Lim Guan Eng Murtad Demokrasi

Admin ingat politik DAP ni sudah cukup canggih. Iyalah canggilah tu bila bercakap soal kesamarataan atau apabila seseorang pemimpin mengangkat fahaman liberalisme.

Tapi kenapa begitu cetek. Rupanya masih ke kampung kampungan macam apek tua yang tidak pernah keluar masuk bandar, malah semakin jahiliah. Hemmm!

Murtad dalam agama Islam merujuk kepada seseorang yang meninggalkan agama Islam yang akan berhadapan dengan hukuman yang cukup berat. Itu bermakna murtad telah disyariatkan.

Berbeza dengan mengalihkan sokongan atau melompat parti. Ia tidak disebut dalam perlembagaan Malaysia. Malah ia adalah asas kepada sistem demokrasi. Itu bermakna melompat parti dibenarkan atau dibolehkan sebab telah termaktub dalam sistem demokrasi.

Justeru kenapa Lim Guan Eng selaku pemimpin DAP sanggup membuat perbandingan bodoh?

Bodoh yang boleh ditafsirkan menghina agama Islam, kau kena hati-hati Lim Guan Eng.

Isu ini timbul bila Lim Guan Eng mempersoalkan kenyataan setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin berhubung beberapa wakil rakyat daripada Pakatan Harapan keluar menyertai Perikatan Nasional. Sebagai tidak salah kerana tidak bertentangan dengan mana-mana perlembagaan persekutuan.

Tapi ia ditentang oleh Lim Guan Eng hingga membuat perbandingan bodoh kononnya kenapa dalam Islam pun tidak dibenarkan murtad jadi kenapa pula dalam politik boleh dibenarkan lompat parti.

Kerana Lim Guan Eng terlalu jahil politik dan terlalu jahil agama maka bolehlah kita membuat kesimpulan sebenarnya dia ni murtad demokrasi. Kenapa, sebab dalam sistem demokrasi menyertai parti lain dibenarkan sebaliknya kalau menurut mangkuk Lim ni. Alahai!

1 komen

  1. πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ..ini bukan murtad kerana agama..ini kerana tiap apa perjanjian yg ada sign dan verified official berchop mohor parti Dap atau PKR mahupun mana mana parti m’sia yg sah daftarnya tidak boleh berselindung tanpa pengetahuan ahli ahli parti msg msg..ada surat terma syarat yg sah di sisi undang undang yg membolehkan mereka (ahli ahli parti) terseret didakwa dan disaman jutaan RM..kerana melanggar syarat terma parti..sekiranya pula tiap tiap parti yg setuju dalam bentuk gabungan kerjasama politik dalam etika tatacara hadapi PRU@PRK maka harus dilampirkan pekara berkenaan sebelum menandatangani perjanjian yg disetuju sebulat suara oleh keseluruhan tiap tiap parti..dan mereka pihak kepimpinan tertinggi juga tidak boleh setuju atas dasar individu..maknanya yg jelas pekara tersebut harus diketahui oleh seluruh ahli ahli parti..dan wajar atau tidak individu yg menang pada PRU@PRK tanpa tahu syarat terma ini boleh diarahkan oleh parti parti haram itu dinyahkan usir keluar dari kedudukan berjawatan dlm persekutuan atau krjn negeri..ini sgt bertentang pada syarat buruh..yg di lihat anggap sebagai majikan dan pekerja..walau anda menjadi krjn negeri atas dasar menang PRU@PRK..anda tidak boleh dgn kurang ajar sungguh biadap mengusir keluar ahli ahli parti yg bukan berada di dalam parti kamu..sebab itu Krjn Persekutuan perlu peduli akan tiap nasib pekara yg berlaku …mengurus tadbir persekutuan atau negeri ..anda tidak boleh pergunakan alasan ini atas nama parti politik..Krjn Persekutuan adalah Majikan Besar kpd krjn negeri..sudah pasti hatta jawatan anda..sebagai tukang cuci toilet mahupun coffee boy..Majikan ini peka akan nasib para pekerja ..kerana sebelum tag Majikan Besar (Bos besar) ianya juga Kuli yg bekerja tanpa mengira apa pangkat sekalipun..adakah kami🌺 boleh senyum bila ahli ahli parti nya diperlakukan seperti hanjing kurap bertokak sarat..cukup PNPPBM telah saksikan hal ahli ahli nya yg diusir pecat sesuka hati mereka..politik sembab yg so pariah..dan pemimpin pemimpin ini serupa jugak lenjan buta menyorok pula dibelakang totok cluster mereka..patutkah hal ini terus biar aja tanpa kita pedulikan..undang undang buruh..harus tag juga pada gelar MP MP atau Adun Krjn Negeri..barulah adil..bagi kita yg memilih Politik sebagai kerjaya tetap kita..bukannya status B0 tetiba pulak up M40..ini gred taraf miskin..bukan mcm mereka taraf jadi jadian kayangan jutawan walaupun hanya guna nama asas pembangkang saja..LHDN harus peka sensitif..org yg punya wang byk tak pakai kereta taraf honda older jalan semput..lihat aja mereka..yg bergelar mak datuk nenek nie..takat lompat sorok habuan RM dalam akaun bank..anna doakan mereka mereka itu hilang semua duit gara gara tergodam dek lanun lanun Jack Sporrow πŸ˜†

    AnnaAriff1972πŸ˜ƒ

    Like

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.