Anwar Rasmikan GRS Sebagai Blok Borneo Dalam Kerajaan Perpaduan Tapi Loser Pembangkang Pula Yang Meroyan

GRS memang dari awal menyokong siapa pun yang menjadi kerajaan di peringkat Persekutuan.

Timbul pertanyaan, kenapa peringkat awal GRS menyokong PN sebagai kerajaan sebab sememangnya Perikatan Nasional (PN) adalah gabungan atau kompenan yang terdiri dari parti Bersatu, PAS, Gerakan dll dan diketahui Tan Sri Muhyiddin Yassin mendapat sokongan tambahan dari 10 ahli Parlimen daripada UMNO.

So kalau GRS dan GPS tidak menyokong PN macam mana membentuk kerajaan? Andai saja UMNO mengambil pendirian berkecuali atau benar benar ingin menjadi pembangkang pasti saja sokongan GRS dan GPS kekal bersama PN dan kerajaan akan terbentuk. Tapi ternyata UMNO bernafsu besar dan pernyataan Timbalan Presiden UMNO, Tok Mat bahawa UMNO bergerak sebagai pembangkang yakni tidak menyokong PN atau PH hanyalah pembohongan untuk kesekian kalinya walaupun bukti kekalahan 26 kerusi di depan mata.

GRS menyertai atau sebahagian dari Kerajaan Perpaduan tapi sebagai blok dalam pemerintah seperti juga kerajaan negeri Sarawak atau GPS.

Itulah yang dimaksudkan dengan Blok Borneo oleh sebab itulah Bersatu, PBS, STAR, SAPP, dll bertanding atas tiket GRS.

Begitu juga Perikatan Nasional (PN) menjadi kerajaan perpaduan tetapi tidak menyokong PH secara politik.

Jadi kan pada penyokong Warisan jangan kamu meroyan apa lagi kamu tu kalah teruk hanya mendapat tiga kerusi dari 50 lebih yang kamu sertai dalam pilihan raya umum ke 15 baru baru ini. Tiga kerusi apa gunanya tidak dapat mengubah apa apa, jadi duduk lah kamu dalam kerajaan perpaduan sebagai totok pembangkang. Ada pula mimpikan jawatan Timbalan Perdana Menteri dengan hanya dengan tiga kerusi Parlimen. Agak agak lah!

Jangan kamu buat buat bodoh, Warisan bertanding atas konsep solo iaitu tidak bekerjasama dengan mana mana parti termasuk Pakatan Harapan khususnya DAP. Jadi kenapa hari ini beriya iya ingin menjadi sebahagian dari kerajaan. Tidak malu kah?

Tidak terkecuali sebahagian UMNO yang cuba menyembunyikan pengkhianatan terhadap ahli UMNO dengan mendakwa lebih baik berkawan dengan musuh banding pengkhianat, sedangkan menurut Annuar Musa itu adalah cara pengkhianat menyembunyikan pengkhianatan mereka.


PUTRAJAYA: Gabungan Rakyat Sabah (GRS) mengesahkan bahawa blok parti itu menyertai secara rasmi kerajaan perpaduan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Advertisement


Anwar berkata, perkara itu dimaklumkan Pengerusi GRS, Datuk Seri Hajiji Noor kepada beliau sekali gus kekuatan induk kerajaan perpaduan kini mencecah kekuatan dua pertiga ahli Parlimen yang merangkumi blok Pakatan Harapan (PH), Barisan Nasioanal (BN) dan Gabungan Parti Sarawak (GPS).


“Datuk Seri Hajiji memaklumkan bahawa GRS juga secara rasmi menyertai kerajaan perpaduan. Ini bermakna kekuatan induk semalam (selepas penyertaan GPS), sekarang ada GRS yang menunjukkan kita sudah mencecah kekuatan dua pertiga ahli Parlimen.

