Politik Zahid Ibarat Ular Yang Wajib Dibunuh Duluan Oleh Orang Sabah

Pemimpin UMNO ini lahir di Indonesia tapi sampai hati mencuri di Malaysia. Menggagahkan diri berkata seolah olah dirinya masih bersih.

Hakikatnya Zahid menyedari majoriti orang Sabah sudah menolak UMNO akibat kecurangan mereka menjaga mandat rakyat.

Kalau kerana ucapan yang berapi api itu UMNO balik berada di atas takhta maka sabitan bersalah yang dihadapinya akan ditarik balik. Justeru itu Zahid menggagahkan diri membuang rasa malu.

Hanya yang lemah dan tidak ada jati diri yang takut pada ugutan maling seperti Zahid ini.

Zahid Hamidi cuba bersembunyi di sebalik persepsi buruk yang dia alami rentetan tuduhan salah guna kuasa dan rasuah yang dia hadapi. Siapa tahu kalau kalau tangannya yang masih kotor selaku Presiden UMNO akan di jilat oleh badut badut Sabah.

Sebentar tadi Zahid berucap di perasmian kongres PBRS yang berlangsung di Kota Kinabalu.

Dalam ucapannya Zahid mengapi apikan peserta, katanya untuk membolehkan BN atau UMNO bangkit di Sabah maka parti dalam komponen Perikatan Nasional yang dia umpamakan ular harus dibunuh terlebih dahulu.

Hahaha, pemimpin Melayu maling ni.

Untuk hidup sejahtera dan mendapat keadilan maka politik seperti Zahid yang kantoi maling yang wajib dibunuh terlebih dahulu. Bukannya pihak yang enggan bersubahat dengan pemimpin yang kantoi mencuri wang rakyat melalui 1MDB dan Yayasan Akal Budi.

Apa lagi tidak ada satu kitab politik di dunia ini yang menghalang seseorang itu mengalihkan sokongan dari UMNO parti yang rosak akibat aktiviti jenayah kepada Bersatu (PN/GRS) parti yang bersih. So istilah ular yang digunakan oleh Zahid hanyalah cerita dongeng yang dia bawa dari pulau Jawa.

Zahid beringat kau yang patut dibunuh ialah naga yang terperangkap dalam dirimu bukannya pihak yang memerangi naga itu sendiri.

Jadi kan tindakan menyokong dan percaya pada Zahid yang terang terang kantoi menghianat kepercayaan rakyat, itu bererti mereka adalah pihak atau golongan yang sanggup menipu orang kampungnya atau bangsanya.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: