Zahid Hamidi Penyebab Kepada Kehancuran MN – Nazri Aziz

PETALING JAYA: Perpecahan gabungan Muafakat Nasional (MN) susulan percanggahan pendapat sesama pemimpin UMNO dan Pas berpunca daripada kegagalan serta kelemahan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Bercakap kepada Utusan Malaysia, Ketua UMNO Bahagian Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata, malah Ahmad Zahid dilihat tidak mampu menggerak atur hala tuju parti sehingga menyebabkan ramai termasuk pemimpin Pas.


Begitu penjelasan Nazri Aziz selaku pemimpin utama UMNO berkenaan partinya yang semakin hari semakin menuju kehancuran. Disebabkan oleh tangan tangan pemimpin UMNO itu sendiri.

Memang begitu kalau tidak pandai bersyukur atau memanfaatkan peluang yang diperolehi secara ajaib. Ajaib lah tu bila bantuan datang di saat UMNO telah ditolak oleh rakyat pada pilihan raya umum yang ke 14.

Hakikatnya fakta yang tidak boleh dilupakan ialah selama ini PAS mampu bertahan kerana bermusuh dengan UMNO. Tanpa UMNO yang menjadi musuh hakiki agak mustahil bagi PAS menjalankan politik mereka.

Skandal 1MDB dan pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat adalah modal PAS pada pilihanraya umum yang lepas. Hari ini pemimpin-pemimpin UMNO berkenaan telah dihadapkan ke mahkamah. Ini membuktikan dakwaan PAS pada waktu itu ada KEBENARANNYA.

Namun bila UMNO dan PAS serta Parti Bersatu membentuk kesatuan melalui kerajaan Perikatan Nasional. UMNO masih tidak mampu mengakui kelemahan mereka, walhal kerana skandal dan pemimpin berkenaanlah UMNO di tumbangkan oleh rakyat pada pilihanraya yang ke-14 yang lalu.

Hari ini Zahid, Najib dan beberapa lagi pemimpin UMNO yang menjadi faktor kekalahan UMNO terus menjadi pemain utama kepada masa depan UMNO. Apa barang oh.

Apa UMNO ingat pemimpin-pemimpin PAS itu bodohkah tidak reti menilai keadaan dari semasa ke semasa.

Tajuddin Ingatkan KJ Jangan Desak UMNO Adakan Pemilihan 😂

Ini lagi orang tua kalau bercakap betul-betul macam plastik. Sebenarnya dia sedar apa yang dia cakap itu hanyalah kenyataan semata-mata, sebab selama ini pun mereka membuat perkara yang sama, kenyataan yang meludah ke langit.

UMNO cukup cukuplah berlagak suci murni dan kononnya mendorong demokrasi itu. Hakikatnya UMNO memang tidak ingin berubah dan yang paling penting tidak boleh menerima pendapat orang lain. Walaupun untuk kebaikan UMNO itu sendiri hanya kerana berbeza pendapat sebelum itu.

Nampaknya UMNO terus dikuasai oleh pemimpin-pemimpin veteran yang tidak lagi mampu memahami aspirasi orang muda.

Tajuddin mendakwa kenyataan Khairy Jamaluddin (KJ) yang mendesak supaya pemilihan UMNO dipercepatkan sebelum pilihan raya umum ke 15 hanyalah bersifat peribadi untuk mendapatkan jawatan.

Sedangkan niat Menteri Sains, Khairy itu adalah untuk kebaikan UMNO. Memandangkan UMNO mulai ditolak oleh rakyat akibat pemimpin pemimpin utamanya yang berhadapan dengan tuduhan rasuah di Mahkamah.

Tajuddin juga membahasakan Khairy sebagai batang hidung pun tidak nampak ketika UMNO bergelut sebagai pembangkang.

Tahu pun Tajuddin bertapa sakitnya sebagai pembangkang tetapi bila sudah berpeluang menjadi kerajaan boleh pula berubah sekelip mata menjadi sombong bodoh. Kenapa admin katakan sombong bodoh sebab tidak sudah-sudah mendesak Perikatan Nasional supaya membubarkan Dewan. Bukan hanya itu, pilihanraya masih jauh tapi sudah memutuskan hubungan kerjasama dengan Parti Bersatu yang menjadi asas kepada pembentukan kerajaan Perikatan Nasional.

