Shahril Jangan Mengada Ngada, Mana Kerjamu?

Sebelum Shahril ikut mengada ngada mempertikai dakwaan Muhyiddin berhubung ekonomi Malaysia yang semakin memburuk dibawah pentadbiran Perdana Menteri Ismail Sabri.

Tolong senaraikan ideanya atau mana kerjanya yang telah berjaya membaiki ekonomi Malaysia memandangkan Si Shahril itu berjawatan Pengarah Ekonomi di Pejabat Perdana Menteri.

Jadi jangan dia membandingkan jawatan Perdana Menteri dengan Pengerusi Majlis Pemulihan Ekonomi Negara yang disandang oleh Muhyiddin dalam usaha memulihkan ekonomi.

Sekaligus menafikan dakwaan ekonomi Malaysia memburuk dibawah kerajaan UMNO yang diketuai Perdana Menteri Ismail Sabri.

Untuk maklumannya sehingga semalam nilai ringgit telah menjunam sehingga RM4.55 sedolar.

Ringgit Jatuh Tapi UMNO Desak Adakan PRU 15 👎

Ekonomi Teruk, PM Ismail Menyalahkan MPN, Peliknya

Macam mana Ismail Sabri selaku Perdana Menteri Malaysia sanggup mengeluarkan kenyataan seperti Cybertrooper yang tidak boleh menerima kebenaran atau sanggup bodoh selagi bukan UMNO yang menjadi pemerintah utama.

Sebelum ini bekas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengeluarkan kenyataan bahawa jika kerajaan UMNO hari ini gagal mengurus ekonomi dengan baik maka seeloknya lah pilihan raya diadakan supaya kerajaan baru yang lebih cekap prihatin dan bebas rasuah dapat dipilih oleh rakyat.

Apa yang dinyatakan oleh Muhyiddin itu memang ada kebenarannya, terbukti hari ini nilai ringgit jatuh menjunam sehingga RM4.55 sedolar.

Sebelum itu Muhyiddin Yasin ada mengemukakan cadangan supaya jawatan Timbalan Perdana Menteri diwujudkan bagi “melancarkan” pentadbiran kerajaan tapi ditolak oleh Ismail Sabri dengan beralasan tidak ada keperluannya.

Akibatnya ekonomi semakin memburuk tapi seperti biasa, pemimpin UMNO tidak akan mudah mengakui kesalahan atau kelemahan mereka. Makanya dengan mudah Ismail Sabri turut menyalahkan Muhyiddin hanya kerana memegang Pengerusi Majlis Pemulihan Ekonomi Negara (MPN).

Seolah oleh Majlis Pemulihan Ekonomi Negara lebih berkuasa dari jawatan Perdana Menteri atau seolah olah apa yang dicadangkan oleh MPN diguna pakai sepenuhnya oleh Perdana Menteri Ismail.

Apa lah sangat jawatan pengerusi Majlis Pemulihan Ekonomi berbanding jawatan Timbalan Perdana Menteri yang boleh merentas kementerian dan pentadbiran kerajaan dalam usaha membetulkan kerosakan yang ditinggalkan oleh kerajaan kluster Mahkamah sebelum ini.

Kan elok kalau cadangan mengujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri diterima dan dilaksanakan boleh juga serba banyak membantu memulihkan ekonomi yang semakin terjejas. Hemmm!

Satu lagi hal, susah memulihkan ekonomi Malaysia sebab berbilion wang rakyat yang di curi melalui 1MDB masih belum diganti malah rakyat Malaysia terpaksa menanggung hutang 1MDB yang berbillion ringgit.

Selain wang 1MDB yang dibekukan diluar negara, Swiss. Itu bila nak ambil balik tu supaya boleh digunakan untuk membantu rakyat miskin?

Atau begini saja kepimpinan UMNO itu tidak gagal walaupun telah kantoi mencuri wang rakyat di Mahkamah? 💩

Zahid Lelaki Pentingkan Diri dan Tak Pandai Malu – Charles

Sangat sangat benar kenyataan Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago yang Presiden UMNO, Zahid Hamidi pemimpin atau lelaki yang tidak pandai malu dan terlalu mementingkan diri.

