihak Warisan yang tidak sedar diri terutamanya tiga pemimpin Warisan yang admin sebutkan di atas. Bikin malu kumpulan betul.

Padan pun ramai pada waktu itu yang berpendapat yang mencadangkan nama Shafie pada Tun ialah Darell dan Junz Wong sebab dua orang ini yang nampak beriya-iya sangat. Ternyata ada kebenarannya, siapa tahu mereka berdua dan Lim Guan Eng yang membincangkan perkara itu. He!

Warisan ingat Tun yang cadangkan itu yang mereka merasa hebat hingga lupa diri tu. Hahaha. Terus mau ambil Tun sebagai ahli Warisan. Hahaha

DAP ni parti yang licik dan banyak dikaitkan dengan pemimpin luar negara. Ada sebab kenapa mereka menyokong kepimpinan yang lemah bagi mentadbir negeri Sabah. Hasrat yang sama dengan kehendak negara jiran Filipina, sentiasa menanti penuh sabar saat Sabah tidak stabil bagi memudahkan mereka mengemukakan tuntutan dan mencetuskan konfrontasi.

Visi kawan bunuh kawan atau anak buah bunuh ketua

Secara Rasminya Warisan dan DAP Satu Kepala

Awal benar Parti Warisan dan DAP Sabah membuat persediaan bagi menghadapi pilihanraya yang mengejut.

Dilaporkan oleh media Warisan bahawa telah diadakan satu perjumpaan khas sempena persidangan Parlimen yang diadakan di Rumah Sabah, Kuala Lumpur. Ia dihadiri oleh dua pemimpin utama Warisan i Shafie Apdal sendiri dan DAP Lim Guan Eng serta Setiusaha DAP Sabah, Chang Foong Hin.

Tapi tidak pasti pula kenapa dalam keadaan PN yang semakin stabil boleh berlaku pilihanraya mengejut. Kah persiapan itu hanyalah bertujuan untuk mengacah, biar orang gerun dan percaya bahawa Warisan dan DAP di Sabah masih ada kekuatan untuk dihadapi. He!

Jangan juga mereka terlalu percaya pada dakwaan Presiden Warisan sebelum ini kononnya Perikatan Nasional PN tidak mendapat majoriti mudah ketika undian menggantikan Speaker Dewan Rakyat. Hakikatnya PN mendapat 112 iaitu majoriti mudah kerana seorang yang tidak hadir adalah anggota Parlimen daripada PBS.

Kerana perjumpaan yang begitu bersejarah boleh lah selepas ini masyarakat Sabah beranggapan bahawa kini Warisan dan DAP ada kerjasama rasmi atau satu kepala.

Chang Foong Hin mengulas perjumpaan itu bagi menzahirkan rasa terima kasih kepada Warisan kerana terus komitmen sebagai rakan rapat dalam Pakatan Harapan. Perjumpaan itu juga bagi membincangkan, bagaimana menghadapi pilihanraya mengejut.

Iyalah tu, mestilah berkomitmen maklum kamu tu sudah salah pai. He!

DAP ni licik mesti ada yang dimahunya dari kerjasama seperti ini. Tidak lain tidak bukan iaitu pengundi bumiputera yang kini ramai bermastautin di pusat pusat bandar.

Hakikatnya hari ini DAP berhadapan dengan sentimen penolakan rakyat. Kenapa tidak hampir tiga tahun menjadi kerajaan persekutuan tapi tidak ada satupun kebaikan yang dikecapi oleh pengundi DAP di negeri Sabah yang terdiri daripada pelbagai kaum. Ambil contoh Parlimen Sandakan kebaikan apa yang telah diterima oleh pengundi berbangsa Bajau Suluk Bugis dan lain lain di Parlimen berkenaan. Cuba sebutkan satu, itupun kalau ada. Tidak adanya bayangkan Menteri Belia dan Sukan Sabah dari DAP yang dilantik oleh kerajaan Warisan sikit pun tidak menguntungkan belia beliawanis Bumiputera Sabah.