Justeru itu pemimpin UMNO yang sudah lewat ini mengingatkan Khairy, jangan ingat mereka bodoh tidak tahu apa yang berlaku.

Sekarang apa cerita anak muda? UMNO baru baru ini turut menuntut supaya rakyat Malaysia yang berumur 18 dibenarkan mengundi. Mengundi apa kalau pemimpin setua ini masih mendominasi politik UMNO. Hahahaha!

Kerajaan Negeri Sarawak Sokong Penuh Kepimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin

KUCHING: Ketua Menteri Abang Johari Openg hari ini menyatakan sokongan penuh kerajaan negeri Sarawak terhadap kepemimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk terus memimpin negara ini.

Abang Johari, yang juga ketua Gabungan Parti Sarawak (GPS), berkata gabungan pemerintah negeri itu mempunyai kepercayaan terhadap kepemimpinan Muhyiddin sambil menekankan pentingnya menjaga kestabilan nasional.

“Saya percaya bahawa jika negara kita stabil, kita akan dapat menghadapi cabaran yang lebih besar setelah ini,” katanya ketika berucap pada pertemuan khas antara perdana menteri dan pegawai negeri Sarawak dan penjawat awam persekutuan, di sini, hari ini.

Muhyiddin tiba di Sarawak pagi ini untuk lawatan rasmi dua hari.

Abang Johari juga memuji perdana menteri atas usahanya dalam menangani pandemi Covid-19 dan menyifatkannya bijak dalam menghadapi cabaran yang ditimbulkan oleh wabak tersebut.

“Kerjasama antara kerajaan Sarawak dan persekutuan sangat erat, dan begitu juga hubungan antara kedua-dua pegawai awam di negeri ini,” katanya.

GPS, yang terdiri daripada empat parti politik tempatan yang membentuk kerajaan negeri, kekal sebagai rakan kongsi Perikatan Nasional (PN) dan membantu membentuk kerajaan persekutuan tahun lalu. Ia sebelum ini menyokong pentadbiran Pakatan Harapan (PH).

Empat parti itu ialah Parti Pesaka Bumiputra Bersatu, Parti Bersatu Rakyat Sarawak, Parti Rakyat Sarawak dan Parti Demokratik Progresif. Keempat-empat parti itu sebelum ini merupakan sebahagian daripada Barisan Nasional (BN).

Dengan kejatuhan kerajaan BN pada pilihan raya umum ke-14 pada Mei 2018, keempat-empat parti itu meninggalkan BN dan membentuk GPS pada bulan berikutnya.


Ngam juga berita ni kebetulan semalam setengah penyokong Warisan dan penyokong UMNO mengongsi artikel yang bertentangan dengan berita ini. Kononnya kerajaan Negeri Sarawak akan bertindak meninggalkan kerajaan Perikatan Nasional atas sebab, ciptaan laskar pembangkang. Hahaha!

Entah apa dalam fikiran mereka, rakyat mahukan UMNO terus setia dalam Perikatan Nasional tapi laskar laskar itu berfikiran sebaliknya. Tolol lah tu kan, perasan UMNO telah diterima oleh rakyat Malaysia. Mudah lupa diri, macam perangai penjahat. Hahaha!

Sempat jugalah admin membalasnya bahawa antara parti yang diharamkan di bumi Sarawak ialah Parti UMNO. Ini kerana pagi mereka cakap lain petangnya bercakap lain. Begitu juga bila kantoi, paginya kantoi petangnya mereka cipta lagi cerita baru, begitulah hingga bila bila.

Kamu kalau teringin sangat mengambil fakta benar dari UMNO ambil kenyataan yang mula mula keluar dari mulut mereka. Itulah yang benar dan tepat. Selepas itu pasti semuanya auta. Seperti contoh kenyataan Ahli Parlimen Arau, Sahidan Kassim dalam satu rakaman video, jelas Ahli Parlimen itu akan meninggalkan UMNO Pusat sekiranya UMNO Pusat berkeras untuk memutuskan kerjasama dengan PPBM (Bersatu). Tidak lama selepas itu para laskar dan pemimpin UMNO membuat kenyataan yang sebaliknya seolah Ahli Parlimen Arau itu takut dan berbohong. Terakhir Arau membuat menegaskan hal yang sama semasa berada di Perhimpunan UMNO 2020. Bahawa sanggup disisihkan sekiranya UMNO meneruskan hasrat untuk tidak berkerjsama dengan PPBM. Nampak tak? (Lebih kurang begitulah)

