AJK UMNO Yang Kolot dan Angkuh

Dia ni seorang AJK UMNO Bahagian Masjid Tanah, Melaka.

Tapi kamu tengok perbuatannya tu. Alahai.

Selepas berdekad UMNO menjadi sebuah parti yang paling tua di Malaysia namun menghairankan masih ada lagi pemimpin UMNO seperti ini tampak angkuh dan kolot. Sebagai orang Malaysia dan beragama Islam sikap ini amatlah memalukan.

Kalau pun tidak sanggup menerima pemberian berupa mask dari kerajaan Perikatan. Tapi janganlah dia buang, berikanlah Mask tu pada orang lain yang lebih memerlukan. Nampak sangat kufur nikmat.

Nampak sangat tidak reti
bersyukur. UMNO ini sebuah parti yang kalah pada pilihan raya umum yang lepas tetapi sama sama membentuk kerajaan bersama PPBM, PAS dan Parti Parti tempatan daripada Sabah dan Sarawak. Negeri Melaka itu sendiri mulanya diperintah oleh Menteri Besar dari Pakatan Harapan selepas UMNO di negeri itu mengalami kekalahan.

Kalau ada yang belum tahu hanya UMNO Semenanjung yang kalah sedangkan BN Sabah berjaya mengekalkan kemenangan dalam pilihanraya umum yang lepas. Adalah faktor yang menyebabkan kekalahan mereka tu, faktor sikap yang angkuh dan sombong, antara lain.

Tapi kenapa masih bersikap angkuh seperti ini?

One Comment

  1. HaaaaH…masa PH..MB melaka dari parti Amanah..N9 MB PKR ..S’gor MB PKR..skrg nie..gampang amat..kat semenanjung..keparat musibat..depa nie ..seriau sawan ..MB PPBM semua kena kianat dek Umno musibat..pasal tu depa kalut dgn anwar ibrahim..krjn pusat persekutuan m’sia pun mau terjah..mcm krjn negeri..buta buta kasi langgar..PN pun mau dibuang gitu aja…busuk hati mereka tu..tadi ada nampak..itu pakcik eeekk..org melaka rupernya..pakai baju BN..mmg kena seranah..Umno BN lama dah mati…PN jugak kasi nyawa kat depa sikit..itupun ada syarat pantang..depa tak boleh claim balik kuasa krjn mahupun politik..PN🌺 sudah bolot habis…tak akan gila babi mau bagi kat depa balik…masa nama BN Umno really burn..dgn PH pun rentung..skrg PN..also dead end for them..😊

    Liked by 1 person

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.