Lalu dari konteks kerjasama itu, bagaimana pula dengan kesinambungan Sabah for Sabahan dan Sabah Ubah yang menjadi asas retorik parti Warisan, masih kah ia logik memandangkan konsep perjuangan DAP adalah liberal iaitu Malaysian Malaysia? Dua doktrin yang bertentangan ibarat magnet satu kutub utara satu lagi selatan.

Anggap saja satu muslihat terbesar andai DAP menyokong apa pun jenis politik Borneonisasi.

Dibohongi kali pertama itu biasa. Kali kedua itu bodoh namanya.

Warisan Dalam Blok Bebas Apa Pula Pendirian Politiknya?

Kali ini kita mahu tahu pendirian Presiden Warisan Shafie berhubung kedudukan dan prinsip politiknya selepas berada dalam blok Bebas bersama sama Tun Mahathir.

Secara logiknya blok Bebas bererti bukan lagi sebahagian daripada PH Plus yang terdiri daripada Bersatu Tun, PKR, DAP dan Amanah. Betul tak?

Justeru yang menjadi persoalan ialah bagaimana pula dengan kedudukan DAP dan PKR di negeri Sabah terutamanya Timbalan Ketua Menteri Sabah Christina Liew yang mewakili parti PKR ataupun Anwar Ibrahim?

Jika benar Parti Warisan tidak lagi bersama PH Plus maka sepatutnya wakil rakyat daripada DAP dan PKR mengistiharkan diri mereka keluar dari kerajaan negeri atau tidak lagi berada dalam barisan kabinet.

Barulah kedua belah pihak dilihat jujur terhadap pengundi atau masyarakat Sabah bukan selamanya cakap dan tindakan tidak serupa bikin.

Benda ni serius jangan sampai masyarakat Sabah berpandangan yang benarlah Presiden Warisan Shafie Apdal adalah seorang pemimpin yang tamakkan kuasa, lidah bercabang, entah prinsip apa yang dia pakai hingga sanggup menjual kredibiliti yang sepatutnya ada pada seorang Presiden parti

Sudahlah selama ini apabila kepimpinan Warisan diajukan soalan apakah Warisan akan bekerjasama dengan parti parti daripada Semenanjung. Jawapan mereka, tidak sama sekali kerana Sabah memperjuangkan hak-hak Sabah oleh itu kalau bekerjasama dengan parti daripada Semenanjung maka tuntutan ataupun agenda Parti Warisan akan terencat. Kononnya!

Tahu tahu lima wakil rakyat daripada Parti Warisan mendapat kedudukan sebagai Menteri dan Timbalan Menteri Persekutuan. Malah hari ini melibatkan diri dalam menentukan kedudukan jawatan Perdana Menteri. Hipokrasi!

Ayuh dipersilakan menyahut cabaran ini. Jangan bikin malu kumpulan.

MP KK Chan Tuntut Penjelasan Tidak Lebih Dari Budak Hingusan

Ketua Badan Pimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BRRSATU) Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor menyifatkan kenyataan Ahli Parlimen (MP) Kota Kinabalu, Chan Foong Hin yang memintanya memberi penjelasan mengenai kontroversi terbaru pembangunan komersial di Sabindo Tawau, sebagai pelik dan melucukan.

Katanya, Chan selaku MP DAP merupakan sekutu Kerajaan Warisan Negeri, boleh mendapat maklumat dan penjelasan terperinci daripada pihak berkuasa berkaitan seperti Pejabat Peguam Negeri, Majlis Perbandaran Tawau (MPT) dan Jabatan Tanah dan Ukur.

“Saya fikir, saya tidak perlu membuang masa untuk mengulas dan memberi penjelasan seperti yang diminta oleh Chan, kerana ia sesuatu agak pelik dan melucukan.