Maka adalah hal yang mustahil sekiranya Kerajaan negeri Sarawak meninggalkan Kerajaan Perikatan Nasional dan berkerjasama secara total dengan UMNO. Shame on you lah. 🤭

Meeting with the Sabah United Chinese Chambers of Commerce (SUCCC)



KOTA KINABALU: Chief Minister Datuk Seri Hajiji Haji Noor cautioned that he will not hesitate to take action against little Napoleons in the state civil service who can jeorpardise the implementation of the Halatuju Sabah Maju Jaya.

“I have informed the State Secretary (Datuk Seri Sr Safar Untong) to make this known to all civil service personnel. We don’t want to see the little Napoleons hampering our efforts to bring in development and investments to Sabah,” he said.

Meeting with the Sabah United Chinese Chambers of Commerce (SUCCC) delegation led by its President Tan Sri Andrew Liew at the State Administrative Centre (PPNS) near here Wednesday, Hajiji said he wants to see this development plan implemented smoothly and as soon as possible.

“We have formulated policies to facilitate investments to Sabah and we want to make it conducive for investors to invest in Sabah,” he said.

On another note, Hajiji said he was glad to meet with the Chinese Chambers of Commerce leaders from all the districts in Sabah.

“I am here and I am willing to listen to your views or suggestions,” he said to the delegation.

Amongst issues raised were the slow progress of the Pan Borneo project to which Hajiji said he has the assurance of the Prime Minister during the latter’s recent visit to Sabah that the implementation of the project will be expedited using the Private Funding Initiative (PFI).

Earlier, SUCCC President Tan Sri Andrew Liew pledged their support to the State Government under Hajiji’s leadership.

ends

Zahid Dedah Muslihatnya Tidak Menjadi Adakan PRU Pada Jan 2021

Kononnya Zahid Hamidi membuat pendedahan di perhimpunan Agung UMNO 2020. Bahawa sebelum UMNO bersetuju membentuk kerajaan Perikatan Nasional. Parti parti yang bersepakat telah bersetuju akan mengadakan pilihan raya pada Januari 2021.

Zahid Zahid. Kalau dah tahu nak sangat-sangat Pilihan Raya kenapa lagi UMNO menyokong pembentukan kerajaan Perikatan Nasional. Kalau tidak sudah lama Dewan dibubarkan dan berlangsung pilihan raya umum yang ke-15. Tapi tidak, kenapa sebab waktu itu UMNO masih lemah dan peluang untuk meloloskan diri tuduhan di Mahkamah masih kabur-kabur.

Hakikatnya Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO pada ketika itu bermuslihat, antara lain tujuan UMNO bersetuju membentuk kerajaan Perikatan Nasional adalah untuk membentuk kekuatan parti melalui kerajaan. Bila taring sudah mulai tumbuh mula lupa diri memutuskan kerjasama dengan Bersatu.

Percayalah kamu, begini kekalutan Presiden UMNO Zahid Hamidi kerana kerajaan tidak sanggup mengorbankan konstitusi demi menyelamatkan Zahid Hamidi dari tuduhan salah guna kuasa di Mahkamah.

Alahai Zahid Hamidi untuk apa kerajaan dibentuk kalau akhirnya dibubarkan tidak cukup tempoh. Logik lah sikit.

Rasuah Perlu Ditangani Secara Sistematik dan Menyeluruh

TAWAU; 27 MARCH 2021 (Sabtu) – Rasuah merupakan isu kritikal yang perlu ditangani secara sistematik dan menyeluruh. Ia bukan sahaja berkaitan kesalahan undang-undang, malah kesalahan sosial dan peradaban yang boleh menjejaskan imej negara di mata dunia.

Pembantu Menteri Kewangan, Datuk Nizam Abu Bakar Titingan berkata, perbuatan menerima rasuah sudah pasti memberikan kerugian besar kepada Negara. Ini kerana ia boleh menyebabkan berlaku peningkatan pada jumlah kos modal dan pembangunan bagi apa juga program atau projek yang dilaksanakan.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Forum Anti Rasuah, peranan Kontraktor dalam menangani Rasuah anjuran bersama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cawangan Tawau bersama Majlis Perbandaran Tawau (MPT) di Dewan Masyarakat Tawau.

