MoU (CSA) Terselit Muslihat Iktiraf UEC (Video)

Tidak maknanya, sebab UMNO sedar tapi mereka langgar. So apa yang boleh dilakukan oleh rakyat kalau dah UMNO yang berlagak parti Melayu sanggup mengkhianati sentimen Melayu UMNO.

Bak kata individu dalam video ini, kalau pun mereka ada jati diri tapi roh Melayunya dan roh Islamnya tidak ada.

Cerita dalam video ini pasal MoU yang akan dimeterai diantara “kerajaan” UMNO dan Pakatan Harapan. Walaupun MoU berkenaan didakwa untuk menyelesaikan kemelut Covid 19 dan ekonomi, yang seolah olah kerajaan Perikatan Nasional sebelum ini tidak melakukannya. Tapi ada muslihat di sebaliknya, justeru itulah kenapa DAP tidak berfikir panjang untuk bekerjasama.

Muslihat itu ialah kerajaan pimpinan Perdana Menteri (PM) Ismail mengiktiraf UEC ‎Unified Examination Certificate, sedangkan UEC adalah isu yang digunakan oleh Melayu UMNO setiap kali menjahatkan DAP.

Oleh itu mereka dalam video ini menuntut supaya orang orang Melayu tidak menyokong PM Ismail Sabri.

Entahlah! pada admin selagi GRS tidak di gugat, itu bermakna keadaan masih wajar.

Sudah bersedia kah laskar kluster Mahkamah dan UMNO berbaik baik dengan pemimpin DAP dan RBA mereka? Hahaha!

Untuk makluman Kerajaan Perikatan Nasional, pimpinan PM Muhyiddin sebelum ini telah melakukan pelbagai pendekatan bagi menangani penularan Covid 19 dan kesannya pada ekonomi seperti SOP Covid 19 yang di justifikasi mengikut keadaan dan pertimbangan serta bantuan berupa kewangan kepada usahawan, rakyat dan sebagainya. Tapi kerana kluster dan Pakatan Harapan ini kemaruk kuasa itu yang melancarkan propaganda kerajaan gagal. Ironinya hari ini keadaan Covid dan ekonomi malah memburuk selain kejadian bunuh diri yang meningkat, pokoknya terbukti propaganda kerajaan gagal adalah propaganda yang sengaja dimainkan untuk menjatuhkan kerajaan yang sedap di mata rakyat.

Pada admin propaganda kerajaan gagal adalah seperti kelicikan pemikiran orang orang Israel yang terdesak dan percaya merekah adalah pilihan Tuhan.