Entah makhluk daripada mana lah dia ni. Macam cicak yang baru merasa nasi sejuk pula.

Bila Zahid Hamidi sanggup mengadakan pilihan raya umum walaupun dalam musim tengkujuh yang kemungkinan besar membawa banjir besar di beberapa kawasan.

Menurutnya lagi sepatutnya Zahid Hamidi mengatur strategi bersama jentera UMNO bagi menghadapi kemungkinan banjir dan membantu penduduk yang terlibat.

Bukan sebaliknya mempersiapkan jentera UMNO semata mata untuk menghadapi pilihan raya umum ke 15.

Pada Sabtu, Presiden UMNO itu dilaporkan berkata, sekiranya ditakdirkan PRU15 diadakan hujung tahun meskipun beberapa negeri sering dilanda banjir dalam tempoh tersebut, jentera Pemuda gabungan politik itu tetap bersedia mengharunginya.

“Kita tahu ada kekangan, akhir tahun ini ada banjir, ada hujan lebat, ada monsun timur laut tetapi kalau Perdana Menteri (Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob) bubar masa banjir pun, kita sanggup redah banjir,” kata Ahmad Zahid ketika berucap melancarkan Jentera Pemuda BN di Stadium Titiwangsa di Kuala Lumpur.

Zahid peduli apa dengan nasib mangsa banjir, lagi baik memikirkan nasib dirinya yang berkemungkinan akan mengikut jejak Najib Razak di penjara 12 tahun. Oleh itu satu satunya cara mengelak dari hukuman penjara ialah UMNO mesti berada di tampuk kuasa tapi hanya menjadi kenyataan bila UMNO mendapat majoriti mudah dalam pilihan raya umum ke 15 nanti.

Soalnya ada jalan kah UMNO mendapat majoriti mudah? macam sempit dari lubang jarum saja tu.

Jika UMNO berada dipuncak maka peluang mencampuri sistem pentadbiran dan kehakiman akan terbuka sangat luas.

Umno, PAS, Bersatu Gabung, Belum Cukup ‘kuat’ Lawan PKR?-Musa Hitam

Sejauh mana benarnya dakwaan bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia Datuk Musa Hitam di mana beliau menjangkakan walaupun UMNO, Bersatu dan PAS bergabung di bawah satu khemah namun masih gagal mengalahkan kekuatan PKR.

Sebab UMNO, Bersatu dan PAS benar benar bertunjangkan undi Melayu dan Islam yang tidak lagi relevan di zaman ini.

Berbeza dengan PKR yang berkonsepkan kepelbagaian bangsa yang menjadi daya penarik, begitu kenyataan Musa Hitam.

Soalnya sekarang selepas pilihan raya umum 2018, PKR tidak lagi mendapat sambutan menggalakkan dari orang Melayu kecuali di Selangor dan Negeri Sembilan. Jadi macam mana tu?

Jangan abaikan PAS sangat kuat di Kelantan, Terengganu dan Kedah. Macam mana tu?

Makanya boleh boleh saja dakwaan Musa Hitam diatas ada kebenarannya tapi hanya berlaku di Semenanjung tidak di Sabah dan Sarawak.

Begitu dengan DAP, walaupun parti ini dianggap milik kaum Cina tetapi semasa Musa memenuhi jemputan untuk melancarkan buku Lim Kit Siang, dia dapati kebanyakan yang hadir adalah golongan muda dan berbangsa Melayu. Ini katanya hal yang serius.

Tapi ada satu faktor besar yang dilupakan oleh Musa Hitam iaitu faktor salah gunakuasa yang telah mengotorkan UMNO sedangkan faktor inilah yang menyebabkan UMNO tumbang pada pilihan raya umum 2018. Oleh itu nampaknya nasib UMNO akan berulang pada pilihan raya umum yang akan datang.