“Ia memperkukuh kestabilan politik negara dan boleh menumpukan perhatian kerja-kerja kita untuk mengangkat martabat negara dan mengukuhkan ekonomi dengan membela nasib rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas secara rasmi memulakan tugas sebagai Perdana Menteri ke-10 di Pejabat Perdana Menteri, di sini hari ini. – UTUSAN

Kesian Tengok Pemimpin UMNO Semasa Anwar Angkat Sumpah. The Biggest Loser

Saya mulakan, gambar ini menunjukkan The Biggest Loser, What a Loser

Kesian dua orang tu itulah lain kali jangan hina orang jangan rendahkan orang, jangan soal peribadi orang. Sekarang ini kamu melutut macam anjing kurap di belakang seorang lelaki yang kamu hina dan rendahkan martabatnya.

Bukan hanya diri Anwar yang di aibkan tapi juga ahli keluarganya kalau tidak silap anak perempuan Anwar Ibrahim. Nurul Izza yang dikaitkan dengan perkara-perkara yang tidak sopan oleh pemimpin dan jentera UMNO waktu itu.

Dulu orang India yang menyokong PKR dihina dengan panggilan pariah dan macam-macam lagi yang tidak sewajarnya dinyatakan hanya kerana mempertahankan UMNO.

Kesian Melayu UMNO Allah kalau nak tunjukkan pembohongan pembohongan UMNO selama ini beginilah keadaannya.

Tapi saya percaya keaibaan seperti ini tidak akan menjadi soal pada UMNO yang penting adalah kuasa, sedangkan UMNO tumbang dua kali dalam pilihan raya ketika itu mereka berada dalam kuasa.

Kuasa dari konteks UMNO tidak lagi mampu menyelamatkan UMNO itu sendiri. 🤭

Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia Ke 10

Dengan ini Datuk Anwar Ibrahim dari Parlimen Tambun telah di perkenan untuk dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke 10.

Ok lah tu dapat juga Anwar merasa jawatan Perdana Menteri, jawatan yang menjadi idaman sejak kesekian lama.

Sekurang kurangnya kali ini terbukti bukan lagi nombor bohong walaupun ada yang mendakwa ia adalah nombor nombor yang telah disihir. Sejauh mana kebenarannya, kita tunggu.

Dalam pada itu saya juga ingin mengucapkan takziah pada UMNO sebab ditumbangkan oleh rakyat pada pilihan raya ke 15 dengan hanya mendapat 26 dari 222 kerusi yang direbutkan, 26 kerusi selepas 60 tahun.

Sekarang menjadi parti utama dalam kerajaan ini ialah pertama, Pakatan Harapan kedua Perikatan Nasional, GPS dan GRS yang lain khususnya UMNO kamu duduk diam diam. Kamu sudah ditolak oleh rakyat golongan muda, jadi buat cara macam orang yang kalah teruk. Hahaha!

Penyokong DAP Marah Jika Jajaran Baru Ditolak Oleh Agong

Ini bayangan yang akan berlaku sekiranya jajaran baru gagal direalisasikan oleh Presiden UMNO dan Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Jajaran baru bermaksud kerajaan yang dibentuk melalui kerjasama PH/PKR dan UMNO.

Tapi nampaknya ditentang oleh masyarakat pro UMNO walaupun tidak mengundi calon UMNO pada pilihan raya umum ke 15 baru baru ini. Hehehe!

Sebaliknya kerajaan jajaran baru yang diimpikan oleh Pakatan Harapan atau DAP dan Presiden UMNO mendapat sokongan padu dari penyokong-penyokong DAP hinggakan kalau gagal angkara keterlibatan Yang di-pertuan Agong, maka mereka akan menyalahkan yang di-pertuan Agong atau raja-raja Melayu, sepertimana screenshot.

Yang saya hairan kenapa kenyataan yang mengkritik keberadaan yang di-pertuan Agong tidak di bidas atau dinafikan boleh jentera UMNO atau pemimpin UMNO.

Sultan Melayu hilang di tangan parti UMNO.

Pengundi Lenggong Tunjuk Perasaan Sebab Shamsul Bersekongkol Dengan PH (DAP)

Ni ha penyokong UMNO Lenggong keluar menunjuk perasaan dihadapan pejabat UMNO Bahagian.

