Tidak Ada Yang Ingin Berkerjasama Dengan Warisan Oiii Joanna

Apa yang dirapukan oleh oleh Joanna Rampas tu. Tiba-tiba mengeluarkan kenyataan tiada kononnya kerjasama dijalankan bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia PPBM supaya Tan Sri Muhyiddin Yassin kekal sebagai Perdana Menteri.

Apa yang kau merapu ni Joanna, macam sama level dengan besi buruk jak ni, tiba-tiba menganjing.

Pertama-tama kita mahu tanya dimana kenyataan resmi PPBM yang ingin atau bekerjasama dengan Parti Warisan yang sikit hari lagi akan totally ditolak oleh rakyat Sabah.

Baru saja kalah Pilihan Raya Negeri baru-baru ini sudah berani membuat kenyataan yang besar kepala.

Tidak ada apa pun yang di banggakan pada pada Parti Warisan tu. Sudah teruji dua tahun menjadi kerajaan negeri tiada satupun kemajuan yang dirasai oleh rakyat Sabah. Sebaliknya mereka hanya mendengar pengumuman projek disana-sini tetapi yang nyata satu batang tiang pun tidak wujud. Bantuan Covid 19 era Warisan sehingga hari ini dipersoalkan oleh masyarakat marhaen, buktinya itu hah tidak sudah mereka yang tertipu melontarkan komen mereka di artikel yang admin terbitkan sebelum ini.

Bajau Suluk dan Bugis pun mulai muak. Hanya pandai berjanji disana sini tapi bila Persekutuan cuba menyelesaikan lambakan pendatang asing di negeri ini pula pembangkang Warisan berkeras untuk menidakkannya.

Sebelum pilihanraya tiga kaum ini di bodek bila kalah dianggap liabiliti. Inilah Warisan ni.

Mungkin dia ni merujuk pada satu gambar atau graf yang disebarkan oleh besi buruk Warisan disana ada tiga pilihan sama ada A B dan C yang melibatkan parti-parti tempatan dan Semenanjung untuk membentuk kerajaan negeri Sabah.

Kalau kerja jentera sendiri pun si Joanna tidak tahu lalu penafian apa yang dia cuba ketengahkan. Mendapat malu adalah, nampak sangat bukan dia yang buat kenyataan ini, kalau dia buat lagi tunggang-langgang.

Joanna tidak ada orang atau mana-mana pemimpin daripada PPBM yang ingin bekerjasama dengan Warisan. Melainkan pemimpin-pemimpin Warisan yang terpalit dengan rasuah di Mahkamah datang merayu tunduk supaya tuduhan keatas mereka dilepaskan. Ini namanya angan-angan Mat Jenin tidak ada sebab kenapa konstitusi terpaksa dikorbankan hanya kerana cuba menyelamatkan pemimpin Warisan yang rasuah.

Kalau sudah terdesak sangat tu datang saja jangan malu-malu. Hahaha!

Ironinya pemimpin Warisan yang terlibat dengan rasuah dan sedang dibicarakan di Mahkamah ialah Naib Presiden Parti Warisan dan Pemuda atau Wira Warisan yang berjawatan di peringkat Bahagian.

Dengar dengar khabar bukan sahaja mereka ada ramai lagi termasuklah melibatkan pemimpin-pemimpin yang mereka agungkan. Nasib baik kerajaan sedang sibuk membendung Covid 19 kalau tidak lama sudah tu.

Justeru itu besar kemungkinannya gambar atau graf yang admin sebutkan di atas bertujuan sebagai pembuka mulut sekiranya kerajaan Perikatan Nasional terfikir untuk berkerjasama dengan mereka. Hemmm!

1 komen

  1. kawan..mahu tanya..dapatkah kau hubungi CM Hajiji on the spot..direct line..sungguh ..penting..sekiranya..dapat kau buat..cepat beritahu CM Hajiji..contact PM8 TSMY..kata saja..anna minta kekang..jgn setuju ..MB Perak dari Umno atau Pas..PPBM harus PPBM berulang semula..kerana MB Peja di aniaya cara hina..maka kenapa mesti bodoh..biarkan di ganti oleh Umno..itu petaka namanya..anna tak peduli apa runding bicara jantan sesama jantan ini..tak boleh biar Umno ke MB..bodoh betul..asal minta maaf..ok jo ..goblok..fikir..itu saja satu negeri MB PPBM..pilihan titah Sultan…ini sanggup di buang…nescaya petaka menyembah ke YDPA..buta mata msg msg..Pas..apasal tak fikir..otak mane..anna lihat gerak msg msg ..Hadi berduka..hiba hatinya..yg lain melatah tak jkeruan..alang negeri pilihan Sultan ..mereka sanggup buang..politik musibat bedebah kianat..kita tak salah Lunyai di maki keji di hina..depan mata anna lihat MB Peja teraniaya..musibat bangsat patut di ajar..satu saja ada di perak ..dengki kianat..alang Pas pun subahat..tak aku ampun perbuatan mereka..minta Hajiji bekeras ke TSMY..apa kau takut bimbang..anna dah kata kita krjn persekutuan putrajaya..kuasa nya krjn bukan tipu helah..minta Tun M segera ada..bawa sekali ayahanda Tuanku Sultan Raja Perlis..ayahanda tolong anakanda..petaka musibat politik laknat..pantang melayu di bodoh gampang keparat..ini melayu lagi melayu..ini totok lebih totok..main main kerabat keturunan ..perak negeri nya Sultan..persekutuan kami Agong…celaka sungguh..cepat tolong anna..Hajiji..abg abg tolong anna…hentikan politik lanat mereka..gampang keparat melayu bedebah..segera kawan segera beritahu Abg Abg di Sabah..semoga usaha niat baik kita demi negara ABATA kita..tolong lah..terima kasih kawan

    Liked by 1 person

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.