Di Sabah dan Sarawak UMNO ditolak oleh sebahagian besar kaum Bumiputera. Ini kerana orang Sabah sedar dan tahu UMNO ini ditubuhkan untuk mereka yang berbangsa Melayu sedangkan majoriti orang Sabah dan Sarawak bukannya Melayu pun. Apa lagi telah terbukti hampir 30 tahun Sabah dikawal oleh Persekutuan yang ditadbir oleh UMNO namun Sabah masih ketinggalan berbanding di negeri yang lain.

Berbeza dengan parti Bersatu yang bergabung dengan beberapa parti parti tempatan dalam Gabungan Rakyat Sabah atau GRS. Terbukti gabungan ini mendapat sambutan yang menggalakkan dari masyarakat bila mana mendapat kemenangan besar dalam pilihan raya negeri Sabah 2020 berbanding UMNO, malah dua atau tiga calon UMNO kepada calon Bebas.

Kebanyakan calon PN mendapat majoriti besar besar berbanding calon UMNO dan Warisan.

Hari ini Perikatan Nasional atau PN di Sabah lebih dikenali sebagai GRS.

Ringgit Jatuh Tapi UMNO Desak Adakan PRU 15 👎

Dalam pada UMNO mendesak Perdana Menteri Ismail Sabri agar mengadakan pilihan raya dalam tempoh yang terdekat walaupun fenomena alam tidak mengizinkan ini berdasarkan laporan metrologi dan pengakuan dari presiden UMNO, Zahid Hamidi yang sanggup meredah banjir jika pilihan raya berlangsung dalam tempoh yang terdekat.

Pemuda UMNO Desak PM Segerakan PRU 15

Zahid Berani Redah Banjir PRU Tapi Mahkamah Tiba Tiba Bacul 😂

Dari sisi ekonomi tampak desakan itu tidak relevan, ini berdasarkan amaran Tengku Razaleigh Hamzah yang mengingatkan kerajaan UMNO agar segera mengawal kedudukan tukaran asing yang semakin kritikal dan jika ia berterusan. Rakyat terpaksa menyewa beca untuk membawa duit macam di Somaliland, Afrika akibat nilai ringgit yang terlalu murah.

Oleh itu menurut ahli Parlimen Gua Musang itu kawalan tukaran wang asing dalam ringgit perlu dibentangkan dalam Bajet 2023 bagi menangani kos sara hidup rakyat.

“Saya harap kerajaan cuba kawal kejatuhan ringgit ini, kerana tukaran asing kita sudah jatuh dengan tidak terkawal. Tidak mampu untuk membayar apa yang kita nak.

“Sejauh mana ringgit ini akan jatuh? Apakah ringgit kita akan jadi, kalau kita izinkan ringgit kita jatuh? Mungkin rumah yang kita beli dengan harga ratusan ribu boleh turun kepada sepuluh ribu ringgit. Jadi tidak ada sebab mengapa kita perlu biarkan perkara ni berterusan berlaku,” katanya.

Pada 27 Mei, Tengku Razaleigh meramalkan penyusutan ringgit kepada RM5.50 berbanding USD1 menjelang akhir tahun.

Hari ini, ringgit berada pada kadar RM4.54 berbanding USD1, paras terendah dalam tempoh 24 tahun.

Zahid Berani Redah Banjir PRU Tapi Mahkamah Tiba Tiba Bacul 😂

Semalam viral berita sekumpulan pemuda UMNO berteriak di stadium agar Perdana Menteri Ismail Sabri segera mengadakan Pilihan Raya Umum Ke 15.

Pemuda UMNO Desak PM Segerakan PRU 15

Waktu itu juga kebanyakan rakyat tersinis kerana tahu itu semua hanyalah usaha besar UMNO demi menyelamatkan pemimpin pemimpin mereka dari hukuman penjara akibat mencuri wang rakyat.

Sekaligus rakyat sedar pilihan raya akan datang bukan untuk mereka yang bergelut meneruskan kehidupan selepas PKP.

