Dua AMT UMNO Bakal Dipecat Oleh Zahid Hamidi

Gambar sekadar hiasan

Apa cerita pula ni dua ahli Majlis Tertinggi UMNO bakal dipecat oleh Presiden UMNO kerana kononnya membocorkan rahsia setiap kali bermesyuarat.

AMT itu seorang lelaki seorang lagi perempuan.

Nama mereka akan diumumkan dalam tempoh yang terdekat, hari yang sama mereka akan dipecat dari parti UMNO. Ya kah?

Mula-mula sekali kita mahu tahu juga rahsia apa yang dibocorkan itu untuk mengerjakan siapa, kalau untuk rakan dalam Perikatan Nasional. Rasanya itu perbuatan yang terpuji sebab berlaku jujur kepada kawan. Pujian harus diberikan kepada mereka.

Bukan hanya dipuji tetapi layak diangkat oleh rakyat sebagai pemimpin tertinggi negara. Negara amat memerlukan pemimpin seperti ini yang tidak mementingkan parti semata-mata tetapi mendahulukan rakyat secara keseluruhannya. Iyalah bila seorang pemimpin itu berjawatan Menteri maka tugas beliau adalah untuk memastikan rakyat mendapat layanan yang baik tanpa mengira fahaman politik dengan syarat kerajaan itu haruslah stabil dari anasir-anasir kritikan yang tidak membina.

Sebaliknya lah kalau rahsia yang dimaksudkan oleh Presiden UMNO itu bertujuan untuk merosakkan Perikatan Nasional. Seperti yang rakyat tahu, rahsia Presiden UMNO untuk bekerjasama dengan PKR dan DAP sekaligus bertujuan menjatuhkan Tan Sri Muhidin Yasin sebagai Perdana Menteri Malaysia. Maka sikap Presiden UMNO itulah yang patut dipertikaikan oleh rakyat. Nampak disana ada sikap yang tidak jujur dan tidak bersyukur sebagai kawan.

UMNO ni pelik sangatlah orang lain pun terdesak juga tetapi tidaklah sampai sanggup memperalatkan parti untuk menyelamatkan mereka yang berhadapan dengan tuduhan kes di Mahkamah.

Itu juga bererti rakaman suara Zahid Hamidi ketika mengatur strategi untuk bersama dengan PKR dan DAP adalah benar. Alahai. Hemmm.

Padan tiada seorang pun wakil Presiden UMNO yang membuat laporan Polis agar siasatan lebih lanjut dapat dijalankan. Samalah ceritanya dengan kemunculan sepucuk surat yang ditandatangani oleh Presiden UMNO bagi tujuan menyokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Sehingga hari ini tiada seorang pun wakil Zahid Hamidi secara peribadi membuat laporan Polis.

Kalau benar 2 ahli Majlis Tertinggi tu akan dipecat oleh Zahid Hamidi. Kita berharap sangat lah semoga mereka berjuang bersama-sama parti Bersatu. In Shaa Allah

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: