KJ Terus Desak Agar Pemilihan UMNO Segera Diadakan

Nah Khairy Jamaluddin (KJ) Menteri Sains Malaysia mendesak Majlis Kerja Tertinggi UMNO agar segera mengadakan pemilihan parti dan tidak menunggu sehingga akhir tahun ini.

Menurut Khairi sekiranya pemilihan diadakan lebih cepat maka ia lebih baik untuk parti. Cepat lagi bagus katanya tidak perlu tunggu sampai akhir tahun. Begitu desajannya semasa sidang akhbar di bangunan Dato’ Jaafar Muhammad pada Ahad kelmarin

Sebelum ini Ketua Penerangan Wanita UMNO Malaysia turut mendesak, supaya ahli majlis tertinggi mengadakan pemilihan parti sebelum pilihan raya umum ke-15, bagi menyelesaikan kemelut yang dihadapi oleh kepimpinan utama parti UMNO.

Kemelut yang dimaksudkan ialah tuduhan salah guna kuasa yang dihadapi oleh presiden UMNO itu sendiri dan pemimpin UMNO yang cukup berpengaruh Najib Razak. Selain setiausaha Agung UMNO Ahmad Maslan yang juga turut dihadapkan ke Mahkamah kerana salah guna kuasa.

Bagaimanapun Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan pada Sabtu yang lalu berpendapat pemilihan UMNO dijangka diadakan pada hujung tahun ini. Namun tarikh sebenar tidak dapat ditentukan kerana ia bergantung kepada tarikh pilihan raya umum ke-15 diadakan.

Sebab itulah Menteri Sains itu menuntut agar pemilihan UMNO segera diadakan, wahai Timbalan Presiden. Supaya keadaan yang ada pada hari ini tidak mpengaruhi UMNO menjelang pilihan raya raya umum ke 15 yang akan datang.

Apapun kamu orang luar jangan terlalu memcampuri parti UMNO. Ini parti berpengalaman matang mereka tahu apa yang mereka buat. Walaupun sudah tumbang pada Pilihan Raya umum yang lalu. Hehehe!

Sengaja admin muatkan artikel ini supaya jika sekiranya UMNO sekali tumbang pada Pilihan Raya Umum yang akan datang, ada juga bahan yang boleh dijadikan bukti betapa UMNO adalah parti yang paling ego sentrik di Malaysia dan sebuah yang tidak reti di untung.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.