Sinis rakyat itu dibuktikan sendiri oleh Presiden UMNO Zahid Hamidi selepas mendapat respons positif dari Ismail Sabri.

Bilamana Zahid berkata “Kita tengah tunggu tarikh keramat, namun kita tahu ada kekangan akhir tahun ini iaitu banjir, hujan lebat dan angin monsun Timur Laut tetapi kalau Perdana Menteri bubar masa banjir pun, sanggup redah banjir untuk bertanding.

Iyalah tu Wak penjahat oiii, kalau menghadapi pilihan raya kau berani sangat, sanggup keluar masuk longkang tapi kalau ke Mahkamah tiba tiba kau bacul, sakit belakang dan takutkan Covid 19 dan banyak lagi alasan remeh dari seorang tertuduh yang bersalah.

Kalau namanya terdesak dan sudah beberapa kali kantoi membohong, memang begitulah. Lebih banyak bohong dari benar bila bercakap.

Pemuda UMNO Desak PM Segerakan PRU 15

Laungan bubar bergema di Stadium Titiwangsa ketika Perdana Menteri Ismail Sabri memulakan ucapan sempena pelancaran jentera pemuda Barisan UMNO/Nasional 2022.

Baru pula tidak menggunakan logo UMNO, biasanya pada bungkusan keropok pun ada logo UMNO. Hahaha!

Laungan itu mendapat sambutan perdana menteri dan berjanji akan berjumpa dengan top 5 bagi membincangkan tarikh pilihan raya umum yang ke 15.

Semakin terdesak pemuda-pemuda UMNO dan jentera mereka untuk mengadakan pilihanraya. Rakyat sedar kenapa, tidak ada lain untuk menyelamatkan kluster mahkamah dari hukuman penjara. Ini sebenarnya yang mereka perjuangkan.

Selepas Najib dipenjarakan dan pemimpin UMNO lain berhadapan dengan perbicaraan di mahkamah kerana mencuri wang rakyat, maka pilihan raya yang 15 akan datang bukan lagi untuk rakyat tapi untuk menyelamatkan pemimpin UMNO yang kantoi mencuri itu.

Ertinya UMNO turut mendesak rakyat agar turut menyelamatkan pemimpin UMNO yang kantoi maling di Mahkamah.

Sementara UMNO mendesak pilihan raya diadakan. Bagaimana pula dengan wang rakyat yang dilesapkan melalui 1MDB dan SRC. Siapa yang menanggungnya dan siapa pula yang mengganti? denda 210 juta itu hari sudah dilangsaikan kah?

Sebentar tadi saya terbaca, memandangkan Malaysia berhadapan dengan krisis ekonomi maka kerajaan terpaksa menambah hutang sehingga 7 bilion akibat bunga hutang 1MDB.

Zaid Kembali Ke Pangkuan UMNO 😜

Sebelum ada yang terkejut beruk mendengar berita Zaid Ibrahim balik menyertai UMNO, walhal selama ini dikutuk habis habisan oleh pemimpin dan penyokong UMNO sebagai pengkhianat, sampaikan gambarnya di tukul, di tumbuk dan di bakar hidup hidup.

Nah saya ungkit serba sedikit hinaan UMNO ke atas Zaid itu sendiri.

Jamal bakar patung Zaid Ibrahim di PWTC

Kenapa dia dicaci oleh pemimpin dan macai UMNO? sebab dia meninggalkan UMNO dan menyertai DAP dan PKR khususnya.

Hari ini Zaid balik menyertai UMNO lalu bagaimana dengan pembohongan dan pengkhianatnya sudah halal kah? Hahaha!

Nah kalau tiba tiba halal, benarlah kamu wahai pemimpin UMNO munafik sangat.

Apa pun semoga selepas ini pemimpin dan laskar UMNO sanggup bodoh akan lebih cerdik mendepani perbezaan, jangan lagi merendahkan keintelektualan orang lain sebab itu hanya membuktikan betapa mulut dan pemikiran kamu itu sangat busuk dan bodoh.