“Lagi pun saya sekarang bukan dalam Kerajaan Negeri. Mereka yang kini dalam kerajaan tentu mempunyai kemudahan dan kuasa untuk mendapatkan penjelasan yang sejelas-jelasnya daripada pihak berwajib berkaitan.

“Saya ingin menasihatkan MP Kota Kinabalu (Chan) supaya menghormati keputusan mahkamah dan juga keputusan yang telah dibuat oleh pihak berkaitan.

“Yang saya boleh nyatakan ialah projek pembangunan tersebut telah diluluskan pada tahun 1997 lagi”, katanya dalam kenyataan bagi mengulas laporan muka depan akhbar Daily Express.

Chan dilaporkan berkata, Hajiji mungkin merupakan orang terbaik untuk menjelaskan kontroversi terbaru mengenai pembangunan komersial usaha sama open space di Sabindo Tawau.


Betullah tu kalau mahkamah sudah memutuskan sesuatu perkara maka selayaknya dihormati dan tidak lagi dipersoalkan.

Apa lagi proses kelulusan projek itu dilakukan berdasarkan peraturan perolehan kerajaan negeri pada masa itu.

Pada Ahli Parlimen Kota Kinabalu you cari isu lain lah. Admin nampak di Kota Kinabalu tu ada ramai masyarakat miskin bandar yang menuntut pembelaan. Jangan saja mencari isu yang ada kaitannya dengan kepentingan taiko taiko Cina Sedangkan kau sendiri tidak tahu apa yang berlaku, Ok.

Macam kata admin di atas menuntut sesuatu macam budak hingusan.

Presiden Warisan Tegar Mengkhianati PKR & DAP

Walaupun kisah ini ibarat nasi yang sudah menjadi bubur tapi perlu juga dijelaskan kepada rakyat biar tahu kedudukan sebenar dan pada jentera Parti Warisan agar tidak lagi sombong bodoh menghina kepimpinan Perikatan Nasional (PN) sebagai pengkhianat dan jangan ingat Pakatan Harapan (PH) tidak tahu niat jahat Presiden Parti Warisan terhadap mereka. Justeru itu tidak usahlah pemimpin dan jentera Warisan berlagak baik terhadap PKR dan DAP Sabah. Bikin geli!

Perbincangan awal bagi membentuk kerajaan Perikatan Nasional dalam masa yang sama memutuskan akan menolak kerajaan PH berlaku pada 23 Februari 2020.

Ia dihadiri oleh lima presiden parti atau Gabungan iaitu Muhyiddin Yassin (PPBM) Zahid Hamidi (UMNO) Hadi Awang (PAS) Shafie Apdal (Warisan) dan Abang Johari (GPS).

Pada hari yang sama selepas mereka mendapat kata sepakat. Kelima-lima Presiden berkenaan datang ke Istana negara untuk menyerahkan SD sebanyak 131.

Tapi atas sebab tertentu yang menyebabkan perancangan berubah. Presiden Warisan memutuskan untuk menyokong Tun Mahathir berbanding Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia yang kelapan.

Moral yang ingin admin tunjukkan di sini ialah pengkhianatan Warisan terhadap PH iaitu PKR, DAP dan Amanah.

Rupanya dalam diam Presiden Warisan tegar mengkhianati kepercayaan PKR dan DAP di Sabah. Almaklum lah dua parti ini juga menyumbang kepada pembentukan kerajaan negeri Sabah yang diketuainya.

Adakah selepas ini hubungan Warisan dan PKR Anwar serti DAP di negeri Sabah akan dingin. Kalau tidak terjejas maka pastilah ada diantara mereka yang bacul pada perjuangan parti atau kah dalam diam dua parti ini sedang bersiap siap untuk menikam balik Warisan dari belakang. Kita tunggu dan lihat!

Pada Warisan jangan marah pada pendedahan ini kerana karma itu sentiasa ada hanya menunggu saat dan ketikanya.