Mereka menunjuk perasaan sebab merasa telah ditipu hidup hidup oleh Shamsul Anuar iaitu Ahli Parlimen Lenggong.

Pada pilihan raya umum ke 15 mereka diminta mengundi calon UMNO demi kononnya bangsa Melayu rupa-rupanya itu hanyalah pancingan undi.

Bila diberikan kemenangan Ahli Parlimen UMNO termasuk Lenggong diam diam berkerjasama dengan PH atau DAP ingin membentuk kerajaan jajaran baru.

Apa punya spesis lah pemimpin seperti ini, DAP yang menjadi mangsa hinaan UMNO alih bercium mulut. Lepas selang dua tahun dijulang lagi agenda hidup Melayu dan DAP itu adalah komunis yang mesti dikalahkan.

UMNO sedar diri sikit, selepas 60 tahun UMNO hanya mampu mengutip 26 kerusi dari 222 kerusi Parlimen. Kesalahan apa yang telah dilakukan oleh UMNO tak kan kalah hingga begini teruk.

Cuba kamu dengar kenyataan atau suara masyarakat Lenggong yang terlibat dalam tunjuk perasaan itu.

PN Tidak Berkerjasama Dengan PH Walaupun Istana Yang Cadangkan

Saya upload balik sebab semalam ada pihak dari Semenanjung minta saya, tangguhkan paparannya. Tapi kerana Raja Petra telah membuat pertanyaan sekaligus menjadi alasan saya, maka saya upload balik cerita ni.

Buat apa nak takut ini bukan fitnah atau cerita mengada-ngada. Ini adalah soal mencari kebenaran. Allah sentiasa bersama hal hal yang benar sebaliknya Allah membenci orang orang yang menafikannya.


Sidang media ketua Perikatan Nasional Malaysia selepas menghadap yang di-pertuan Agong petang tadi.

Tan Sri Muhyiddin Yassin menjelaskan bahawa mereka telah menghantar surat yang membuktikan PN mendapat sokongan lebih 112 ahli-ahli Parlimen, yang membolehkan kerajaan Perikatan Nasional dibentuk.

Namun semasa mengadap tadi dikatakan dokumen itu tidak jelas oleh pihak Istana membuat Muhyiddin tertanya-tanya tidak jelas tentang yang mana. Oleh itu Muhyiddin bersedia menunjukkan bukti dokumen yang telah mereka hantar.

Disebabkan isu yang tidak jelas ini, ada pihak yang tertanya-tanya seperti soalan dibawah.

Raja Petra bertanya pada wakil Istana, Datuk Pengelola.

Dalam pada itu Muhyiddin menegaskan Perikatan Nasional tidak akan bekerjasama dengan Pakatan Harapan walaupun pihak Istana yang mencadangkan begitu.

Ini kerana tidak berkerjasama dengan Pakatan Harapan adalah hal yang telah dipersetujui sejak daripada awal awal oleh semua pemimpin-pemimpin dalam komponen Perikatan Nasional.

Entahlah, dikhabarkan esok 30 pemimpin UMNO atau BN akan dipanggil mengadap untuk ditanya pihak mana yang mereka sokong.

Kalau itulah pertanyaannya maka sudah tentulah ketua jajaran Anwar Ibrahim yang akan ditunjuk, sebab hanya Anwar yang dapat melepaskan mereka dari tuduhan di Mahkamah.

Kluster Mahkamah Jumpa Anwar Beramai Ramai Untuk Bentuk Kerajaan, Dasar Pemimpin Pembohong

Muka muka penipu yang tamakkan kuasa akibat terdesak untuk membebaskan bos dan diri dari perbicaraan salah gunakuasa yang mereka hadapi di Mahkamah dan dipastikan berdasarkan bukti mereka pasti akan meringkuk dalam pemjara.