Mengenai forum itu, Datuk Nizam yang juga wakil rakyat Dewan Undangan Negeri (DUN) Apas berkata, ia merupakan salah satu inisiatif SPRM untuk mendekatkan diri dengan masyarakat khususnya para kontraktor bagi mengenalpasti fungsi SPRM selain mengetahui kesalahan-kesalahan asas yang berlaku sepanjang menjalankan tugas seharian.

Dalam pada itu, Pengarah SPRM Sabah Karunanithy Subbiah berkata, penganjuran forum itu berikutan setiap tahun pihaknya menerima maklumat kesalahan rasuah yang serius dilakukan kontraktor dalam usaha mendapatkkan kerja-kerja perolehan kontrak daripada agensi kerajaan.

Forum sehari itu disertai lebih 100-peserta melibatkan kontraktor kelas F dan G yang menawarkan perkhidmatan dan penyelenggaraan.

Jawatan Perdana Menteri Hanya Untuk UMNO 🤮

Timbalan Presiden UMNO Malaysia Mohamad Hasan menegaskan jawatan Perdana Menteri hanya layak disandang oleh UMNO. Mohamad Hasan berkata demikian sempena perhimpunan Agung UMNO 2020.

Mungkin kerana UMNO yang memerdekakan Semenanjung begitukah?

Bagaimana pula dengan Sabah dan Sarawak mereka dimerdekakan oleh parti tempatan?

UMNO jangan terlampau angkuh bodoh sombong, bikin sakit hati tau, semakin hari semakin tidak sedar diri. Orang lain pun terdesak juga tapi sebelum bercakap tu tengok juga kiri kanan. UMNO pada pilihan raya umum lepas telah ditolak oleh rakyat. Inilah bukti penolakan rakyat terhadap parti yang tidak jemu-jemu berlagak abang besar.

Itu pun katanya jika UMNO memenangi kerusi dengan memiliki jumlah terbesar pada pilihan raya umum ke 15.

Macam mana UMNO boleh mewakili jawatan Perdana Menteri sedangkan tidak pernah bertanding menggunakan lambang UMNO itu sendiri.

Begitulah muslihat UMNO dalam Barisan Nasional. Kalau bab memperkasakan parti yang diperkuatkan adalah parti UMNO agar sentiasa mengetuai parti parti komponen. Tapi bila bertanding tidak berani pula menggunakan lambang mereka. Kenapa begitu?

UMNO diharamkan di bumi Sarawak sebab kuali ni memang putar alam. Di Sabah pun UMNO akan menerima nasib yang sama. Kita tengoklah memandangkan ramai masyarakat Sabah yang berharap sekiranya UMNO bermusuh dengan Perikatan Nasional.

Yang ingin admin sampaikan dalam artikel ini ialah jika anda bekerjasama dengan UMNO maka semestinyalah jawatan Perdana Menteri diberikan pada mereka. Lihat apa yang berlaku hari ini, walaupun UMNO tumbang pada pilihan raya umum lepas tetapi bila berkesempatan menjadi kerajaan, mereka tidak sudah mencari kesalahan supaya jawatan Perdana Menteri diberikan kepada mereka. Punya lah gila kuasa.

Kalau mahukan jawatan Perdana Menteri Malaysia bertandinglah menggunakan lambang UMNO bukan menggunakan lambang BN atau dacing, takutkah?

Macam Mana UMNO Berkempen Pada PRU 15 – RTC

Cuba fikir dengan logik, dalam pilihan raya umum akan datang, bagaimana UMNO nak berkempen?

Sarat dengan penyakit teruk di sekeliling pinggang seperti rasuah, perompakan dan penyelewengan, bagaimana dan apa yang nak diceramahkan oleh UMNO ini kepada rakyat atau pengundi nanti ?

Biasalah dalam tradisi berkempen kita minta rakyat mesti berhemah, bermaruah, mempertahankan hak dan kepentingan rakyat dan negara !!

Dlm bab mana yang UMNO ni boleh berceramah…??? Dengan pekong dan kudis yg banyak, mungkin juga kanser, apa yg nak dijerit atau dilaungkan UMNO nanti?

Mungkin ada pemimpin umno yangg berkata, kitalah yg telah memerintah lebih 60 tahun dan kamilah yg merubah situasi negara dan kondisi rakyat selama ini!

