Tidak Semua Orang Makan Bantuan Warisan, Jadi Jangan Moron πŸ‘Ž(Video)

Nah temberang pula laskar Warisan ni, kalau kerananya dia nampak cerdik, nah tahan juga. Ini tidak malah sebaliknya.

Nampak bodoh dan tidak beradab dan tidak ada sivik serta sudah tentu paling ketara semacam orang yang tidak biasa hidup di negara yang berdaulat. Dimana rakyat diurus dan dididik dengan mematuhi undang undang atau peraturan yang dikuatkuasakan oleh pemerintah.

Mari kita ulas cakap orang yang tidak ada sivik dan sebenarnya cetek ilmu pengetahuan am ini.

Ini jugalah bahananya bila menjadi pengikut kepada kepimpinan yang sanggup menghalalkan apa pun cara asalkan matlamat mereka tercapai. Mereka menjadi moron tidak lagi mampu mengenal mana hak mana hak orang lain. Sedikit bantuan yang dihulurkan pada Warisan itu sudah cukup besar dan ada waktunya wajar diungkit sebagai modal kempen pilihan raya. Ini kenyataan sudah pernah berlaku keatas penerima kaki palsu, tau tau menjelang pilihan raya ia menjadi modal di padium, tersenyum sinis admin mendengarnya.

Baru membagi sedikit makanan moronnya bukan main semua orang salah mereka saja yang betul. Tololnya!

Hakikatnya tidak ada yang melarang bagi mana pihak untuk menghulurkan bantuan makanan. Tapi ada lagi yang lebih penting dan menjadi keutamaan ketika PKP dikuatkuasakan iaitu memastikan usaha memutuskan rangkaian Covid-19 dapat dipatuhi atau semua pihak wajib mematuhi SOP yang telah ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara.

Sebelum memasuki perkampungan yang dikenakan PKP ada tu notis yang wajib dipatuhi oleh pelawat, seperti gambar diatas. Jadi kalau benar Si Aziz Jamman dan macai macainya ikhlas menghulurkan bantuan. Kenapa bakul makanan tidak saja diserahkan pada barisan hadapan untuk diagihkan pada komuniti yang memerlukan. Kan senang dan lancar.

Ini tidak kalau boleh semua kerja mereka dipolitikkan. Seperti sekarang lah, meroyan sombong bodoh dan moron macam saja semua orang sanggup menerima atau makan bakul makanan dari parti Warisan. πŸ‘Ž

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.