Yang Perasuah Adalah Rizal Bukan Saya – Rosmah Mansor 🤔

Nampaknya ketegangan Rizal Mansor dan bekas tuannya isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor akan balik menghangatkan politik Malaysia.

Sebelum ini Rizal dalam perbicaraan sebagai tertuduh tapi dilepaskan bila Mahkamah mendapati dia tidak terlibat dalam skandal yang dihadapi oleh Rosmah Mansor.

Namun Rizal akan menjadi saksi kepada aktiviti rasuah yang dilakukan oleh Rosmah Mansor berkaitan projek solar hibrid yang di pasang di Sekolah sekolah di negeri Sarawak.

Kenyataan Rizal yang menyebabkan dia terlepas telah diulas oleh Najib pada Februari 2021 dan telah menarik perhatian Rizal dengan itu dia mencabar Najib untuk berdebat. Namun sehingga hari ini Najib tidak berani menyahut cabaran itu.

Oleh itu Rizal mendakwa Najib sebagai pemimpin yang pengecut atau tidak ada telur.

Hari ini Datin Seri Rosmah Mansor memberi keterangan di Mahkamah Tinggi berhubung perbicaraan yang sama iaitu projek bernilai RM1.25 bilion untuk pembekalan elektrik ke 369 sekolah luar bandar di Sarawak.

Tapi kali ini Rosmah bertegas seharusnya dia memberi keterangan terhadap Rizal Mansor yang melakukan rasuah, bukan sebaliknya.

Dia menyatakan bahawa Rizal sendiri yang meminta suapan dari Jepak Holdings Sdn Bhd dalam usaha untuk mendapatkan projek itu, namun dia telah menyalahkannya dan kemudian telah memfitnah imej awamnya dengan keterangannya yang tidak tepat di mahkamah sebagai saksi pendakwaan. .

Lebih lanjut Rosmah menyatakan bahawa Rizal bahkan mengaku meminta suapan sebanyak RM25 juta dari pengarah urusan Jepak Holdings, Saidi Abang Samsudin dan rakan perniagaannya, Rayyan Radzwill Abdullah.

“Yang Arif, saya harus menjadi saksi pendakwaan terhadap PW21 (Rizal) dan bukan sebaliknya. PW21 secara terbuka mengaku melakukan kesalahan terhadap semua tuduhannya dalam keterangan bersumpahnya di mahkamah selama perbicaraan ini. 

“PW21 juga mengaku meminta RM25 juta dari PW17 (Saidi), yang bernilai RM5 juta setahun, selama lima tahun.

“PW21 juga mengaku menerima RM500,000 dari PW17, mengaku menerima rasuah bernilai RM30,000 dari PW16 (Rayyan) yang akan dibayar kepada Datuk Ahmed Farriq Zainul Abidin (PW9), mengaku menerima rasuah enam hingga tujuh kali dari PW17, pada sekurang-kurangnya RM500,000 setiap kali, dan mengaku menerima rasuah dari PW17 dari PW16 untuk perjalanan Umrahnya bersama keluarganya.

“Namun saya tidak pernah meminta atau menerima suapan dari PW17 atau PW16, baik secara langsung atau melalui PW21 dan saya tidak pernah melakukan atau mengaku melakukannya,” katanya.

Rosmah selanjutnya menyatakan bahawa keterangan Rizal didakwa mencabul nama baik dan kredibilitinya sebagai isteri bekas perdana menteri, melalui “antara lain perjanjian” dengan pihak pendakwaan untuk menarik balik tuduhan yang dikenakan terhadapnya dan seterusnya bertindak sebagai “saksi diraja ” untuk pendakwaan dalam prosiding.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.