Sarifudin Kau Tahu Apa Pasal Politik Ni

Apa bah yang didakwa oleh Ketua Bahagian Kalabakan si Sarifudin Hata tu. Macam saja betul dia tu orang politik dan memiliki pengalaman yang cukup luas. Alahai!

Wahal baru setahun jagung dalam politik, itu pun secara tiba tiba tapi berani berani berlagak sebagai seorang politician yang sangat hebat, tahu sangat apa yang berlaku. Dia ingat rakyat Sabah ni suka sangat pada Parti Warisan, apa lagi parti ini dihuni oleh orang luar yang sebenarnya tidak ada semangat nasionalisme. Ramai yang bertuhankan duit seperti mana kegiatan si Sarifudin sebelum ini, terlibat dengan kegiatan yang tidak sihat hingga merugikan rakyat Sabah.

Si Sarifudin menafikan angka yang didakwa oleh wakil rakyat Sebatik sebagai tidak benar.

Sebelum ini Adun Sebatik mendakwa beliau telah membawa 5000 ahli-ahli Warisan untuk menyertai parti Bersatu. Namun hal itu dinafikan oleh wakil rakyat yang bercakap pun flip flop.

Dulu pun begini juga sewaktu Ahli Parlimen Sepanggar, Aziz Jamman dilantik sebagai pengerusi Warisan Harta. Si Sarifudin juga menafikan pelantikan itu, walaupun sewaktu itu dia menyandang jawatan Pembantu Menteri Kewangan Sabah. Hahahah.

Sebenarnya yang dimaksudkan oleh Adun Sebatik itu, bukannya ahli Warisan semata-mata tapi juga mereka yang menjadi penyokong Warisan.

Tololnya si Sarifudin ni memang pun undi Adun Sebatik, Hasan A Gani pada pilihan raya negeri Sabah ke 16 berjumlah 2665. Tapi bukan kah calon daripada PN juga mendapat undi sebanyak 2143 undi, begitu juga undi dari calon lain. Jadi cuba semua tu kau campur, tidak lebih 5 ribu undi kah. Itu bererti dakwaan Adun Sebatik itu memang ada kebenarannya. Kau aka si Sarifudin saja tu macam mengira minyak masak ke negara jiran. Alahai

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.