PETALING JAYA: Bekas menteri undang-undang Zaid Ibrahim kembali ke pangkuan Umno selepas meninggalkan parti itu kira-kira 14 tahun.

Zaid Ibrahim berkata beliau menyertai semula Umno hanya untuk membantu parti itu.

Selepas meninggalkan Umno, peguam itu pernah menyertai dua parti pembangkang.

Zaid baru-baru ini mewakili Najib Razak dalam rayuan bekas perdana menteri itu terhadap sabitan dan hukuman kes SRC International.

Beliau menyerahkan permohonan keahliannya semasa taklimat khas Umno yang diadakan di ibu pejabat parti itu bulan lalu, menurut The Star.

“Niat saya hanya untuk membantu Umno. Saya sudah bersara dan tidak ada banyak kerja.

“Saya kini tidak terlalu sibuk dan saya kembali kepada parti, saya boleh membantu,” Zaid dipetik sebagai berkata.

Zaid berkata, beliau ingin membantu Umno melakukan pembaharuan ‘dari dalam’, sambil menambah rakan-rakan sebelum ini berkata sukar untuk membawa perubahan dari luar.

“Akhirnya, saya rasa lebih baik saya bersama Umno walaupun reformasi mungkin mengambil masa lama,” katanya.

Zaid menyertai Umno pada 2000. Beliau memenangi kerusi Parlimen Kota Bharu pada pilihan raya umum 2004, tetapi digugurkan sebagai calon pada PRU 2008.

Beliau digantung keahlian daripada Umno pada 2008 dan menyertai PKR pada 2009, yang hanya bertahan setahun sebelum keluar parti itu.

Pada 2010, Zaid menubuhkan Kita tetapi meletak jawatan sebagai ketuanya dua tahun kemudian.

Pada 2017 beliau menyertai DAP tetapi meninggalkan parti itu tiga tahun kemudian.

Sumber MSN

Penjara Guantanamo Tidak Layak Buat Najib, Puad Oiii

Kenapa Puad tiba-tiba mengaitkan Najib Razak dengan banduan Guantanamo? propaganda membodohkan ahli UMNO lagi kah ni!

Datuk Puad Zarkashi tahukah rata rata penghuni atau banduan Guantanamo itu siapa?

Sebelum ini Puad Zarkashi mempersoalkan ubat generik yang diberikan pada banduan Najib Razak, dimana pada UMNO ubat itu tidak wajar dan Puad mengesa agar jangan layan Najib macam banduan Guantanamo.

Guantanamo ni adalah pusat pemenjaraan mereka yang terlibat dengan keganasan atau sebagai pengganas antarabangsa. Di penjara Guantanamo tidak ada kesalahan melibatkan jenayah yang biasa dilakukan dalam masyarakat seperti mencuri, merompak, menyamun atau jenayah politik.

Kalau kamu membuat sedikit kajian berhubung banduan Guantanamo, maka kamu akan dapati rupanya mereka bukan calang calang orang, kebanyakannya alim dan warak atau practical religion.

“Kesalahan” yang mereka lakukan sangat berkaitan dengan agama, penindasan dan keadilan, kerna itulah mereka terpaksa bangkit dan memberontak.

Pemenjaraan mereka juga tidak diadili di Mahkamah.

Sedangkan kesalahan yang dilakukan oleh Najib ialah melanun memasukkan wang rakyat ke dalam akaun peribadinya dan diadili di Mahkamah untuk tempoh yang cukup lama iaitu empat tahun.

Justeru itu mustahil Najib di penjarakan Guantanamo.

Begitulah “mulianya” banduan Guantanamo berbanding pemimpin UMNO atau kluster Mahkamah, Puad oiii!

Berbalik pada isu ubat yang dibekalkan pada Najib Tun Razak.

Berdasarkan kenyataan Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin yang juga pemimpin UMNO. Bahawa ubat yang dibekalkan pada Najib adalah sama seperti mana kenyataannya dibawah.

