Shafie Pecah Undi KDMR. Siapa Setuju Cadangan Shafie Dia Bodoh

Gambar sekadar hiasan

Betul juga atau ada benarnya telaan netizen berhubung usaha yang sedang dijalankan oleh Presiden Warisan Shafie Afdal untuk berkerjasama dengan PBS. Kononnya!

Kelmarin tersebar berita yang Shafie bercadang atau berkira kira ingin berkerjasama dengan PBS.

Sebelum ini Darell Leiking selaku Timbalan Presiden Warisan membayangkan akan berkerjsama dengan UMNO, parti dari Malaya yang menjadi modal kempen hingga Warisan agak mendapat tempat di kalangan masyarakat Sabah. Namun selepas pilihan raya umum ke-14, ternyata Warisan bekerjasama dengan parti-parti daripada Semenanjung. Hipokritnya Shafie tu.

Walaupun cadangan berkerjsama dengan UMNO dibuat oleh Darell Leiking manakala dengan PBS dibuat oleh Shafie Apdal selaku Presiden Parti. Seolah-olah ada percanggahan. Namun jangan ada yang tertipu di dalamnya ada agenda pecah dan perintah keatas pengundi KDMR.

Menurut Netizen sebelum ini Shafie berjaya melunakkan UPKO menyebabkan kerusi KDM berpecah atau menyebabkan UPKO kehilangan undi KDMR. Lihat keputusan pada pilihan raya negeri Sabah baru baru ini, UPKO hanya berjaya mempertahankan satu kerusi dari lima yang mereka sertai.

Hari ini Shafie sekali lagi cuba mengenakan PBS dengan menggunakan formula yang sama, memecahkan kesatuan KDMR.

Pun begitu netizen KDMR awal-awal lagi telah mengingatkan PBS agar jangan cuba-cuba untuk bekerjasama dengan Warisan. Kalau tidak nasib PBS akan sama seperti parti UPKO.

Hakikatnya tanpa ugutan seperti itu pun mustahil bagi PBS untuk berkerjsama dengan Parti Warisan yang mereka tahu Warisan adalah parti yang paling dibenci oleh majoriti pengundi KDMR. Mereka tahu Shafie sanggup melakukan apa saja asalkan cita citanya tercapai.

Ingat satu pesanan ini, Presiden Warisan Shafie tu terlalu lama mengamalkan politik kotor dengan merosakkan keharmonian atau kehidupan orang lain. Dia sanggup tu melihat kehidupan orang lain terseksa asalkan dirinya puas. Walaupun pada zahirnya nampak semacam benar ingin membela nasib rakyat, namun itu semua hanyalah wayang dan hipokrasinya, akibat terlalu lama hidup dari sumber yang haram.

Dua penggal menjawat Menteri di Kementerian KKLW yang mendapat peruntukan sehingga 6 bilion. Namun apa yang telah berubah pada negeri dan masyarakat Sabah?

Hanya KDMR yang mendapat geran tanah saja yang bermati-matian mempertahankan Shafie. Itu yang kalau kamu perasaan, hari hari berteriak kononnya kerajaan gagal. Walaupun pada hakikatnya merekalah yang tumbang. Hahahaha!

KDMR pro Warisan lain apa mereka dapat melalui perubahan yang telah dilakukan oleh kerajaan Warisan keatas negeri Sabah ? Kosong, malah sokongan mereka hanya digunakan oleh wakil-wakil rakyat Warisan untuk mencuri peruntukan rakyat.

Apa berlaku pada Peter Anthony dan bekas setiausaha kepada Menteri Pelancongan Malaysia era Kerajaan PH, dihadapkan ke mahkamah kerana salah guna kuasa atau rasuah.

Kalau kamu orang tempatan, tolaklah Parti Warisan atau politik Shafie itu. Supaya tidak menyesal di kemudian hari, dimana hak kamu di bagi secara rata seperti yang berlaku di Pulau Pinang.

1 komen

  1. Dia memecahkan undi KDMR demi untuk meneruskan kelangsungan legasi Tawi-Tawi dan suku-sakatnya dengan membodohkan KDMR. Kesian KDMR yang manjadi alat utk si Shafie menjadi Ketua Menteri Sabah. Bagus dia mampus cepat ni..licik betul dia ni

    Liked by 1 person

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.