Warisan Terbangkan Dron Intip Rumah Musa Aman

Tidak pernah dibuat oleh manusia yang bertamadun apa lagi hari ini semua orang berada di tahun 2020. Maksudnya semua orang bertamadun kecuali puak itu.

Bayangkan sanggup menggunakan dron bagi mengintip kekuatan politik lawan mereka. Macam pula mahu berperang secara fizikal.

Benar benar tidak bertamadun sedangkan apa yang berlaku adalah soal politik yang menuntut penggunaan otak dan akal yang sihat. Bukan alat yang boleh memudaratkan kehidupan orang lain.

Semalam viral beberapa kerja bodoh Cybertroper Parti Warisan antaranya memuat naik gambar kediaman Tan Sri Musa Aman yang diambil menggunakan dron daripada atas rumah. Kebodohan seperti ini bukan kali yang pertama, ini adalah kali yang kedua sebelum ini ke atas kediaman seorang calon BN dari Semporna, waktu itu Sabah berada diambang pilihan raya yang ke-14.

Ketakutan yang melampau dikalangan macai Warisan. Takut andai Warisan tidak lagi menjadi kerajaan maka hanya makan untuk hidup pun susah. Sedihnya puak ni sedangkan kroni tertinggi sedang mengumpul harta sepuasnya.

Hal ini harus dikritik habis-habisan dan pelaku atau pemilik dron mesti dikenakan hukuman yang berat kerana perbuatan mereka mampu mendatangkan mudarat kepada orang lain. Dalam hal ini keselamatan keluarga Tan Sri Musa Aman telah pun terancam, ini jelas.

Jika tidak dan ada perkara yang tidak diingini berlaku, maka siapa yang harus dipertanggungjawabkan. Sedangkan semua orang sudah tahu ia adalah perbuatan penyokong kerajaan negeri Warisan. Maksudnya cari sampai dapat pemilik dron berkenaan dan kenal pasti dalangnya.

Sekarang apa pun boleh terjadi kerana kedudukan atau pelan rumah yang sepatutnya menjadi rahsia telah diketahui oleh penjenayah melalui gambar yang tersebar.

Semua orang tahu minggu ini viral berita ura ura akan berlaku peralihan kerajaan negeri Warisan kepada kerajaan negeri Perikatan Nasional.

Dikhabarkan ada beberapa Wakil Rakyat daripada kerajaan Warisan yang telah bersetuju menandatangani surat akuan sumpah bagi menyingkirkan Shafie dari jawatan Ketua Menteri Sabah.

Berita itu menyebabkan ketakutan yang melampau di kalangan pemimpin dan penyokong serta besi buruk/macai Parti Warisan hingga sanggup menerbangkan dron ke kediaman Tan Sri Musa Aman yang bertujuan untuk mengintip siapa saja yang terlibat dalam proses awal peralihan kelmarin. Sebab itulah bersama gambar yang diviralkan dicatatkan juga nama dan alamat pemilik kereta yang diletakkan di bahu jalan menuju ke rumah Tan Sri Musa Aman.

2 thoughts on “Warisan Terbangkan Dron Intip Rumah Musa Aman

Add yours

  1. Salah disisi undang undang jika pemilik atau yang melakukan itu TIDAK MEMPUNYAI LESEN DCA.Kerana kalau tak silap menerbangkan dron tanpa lesen salah dan tindakan boleh diambil.lagipun itu sudah dikira mengintip dan menceroboh privasi seseorang.

    Liked by 2 people

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