“Najib diberikan ubat (untuk) tekanan darah tinggi. Tetapi diberi ubat generik. Ubat yang sama.

“Dia dulu ambil ubat ‘original’ sebab dia beli daripada hospital swasta. Bila dirujuk di HKL, kita ada ubat formula sama yang diberi di hospital kerajaan. Ubat itu sama. Formula sama. Tetapi bentuk generik,” katanya pada sidang media di Kementerian Kesihatan (KKM).

Jelas tiada diskriminasi yang dikenakan terhadap Najib, apa lagi ini kerajaan yang dipimpin oleh UMNO jadi mustahil pula UMNO membunuh “Tuhan” mereka. Hanya Puad yang sengaja bodoh dan mengada ngada.

Aziz Jamman Rajin Turun Padang? Baca Dulu Ni, Alahai!

Beginilah kalau tidak lagi berkuasa, terus rajin turun padang dan petah berkata kata. Macam awal Warisan memperkenalkan diri habis satu Sabah ini mereka pusing.

Tapi semasa berpeluang menjadi kerajaan bukan hanya tolol dan malas turun padang tapi juga tidak reti memikul tanggungjawab baik sebagai wakil rakyat mahupun sebagai Timbalan Menteri Persekutuan.

Sedangkan kalau benar pemimpin itu berkualiti mereka akan bekerja tanpa mengira, baik sebagai wakil pembangkang mahupun sebagai wakil rakyat yang mewakili kerajaan. Mereka akan sentiasa prihatin pada penduduk dan pengikut di kawasan mereka.

Lihat wakil wakil rakyat dari Bersatu atau GRS sikap dan kerja mereka konsisten, tetap rajin turun padang dan memantau kawasan yang mereka wakili. Apa lagi hari ini sebagai kerajaan GRS lagilah rajin sampaikan kita yang cuma memerhati dari jauh pula yang merasa penat dan lelah.

Hari ini gambar Ahli Parlimen, Aziz Jamman diviralkan kononnya sedang membaiki jalan rosak dalam pada itu dia mengomel kalau itu bukan tugasnya tetapi itu merupakan tanggungjawab kerajaan.

Ya betullah menjadi tanggungjawab kerajaan tapi kan sebelum ini Warisan adalah juga kerajaan dan si Aziz sendiri berjawatan Timbalan Menteri tapi kenapa jalan jalan rosak seperti itu tidak dibaiki?

Akibat kegagalan kerajaan Warisan, kerajaan GRS pula yang mendapat jolokan, jalan raya di Sabah macam di bulan.

Oleh kerana itu jangan lagi ada yang terpedaya dengan lakonan dan dakyah kepimpinan Warisan. Seperti yang mereka lakukan pada pilihan raya umum 2018 dan pilihan raya negeri Sabah 2020.

Banyak bahan yang saya boleh paparkan sebagai bukti betapa tidak bergunanya mereka selaku wakil rakyat Warisan.

Hakikatnya tidak ada parti di Malaysia ni yang baru saja mendapat kemenangan dan sedang menjadi kerajaan tapi ramai ahli parti dan penyokong mereka bertindak meninggalkan kerajaan sekaligus parti Warisan, kecuali semasa parti Warisan menjadi kerajaan negeri Sabah.

Kenapa boleh berlaku? tidak kah itu membuktikan sememangnya si Aziz Jamman itu agak konyol memikul tanggungjawab sebagai pemimpin parti dan rakyat?

Baca link dibawah dimana ahli parti atau AJK Warisan Sepanggar meninggalkan kerajaan waktu itu.

Naib Ketua Wira Sepanggar Keluar Parti

Pastor Gembira Meninggalkan Parti Warisan

Wajar Limus Jury Dan James Ratib Meninggalkan Kerajaan Negeri Warisan

500 Ahli Warisan Keluar Parti Sertai Bersatu

5K Warisan Kampung Bangau dan Simunul, Semporna Sertai PPBM