Kamu pun tahu siapa mereka iaitu Ketua UMNO Malaysia Zahid Hamidi dan Ketua UMNO Sabah, Bung Mokhtar Radin. Keduanya macam perangai Mat Indon yang kantoi mencuri tapi separuh mati tidak mengaku.

Ini bukan kali pertama kita menegaskan bahawa sesungguhnya dakwaan Presiden UMNO Zahid Hamidi berhubung jajaran baru bersama Anwar dan DAP adalah benar dan penafiannya adalah pembohongan semata-mata.

Walaupun sebelum ini pemimpin pembohong berkenaan telah bersumpah atas nama Allah bahawa dia sebagai Presiden UMNO tidak akan sekali-kali bekerjasama dengan Pakatan Harapan.

Kalau usaha jahat ini menjadi kenyataan semoga mereka di makan sumpah.

Selepas Pilihan Raya Umum ke 15 UMNO atau BN hanya berjaya mengutip 30 kerusi dari 222 walaupun selepas 60 tahun memerintah Malaysia. Apa punya penyelewengan mandat rakyat yang mereka telah buat.

30 kerusi itulah yang dijajah pada Pakatan Harapan atau Anwar Ibrahim. Sedangkan berdekad DAP dan Anwar adalah modal terbesar UMNO untuk di burukkan bagi memanjangkan milage politik yang sikir hari lagi akan berakhir.

Pun begitu masih ramai termasuk ahli Parlimen UMNO yang tidak bersetuju dengan tindakan Zahid dan kumpulannya berkenaan. Dan sudah tentulah niat jahat mereka akan terhalang.

Begitu juga dengan GRS, baru saja sebentar tadi menyatakan pendirian mereka iaitu menyokong KEPIMPINAN Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 10.

Biar ini menjadi nostalgia kepada kita semua. Inilah buktinya Presiden UMNO menolak kerjasama dengan PKR dan DAP sebelum pilihanraya ke-15 baru-baru ini.

Ternyata PRU 15 Ini Adalah Soal Perikatan Nasional Dan Pakatan Harapan

Dihujung-hujung kempen sudah ni, tinggal dua hari lagi kita akan mengundi. Ternyata pilihanraya umum kali ini adalah soal Perikatan Nasional melawan Pakatan Harapan, gabungan lain seperti BN berehat dulu, selesaikan dulu kes Mahkamah tu, tak kan pula tangan yang masih bergelumang dengan najis kejahatan tapi tetap di peluk di cium.

Dua gabungan yang berlawan ini sedang rancak dibincangkan oleh masyarakat dan menimbulkan persoalan pada diri mereka, siapa yang bakal membentuk kerajaan sekaligus menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Berdasarkan penemuan golongan akademik atau ilmuwan baik di dalam negara mahupun diluar negara. Mereka mendapati hanya dari dua pihak ini yang layak diangkat sebagai Perdana Menteri Malaysia dalam pada itu pilihan utama mereka adalah calon dari Perikatan Nasional.

Dimana Presiden Bersatu merangkap Perikatan Nasional, Muhyiddin Yassin mendapat sehingga 115 sokongan manakala Pakatan Harapan atau Anwar hanya mendapat 70 sokongan.

Ertinya kalau ada parti lain yang cuba diangkat sebagai Perdana Menteri, itu bererti mereka bukan orang-orang yang cerdik atau kurang cerdik. Jelas kerana ia adalah pilihan yang salah, tidak melihat kesan kejahatan yang telah dilakukan oleh kluster Mahkamah seperti merugikan rakyat dan negara. Dan sehingga hari ini rakyat masih membayar hutang 1MDB tahu, tidak? Pokoknya mereka yang memihak golongan ini bukan hanya tidak cerdik tapi juga tamak dan terlalu mementingkan diri, mungkin sebab itulah mereka semakin hari semakin tidak cerdik.

Kalau di Sabah Perikatan Nasional juga dipanggil Gabungan Rakyat Sabah atau GRS kalau di Semenanjung dipanggil PN.