Memang betul dan benar tapi itu hasil kerja atau prestasi “UMNO dulu” ketika organisasi UMNO dan kepimpinan UMNO serupa dan selari dari segi kecemerlangannya dan kehebatannya…

Tapi itu semua dah jadi satu nostalgia saja kpd “umno sekarang”…

Pemimpin dan ahli UMNO mungkin sudah lupa agaknya bahawa antara “organisasi UMNO” dengan “kepimpinan UMNO” itu IBARAT paru paru dengan candu rokok …!!!
Jika candu rokok tidak dimasukkan ke dalam paru paru, tiadalah paru paru itu rosak dan sakit! Ia akan sentiasa bersih, sihat dan berfungsi effisien !

TAPI bila candu rokok itu disedut setiap hari ke dalamlm paru paru yang tidak berdosa itu, maka bertukarlah warnanya menjadi kehitaman, potensi lokasi segala penyakit dan boleh memberhentikan nafas dari berfungsi…😢😥😰😰!

Itulah nasib organisasi UMNO masakini yang masih di tangan penghisap rokok yg tegar…!!!

Moga ahli ahli UMNO dan rakyat yg insaf dan patriotik kepada negara, agama dan bangsa dapat merenung sejenak dan mendalam serta fikirkanlah apa akan jadi kpd kita semua bila paru paru telah penuh diselaputi candu ?

Allah u Akhbar !

Sumber Akaun Facebook Tan Sri Rahim Thamby Chik

Kalau UMNO Bertanding Disemua Kerusi, Bersatu Lawan Sampai Tumbang

Presiden parti PPBM atau Bersatu yang juga Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin mengulas kenyataan Timbalan Presiden UMNO Malaysia Muhamad Hasan yang bersikap angkuh. Ketika berucap merasmikan mesyuarat pergerakan sayap sempena perhimpunan agung UMNO 2020 di PWTC.

Merendahkan penyatuan yang cuba dibawa oleh Perikatan Nasional sebagai tidak layak. Untuk itu UMNO akan bertanding di semua kerusi menjelang pilihan raya umum yang akan datang. Termasuklah pada kerusi UMNO yang kini diwakili oleh wakil-wakil rakyat Bersatu.

Dalam pada itu Presiden PPBM mengingatkan UMNO agar jangan terlalu angkuh dan ghairah bercakap soal agihan kerusi. Sebaliknya kalau UMNO meneruskan sikap angkuh mereka, maka tidak ada sebab kenapa parti PPBM hanya berdiam diri.

Pasti PPBM akan bertanding di semua kerusi yang ditandingi oleh calon UMNO dan akan bersaing sampai ada yang tumbang.

Ini politik, semua parti ada hak untuk bertanding. Tidak kiralah apa pertembungan itu akan melibatkan dua penjuru tiga penjuru lima penjuru atau berapa penjuru sekalipun.

Kita dengar pula apa jawapan UMNO selepas ini.

Tapi suka admin ingatkan supaya UMNO lebih berhati-hati kalau bercakap soal Sabah. Jangan sampai dimalukan buat kali kedua sejak UMNO tumbang pada pilihan raya umum yang ke 14. Kali pertama melalui keputusan pilihan raya Sabah 2020. Tidak sampai separuh yang dimenangi oleh UMNO dari keseluruhan kerusi yang disertai. Paling tragis dalam sejarah UMNO Sabah bilamana calon UMNO kalah kepada calon Bebas. 🤭

Satu artikel sebelum ini telah tersebar dan rata rata pembaca berpendapat mereka suka sekiranya UMNO menjadi musuh Perikatan Nasional di Sabah. Mereka amat menantikan saat itu.

Orang Sabah mengenali UMNO sebagai parti yang korup dan perkauman dan suka berlagak tuan. Mereka juga tahu UMNO lah yang bertanggungjawab mengubah perlembagaan hingga perjanjian Malaysia 1963 tidak lagi praktikal untuk dilaksanakan. Sakit hati orang Sabah bertambah bila UMNO tanpa rasa bersalah menjadikan Borneonisasi sebagai agenda UMNO di Sabah. Mereka kata mengolok-olok. Hahaha! (Jangan salahkan, admin ni hanya menulis berdasarkan pemerhatian. Malah lebih baik kamu berlapang dada supaya dapat mengurangkan sikap angkuh kamu tu)

Ada juga yang berpendapat UMNO ini tidak pandai pandai serik. Mereka sebelum ini bukannya menyokong Warisan sangat pun. Tapi kerana terlalu benci pada UMNO mereka sanggup mengundi Warisan. Begitu bha kan?

