Gambar Jho Low Tular Tapi Kerajaan Disalahkan Sebab Tidak Ditangkap

Tersebar cerita berserta gambar yang menunjukkan Jho Low sedang bersuka ria di satu restoran di Shanghai, China.

Gambar itu didedahkan oleh penulis terkenal Bradley Hope dan Tom Wright, mereka adalah pengarang buku skandal 1MDB.

Namun agak mengecewakan gambar itu diambil pada tahun 2019. Ertinya itu gambar itu sudah berlalu tiga tahun.

Bradley Hope berjanji akan mengesan dimana Jho Low berada. Oleh itu dia mengesa rakan rakannya di seluruh dunia turut membantunya mencari Jho Low.

Menurut Bradley Hope memandangkan Najib Razak telah di penjara akibat skandal 1MDB maka Jho Low juga harus dipertanggungjawabkan.

Lucu ni, jangan jangan seandainya Jho Low berjaya dibawa ke Malaysia maka beban Najib Razak akan lebih berat, kerana tidak ada individu yang paling layak dipersalahkan dalam perniagaan 1MDB selain Najib Razak.

Maklumlah Najib adalah Perdana Menteri, Najib juga pengerusi 1MDB, Najib juga Menteri Kewangan Malaysia pada waktu itu.

Jangan main main tidak ada orang yang lebih berkuasa mengeluarkan wang rakyat dari agensi kerajaan selain Perdana Menteri berbanding Jho Low setakat ahli perniagaan dan paling penting bukan pun kakitangan awam.

Sebab itulah mungkin Najib atau keluarga Najib tidak berani menjadikan Jho Low sebagai saksi dalam perbicaraan 1MDB.

Berbanding laskar UMNO yang syok sendiri hingga lupa apa implikasinya pada UMNO. Kita sedar matlamat mereka untuk mempengaruhi rakyat agar menyalahkan kerajaan selagi mana kerajaan itu bukan kerajaan UMNO.

Saya masih ingat bagaimana pemimpin dan laskar UMNO melecehkan kenyataan ketua polis negara pada waktu itu. Dimana Ketua Polis Negara, Hamid Bador mengatakan Jho Low sukar dikesan sebab mungkin telah bertukar menjadi Beruang, yang menunjukkan Jho Low sukar dikesan. Bukannya benar benar Jho Low telah bertukar menjadi binatang Beruang.

Tapi perkataan Beruang itu sengaja dimanipulasi oleh pemimpin dan laskar UMNO, kononnya Jho Low telah bertukar menjadi binatang. Bodohnya!

UMNO menyalahkan kerajaan kerana tidak mengheret Jho Low untuk diadili, sebab itu kata mereka Najib di dapati bersalah oleh Mahkamah.

Bikin keliru juga retorik UMNO satu ketika menyalahkan kerajaan Pakatan Harapan dan Perikatan Nasional kerana tidak mengheret Jho Low ke muka pengadilan.

Namun apabila Presiden UMNO Ismail Sabri didudukkan sebagai Perdana Menteri Malaysia oleh Perikatan Nasional, Jho Low masih gagal dibawa ke Malaysia. Sedangkan Najib sudah di penjara kerana skandal 1MDB. Siapa lagi yang sesuai dipersalahkan?

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: