Aziz Bantah Kad Pekerja Asing Tapi Masih Ada PATI Mengagungkan Warisan ๐Ÿ‘Ž

Apa yang cuba dilagakkan oleh Aziz Jamman ni, dia tu tidak ada modal lain agaknya, sebab itu tidak habis habis dengan soal pemberian kad pekerja kepada pendatang asing tanpa izin (PATI).

Si Aziz mendakwa memberikan kad pekerja asing seolah olah kerajaan mahu menghalalkan rakyat asing yang masuk secara haram dan berkerja di Sabah.

Jadi apa konok rasionalnya kerajaan mengeluarkan kad Warga Asing di Sabah? ini konon akan menggalakkan lebih ramai PATI masuk secara haram ke Sabah melalui lorong tikus.

Si Aziz Jamman kena fahamlan program pemberian kad pekerja kepada PATI adalah usaha murni bagi mengurangkan beban akibat kehadiran PATI di negeri Sabah. Tidak dinafikan disana juga ada unsur  kemanusiaan yang wajar diberikan pertimbangan. Alsebab itu kad kerja warga asing diperkenalkan.

Tidak timbul isu pemberian kad berkenaan akan menggalakkan kehadiran PATI dari Indonesia dan Filipina. Sebab tugas menyekat kemasukan warga asing ke Sabah berada dibawah tugas agensi keselamatan yang bertugas di sempadan negara. Ini lain ceritanya Aziz oiiii! kau lah bha masih juga agak dunguk.

Pada PATI dari Indonesia dan Filipina wujudkan sikit perasaan malu dan ada harga diri itu. Kamu tidak tengok kah Warisan lah yang bersungguh-sungguh menafikan kehadiran kamu. Tapi kenapa masih ada dikalangan mereka masih mengagung-agungkan Warisan. Bukan kah itu bodoh namanya.

1 komen

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: