Sah UMNO dan PKR (DAP) Ada Kerjasama Pilihan Raya

Bukan lagi rahsia walaupun hubungan PKR UMNO cuba dinafikan oleh pemimpin dan penyokong UMNO berbanding PKR yang tampak merelakannya, iyalah tiada satu pun penyataan dari wakil wakil rakyat PKR yang menafikannya begitu juga dengan DAP walaupun kedengaran sedikit sumbang setelah gagal bekerjasama dalam krisis menukar Menteri Besar Perak.

Bahawa menurut Anwar Ibrahim Majlis Presiden PH telah memutuskan beberapa perkara antaranya tidak menolak akan bekerjasama dengan UMNO menjelang pilihan raya umum yang akan datang memandangkan UMNO telah membuat kenyataan rasmi tidak lagi bekerjasama dengan Perikatan Nasional menjelang pilihan raya umum kelak.

PKR dan UMNO ada hubungan sulit dan ia telah lama dimeterai melalui surat yang ditandatangani oleh presiden UMNO dan Anwar Ibrahim, lama sebelum ini. Tinggal lagi ada di kalangan pemimpin dan penyokong UMNO hipokrit, takut kiranya pakcik-pakcik dan makcik-makcik yang ada di kampung-kampung menolak atau tidak lagi mengundi UMNO.

Masih ada yang ingat tak surat yang ditandatangani oleh Presiden UMNO dan Anwar Ibrahim yang menyatakan sokongan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kerana surat itu juga Annuar Musa telah dipecat dari jawatan Setiausaha Agung BN akibat mendedahkan kewujudan surat berkenaan sekaligus mengakui kesahihannya.

Tapi peliknya sehingga hari ini masih ada dikalangan penyokong atau pemimpin UMNO yang menafikannya. Masih lagi memburukkan DAP walhal DAP adalah rakan keras PKR. Apa macam oh!

1 komen

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.