1 komen

  1. 🤗🤗🤗..hallo kawan yg baik..titip pesan utk Abg Hajiji serta siapa Menteri Pendidikan Sabah..ttg sijil UEC tuuhhhh..jgn sesekali Sabah terima tarif status UEC..kerana Federal State Putrajaya @PNPPBM🇲🇾🌺💯…telah maklum bahawa tiada pun satu universiti dunia yg iktiraf sijil UEC ..cuma mungkin laku pada Taiwan aja..2 Universiti Cambridge serta Oxford pun tidak iktiraf status sijil UEC..syarat ketat 2Universiti terbaik ini telah tetapkan hanya yg berada dalam sistem Pendidikan M’sia saja terpakai terima..maksud nya taraf sijil STPM 🇲🇾 yg sah status utk pelajar pelajar yg mahu ke universiti ini..sedangkan tarif status sijil UEC itu cuma setara dgn sijil SPM 🇲🇾..ini adalah pekara derhaka perbuatan Najib Razak sebelum ini..dan TSMY pula Teraniaya angkara ..pihak totok ZongDong@DongZong..MCA serta cikgu cikgu SJKC@SJMKC tag Krjn 🇲🇾 telah mengambil kesempatan meniru silibus Pendidikan Krjn Persekutuan 🇲🇾 dan di olah cara agar tidak ketara perbuatan durjana mereka yg terselindung sembunyi selama ini..ingat org org cina 🇲🇾 yg tertotok kaedah ZongDong@DongZong yg Dap..MCA mahu pun parti Gerakan 🇲🇾 …don’t dare with Federal State🇲🇾..politik anda telah tercemar rosak akibat muslihat anda telah pun PNPPBM @Krjn🇲🇾 ketahui..makna maksud ini juga tidak akan terpakai taraf selagi berada dalam Krjn Persekutuan 🇲🇾 termasuk 3 negeri di sana..tak usah memandai terima pakai hal UEC ini..kerana inilah totok ZongDong@DongZong yg telah menipu ibu bapa cina🇲🇾 yg pi hantar anak anak 🇲🇾 ke sekolah private atau Universiti Dap ..kebanggaan org org cina yg terlupa angkuh hingga malu utk anda semua akui yg anda juga adalah sebahagian rakyat negara 🇲🇾..bayangkan mak bapak cina 🇲🇾 ini sanggup keluar wang byk hanya semata mata mahu raih pekara yg bagus utk anak anak mereka..hingga kan sanggup menghina ‘Sekolah Kebangsaan yg tiada value VVVIP kah..skrg siapa rugi..bukan salah Krjn🇲🇾skrg atau parti politik PNPPBM🌺💯🇲🇾..si Shafie Afdal pun ada sebut pasal UEC..konon mau tiru Cara Sarawak ehhhh…Sarawak belum kena Clorox dek anna si Krjn🇲🇾..ini semua pun akibat pincang tugas yg label pemimpin pemimpin negeri yg ada berparti politik nie..jadi benar naluri hati ini sgt benci akan perbuatan UMNO rosak yg PM itu Bapaknya si Dafi…ALaaaaa artis penyanyi lelaki kat 🇲🇾 nieeee..gampang sungguh bila MOU + PKR Anwar Ibrahim serta concesus totobodo Nya PR+PH ..patut lah sanggup ketepikan pihak parti Warisan Serta Parti Pejuang Tun M..takut rahsia bocor eeekk..sebab itu juga anna PNPPBM🌺TSMY dah declare …isu UEC tiada kaitan Pada kami🌺🇲🇾semua..itu si Najib Razak bebal bingai..takut konon tiada Undi dari pengundi berdaftar cina🇲🇾..dari BN UMNO rosak barai lagi anna dah dapat maklumat ini…jadi jujur ikhlas rakyat🇲🇾 ini terhadap semua rakyat rakyat 🇲🇾..PN itu GrandOldLady Krjn Persekutuan Putrajaya 🇲🇾…malah pihak parti parti Politik Sabah yg bersekutu atas nama PNPPBM @ GRS Sabah ..tetap Terpelihara Terjamin anda semua dalam PN Krjn🇲🇾skrg….yg kita mahu buang adalah pekara pekara mudarat buruknya telah berlaku tanpa tiada pun ada org org politik ini mahu katakan pekara yg benar pada rakyat rakyat 🇲🇾 selama ini..jadi ini anna rakyat 🇲🇾 yg pemegang taruh Krjn🇲🇾..nasib diri kita semua tetap berada dalam tanggunjawab Krjn🇲🇾skrg…itu pasti dan terjamin selamat utk kita..pada pemimpin parti politik STAR..Abg Dr Jeffry Kitingan ..kekal terus bersama PNPPBM🌺💯💖🇲🇾…tiada guna ke UMNO rosak yg tiada apa pun ‘kuasa mahu ganggu gugat PNPPBM & Krjn🇲🇾..sedari semua…Krjn🇲🇾 itu adalah anna sendiri..dgn nama Allah swt ..sumpah anak cucu jati🇲🇾…aku tidak menipu dalam pekara hidup mati kita..kerana aku tetap berkata yg benar walaupun DSDrM@TunM itu masih lagi suka sgt jadi wakil Bebas di Parlimen 🇲🇾 hingga anna ini anak nya yg mahu tuntut kebenaran pekara yg sebenarnya..benar kah DSDrM@TunM itu Bapak Kandung anna sebenarnya…grrrrrr …😁..OK lah kawan..tolong sampaikan pesan pada Abg Hajiji pasal sijil UEC ini..ia tak laku dan mmg tiada Negara dunia antarabangsa yg mahu…sijil STPM🇲🇾 tarif status sebagai SMK tingkatan 6 itu status level nya..’Pra Universiti…mcm budak budak Tadika kan ada..yg dalam fasa Pra Tadika tapi Berada dalam sistem Sekolah Kebangsaan…ehhh..kau dah ada anak kah..letih nak terangkan..kalau rajin pi singgah lihat SK SK dalam 🇲🇾 ini..aku nak cerita lebih pun..anak anak dah Lepas Universiti lah..adoiii 🤗..bye honey..

    AnnaAriff1972😁

    Liked by 1 person

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.