Borneotoday Putar Belit Berita Disambut Baik Jentera UMNO Sabah – Jahil

Dibawah adalah link, artikel sebenar yang telah diputar belit oleh portal Borneotoday.net dimana tajuk dan isi cerita tidak menggambarkan sumber sebenar.

https://jalinluin.com/2019/07/28/pemimpin-umno-amal-sindrom-penafian-bersatu-sabah/

Tapi dek kerana ramai jentera UMNO Sabah yang jahil, bak kata Tun M penyokong yang bodoh dan hinaan mantan Perdana Menteri Najib Razak pada CyberTrooper UMNO sebagai penghabis beras, maka tanpa usul periksa jentera dan penyokong itu menghentam pemimpin Bersatu Sabah.

Walhal selama ini, portal Borneotoday ini mereka anggap merapu. Tapi kali ini lain pula kepercayaan mereka, terlalu percaya dan yakin. Nampak sangat selain tolol, rupanya sakit.

Tapi tidak mengapa, ini jawapan admin ke atas kritikan mereka selepas terpedaya dek artikel yang telah diputarbelit oleh portal Borneo today itu.

Apa bukti yang kamu ada bagi menyokong tuduhan kamu keatas Datuk Hajiji yang kononnya telah menyeleweng wang rakyat? Saya cabar kamu tunjukkan bukti dan dipersilakan membuat laporan Polis.

Hello CyberTrooper jangan kamu cuba cuba berlagak budiman, suci. Hakikatnya bila kamu mempertahankan penyelewengan dalam 1MDB yang sedang dalam proses penghakiman di Mahkamah. Itu menunjukkan kamu adalah golongan yang jahil, tidak layak bercakap soal tanggungjawab, beramanah jauh sekali membuat tuduhan ke atas orang lain tanpa bukti sebagaimana tuduhan kamu ke atas pemimpin pemimpin Bersatu Sabah, rentetan berita yang diputarbelit itu. Memang kamu jahil lah!

Selepas kamu mempercayai berita palsu dan membuat tuduhan fitnah ke atas pemimpin pemimpin Bersatu Sabah. Kamu gunakan pula nama Musa Aman sebagai benteng, sedangkan Tan Sri Musa Aman bakal berjuang bersama Parti Bersatu (PPBM).

Perbuatan yang naif lagi jahil ialah bila anda terus duduk sebumbung dengan kumpulan yang telah melakukan kesalahan, seolah olah anda tidak takut atau tidak akan insaf. Sebaliknya perbuatan yang cerdik dan budiman bila anda keluar berhijrah dari mereka. Inilah yang dilakukan oleh pemimpin pemimpin Bersatu Sabah.

Jahil dalam memahami isu, jahil kerana mudah ditipu dan jahil membuat tuduhan. CyberTrooper UMNO!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s