Fitnah Saat Akhir UMNO Keatas YB Membakut, PRK Kimanis

Malam tadi tersebar satu kenyataan yang kononnya ditulis oleh YB Membakut, Datuk Arifin Arif.

Tulisan itu merayu agar pengundi di PRK Kimanis mengundi calon pembangkang UMNO/BN atas sebab-sebab yang disebutkan.

Tapi jangan kamu percaya kenyataan itu tidak datang dari YB Datuk Ariffin Arif atau mana-mana pihak yang menyokong kepimpinannya jauh sekali dari kepimpinan PPBM Sabah.

Itu hanyalah fitnah licik berbau propaganda untuk mengalihkan perhatian pengundi agar undi diberikan kepada calon BN Datuk Alamin. Adalah sebabnya tu yang menjadi teras laskar UMNO untuk memperdaya pengundi. Mereka ingat masyarakat Sabah hari ini lebih mengutamakan sesuatu yang sudah menjadi sejarah berbanding masa depan mereka.

Jangan laskar UMNO lupa pada PRU yang lepas berlaku pertembungan dalaman melibatkan Legacy Sakaran(Semporna). Shafie vs Nasir Sakaran yang dimenangi oleh Shafie atau Warisan.

DUN Membakut adalah antara kawasan yang menjadi penentu kepada kemenangan calon yang bertanding untuk Parlimen Kimanis.

Nampaknya UMNO Sabah semakin terdesak mungkinkah mereka mulai merasa dinginnya sokongan masyarakat Kimanis terhadap calon BN. Kita tunggu dan lihat perkembangannya pagi ini dan keputusannya malam nanti.

Pointnya disini saranan berupa surat berantai dari kononnya YB Datuk Arifin Arif seperti di atas adalah fitnah propaganda semata-mata, jangan ada yang mempercayainya sebaliknya undilah calon yang mewakili pemerintah. Kalau dia tidak perform di dalam memikul tanggungjawabnya maka tumbangkan dia di PRU yang akan datang.

Sebaliknya kalau kamu memilih calon BN maka nyata masej yang kamu cuba sampaikan melalui pilihan raya lepas belum lagi mampu mendidiknya menjadi pemimpin yang baik.

Mudah bukan kuasa di tangan rakyat bukannya jenis parti yang menjadi tiket. Tapi siapa yang mendokong calon berkenaan dari konteks PRK Kimanis calon Warisan didokong oleh kepimpinan Bersatu yang terbukti berkualiti hingga berjaya mempertahankan kerusi mereka melalui pilihanraya yang lepas.