Kesimpulannya orang tamak selalu rugi. Dan belajarlah dari kekalahan sebelum ini.

Lawan tetap lawan. 👍

Asyraf Cukup Cukuplah Hipokrit dan Memburukkan PN

Nampaknya Ketua Pemuda Malaysia ni semakin hipokrit. Hampir hari hari memburukkan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) 👎

Dia kata dia tidak angkuh? Soalnya sudah berapa kali pemimpin komponen Perikatan Nasional membuat gesaan supaya ketua pemuda UMNO itu membuat permohonan maaf secara terbuka setelah memfitnah parti kerajaan, PPBM.

Fitnah pertama kononnya kerajaan Perikatan Nasional mengisytiharkan darurat atau PKP tapi dalam diam bersiap untuk menghadapi pilihanraya umum yang ke 15. Pemuda UMNO Asyraf merujuk pada satu rakaman video atau gambar yang menunjukkan bendera Perikatan Nasional sedang diproses.

Tuduhan itu telah disangkal oleh pemimpin pemimpin muda parti Bersatu dan mengesa Asyra agar membuat permohonan maaf secara terbuka. Tapi sehingga hari ini si Asyraf itu enggan membuat permohonan maaf. Sudahlah memfitnah angkuh lagi. Alahai!

Kedua Ketua Pemuda UMNO Malaysia bersedia untuk melawan PAS di Terengganu walaupun Terengganu dikuasai oleh PAS. Justeru itu pemimpin muda PAS telah membuat gesaan agar si Asyraf membuat permohonan maaf secara terbuka. Namun sehingga hari ini Ketua Pemuda UMNO itu tetap enggan membuat permohonan maaf. Sudahlah lemah sombong dan angkuh lagi. Hemmm!

Berbalik kepada dakwaan terbaru pemuda UMNO Malaysia, Asyraf bahawa mereka tidak menuntut jawatan dan tidak bersetuju dengan cadangan pemimpin UMNO agar jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan kepada UMNO.

Hakikatnya kalau menurut Menteri Wilayah Datuk Annuar Musa.

Menarik..asraf terlupa BIRO POLITIK YG DIA ANGGOTAI YG MULA MULA MENUNTUT JAWATAN TPM…DAN SUA UMNO MENYAMPAIKAN HASRAT ITU PADA PM MELALUI VIDEO CONFERENCING…mudah lupa

Si Asyraf dalam temubual dengan Astro Awani juga memburukkan kerajaan Malaysia kononnya kerana Perikatan Nasional tidak stabil menyebabkan pelabur meninggalkan Malaysia dan melabur ke negara jiran Indonesia.

Tak kan Si Asyraf tidak tahu faktor yang menyebabkan pelabur berkenaan meninggalkan Malaysia, antaranya kerana kos operasi yang murah, terutamanya bab kos tenaga kerja. Pun begitu kenapa si Asyraf tidak mengangkat kehadiran tenaga kerja asing di dan dari Indonesia, kalau benar ekonomi negara jiran itu lebih makmur atau stabil.

Macam mana kerajaan Perikatan Nasional stabil pada mata UMNO kalau pemimpin-pemimpin UMNO itu sendiri mengkritik tidak sudah, walhal mereka adalah juga sebahagian daripada kerajaan Perikatan Nasional.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia cukup-cukup memburukkan Kerajaan Perikatan Nasional tu. Di Sabah UMNO masih bekerjasama dengan Perikatan Nasional dalam Gabungan Rakyat Sabah. Jadi lihat juga kearah ni jangan buat buat tidak ada. Nampak sangat tu UMNO Sabah ni tidak dihormati oleh kepimpinan tertinggi UMNO Semenanjung.

Kau ingat Asyraf, senang kah menutup skandal yang melibatkan wang rakyat yang diambil oleh pemimpin pemimpin UMNO. Baik di Semenanjung mahupun di Sabah. Sekarang, kau tambah lagi persepsi jelek masyarakat terhadap kamu dengan mengeluarkan kritikan yang mengada-ngada.