DAP Ucap Raya Pada PH Warisan Lagak Budiman

Mereka nak tunjukkan pada rakyat ini bahawa mereka sedang mengumpul kekuatan dan cuba melupakan kegagalan sepanjang 22 bulan mereka menjadi kerajaan.

Hakikatnya hati mereka penuh dengan dendam kesumat ingin menjatuhkan kerajaan hari ini.

DAP ni pancing cerdik walaupun mereka tahu Tun menolak kepimpinan mereka begitu juga dengan Anwar Ibrahim tetapi DAP tidak menunjukkan kemarahan itu pada rakyat Malaysia.

Jadi pada komponen Perikatan Nasional khususnya UMNO ambillah pengajaran daripada politik DAP ini. Tetap berlagak sebagai pihak yang berjiwa besar dalam apa jua keadaan kerana dalam politik yang penting adalah penerimaan rakyat terhadap parti demi mendapatkan kemenangan di pilihan raya. Bukannya berpegang pada prinsip kekitaan semata-mata sedangkan prinsip itu hanya membuat rakyat merasa muak.

DAP mesra Anwar DAP cuba berbaik-baik dengan Tun. DAP juga mesra pada Parti Warisan. Sebenarnya itu semua hanyalah lakonan politik matang.

Tidak dinafikan DAP ini kreatif di dalam membentuk politik mereka.

Ini ini juga adalah signal kepada jentera mereka di mana selepas sambutan hari raya ini serangan akan dimulakan sehinggalah ke ambang pilihanraya yang akan datang.

Pada parti-parti pro PN yang ada di negeri Sabah ayo sahut cabaran pembangkang pembangkang itu. Gendang peperangan sudah pun dipalu jangan lagi biarkan diri anda ditadbir oleh pemimpin dan pengikut pengikut yang tolol. Tiada kebaikan jika anda diketuai oleh orang-orang yang jahil.

Menuntut Hak Asas Kekuatan Sabah Adalah Dusta

Gambar Sarawakvoice

Terbaca satu artikel yang bertajuk perjuangan menuntut hak asas kekuatan kerajaan Sabah.

Nampak benarlah penyokong kerajaan negeri ini ramai yang auta. Nanti admin jelaskan kenapa begitu iaitu politik penipu.

Kononnya Parti Warisan memegang prinsip perjuangan mengembalikan hak-hak Sabah dalam perjanjian Malaysia 1963 yang dinafikan oleh Putrajaya sejak sekian lama. Sebab itulah kerajaan negeri atau Warisan boleh bertahan sehingga hari ini walaupun baru berumur setahun jagung.

Dalam masa yang sama kata mereka, STAR dan PBS sudah kehilangan kredibiliti kerana kini mereka bersama-sama dengan Kerajaan Persekutuan.

Jentera dan pemimpin Warisan boleh bercakap atau mendakwa sebegitu rupa kalau kerajaan negeri yang dibentuk ini hasil kemenangan Parti Warisan pada pilihan raya lepas. Sedang pada hakikatnya kerajaan negeri tidak boleh dibentuk tanpa persekongkolan daripada PKR dan DAP dimana perjuangan PKR dan DAP ini jelas bersifat nasional. Begitu juga dengan wakil rakyat daripada BN yang melompat menyertai Warisan, asas perjuangan mereka juga adalah bersifat nasional.

Adakah perjuangan menuntut hak-hak Sabah berdasarkan perjanjian 1963 terkandung dalam agenda parti PKR dan DAP?

Lalu dari sudut mana dakwaan kononnya kerajaan Sabah ini bertahan kerana memperjuangkan hak-hak yang terkandung dalam perjanjian MA63?

Sebab itulah admin katakan Politik Warisan ini politik penipu.

Sejak berita sikit hari lagi kerajaan Warisan akan tumbang. Nampaknya jentera parti ini semakin giat mengarang cerita dongeng, cerita sama yang berjaya memperdayakan sekumpulan pengundi pada PRU yang lepas. Adakah lagi kah yang tolol sehingga sanggup diperdaya buat kali yang kedua?