Jadi undilah Perikatan Nasional (PN) atau GRS jika ingin melihat undian anda tidak sia-sia dan tangan anda yang berharga itu berjaya membentuk sebuah kerajaan stabil dan bersih, baik di peringkat Persekutuan mahupun diperingkat negeri.

Jika kerajaan Perikatan Nasional berjaya direalisasikan maka percayalah orang luar akan balik menghormati Malaysia. Bila orang luar hormat itu bererti pelabur akan melabur di Malaysia bila pelabur beroperasi maka sudah tentu akan memberi peluang pekerjaan dan peluang ekonomi kepada rakyat.

Ismail Bimbang UMNO Tidak Boleh Bentuk Kerajaan

Gambar kempen UMNO

Pengakuan berani bekas Perdana Menteri Ismail Sabri. Dia kata BN tidak akan boleh membentuk kerajaan jika UMNO Sabah kalah atau hanya mendapat sedikit kerusi dalam pilihan raya umum ke 15 ini.

Menurutnya lagi Sabah adalah penyumbang utama dalam membentuk kerajaan Persekutuan.

Yang lucunya adakah mendakwa sekiranya Sabah gagal menyumbangkan kerusi. Ya betul kalau UMNO mungkinlah hanya mampu mendapat dua tiga kerusi. Tapi kalau GRS dan satu dua BN serta Perikatan Nasional rasa-rasanya 15 kerusi dalam tangan.

Lain macam kenyataan pemimpin utama UMNO ni macam dapat membayangkan kekalahan.

Kalau UMNO Sabah tumbang atau hanya mendapat sedikit kerusi maka pastinya Bung Mokhtar akan diganti dengan orang lain sebagai Ketua UMNO Sabah.

So jangan pelik jika calon pilihan Bung Moktar kalah, ini kerana mereka tidak disokong oleh pemimpin-pemimpin UMNO Sabah itu sendiri, bukan disebabkan oleh faktor kerjasama dengan GRS yang didakwa tidak harmoni oleh totok totok UMNO.

UMNO Perlu Kalah Untuk Menyelamatkan Zahid (Video)

Penjelasan saya dalam hal ini agak berbeza dengan Raja Petra tapi tetap berhubung isu yang sama.

Suka saya mengangkat penyataan Raja Petra sebab selama ini seolah-olah dianggap Tuhan oleh penyokong UMNO. 😂

Dalam erti kata UMNO Perlu kalah supaya Anwar Ibrahim dinobatkan sebagai Perdana Menteri Malaysia menggantikan Ismail Sabri.

Sebab itulah kalau kita perhatikan kenyataan dan tindakan Presiden UMNO agak luar biasa. Kenyataan yang keluar dari mulutnya seolah-olah Zahid Hamidi seorang manusia yang sangat bodoh kerana sangat sangat bertentangan dengan apa yang telah berlaku, wahal pada hakikatnya kenyataan itu disengajakan supaya masyarakat dan ahli-ahli naik marah dan tidak menyokong atau mengundi calon daripada UMNO atau BN.

Tidak mencalonkan beberapa pemimpin utama UMNO dalam pilihanraya ini, juga boleh dilihat sebagai cara Zahid menyakitkan hati ahli UMNO dan masyarakat agar tidak mengundi calon UMNO dan BN.

Ismail Sabri sudah diberi sokongan sebagai Perdana Menteri Malaysia tetapi gagal menyelamatkan Najib Razak dan menghentikan perbicaraan yang dihadapi oleh Zahid Hamidi serta kluster Mahkamah yang lain.

Oleh itu satu satunya orang yang dapat melanggar fitrah sekaligus menyelamatkan Zahid Hamidi dari hukuman penjara ialah Anwar Ibrahim,

Cuba kamu dengarkan penjelasan Raja Petra dibawah ia juga menyentuh skandal LCS.

Menurut lagi Raja Petra, maklumat terkini yang dia terima kini Perikatan Nasional sedang mendahului sebagai gabungan yang akan diundi oleh pengundi, disusuli Pakatan Harapan dan yang terakhir ialah Barisan Nasional (BN).