Macam Mana Darell Tahu Perlaksanaan SOP Covid-19 Tidak Tegas dan Tidak Efesien

Entah apa yang dimaksudkan oleh Timbalan Presiden Parti Warisan Darell Leiking, bila mana membahasakan dirinya sedang kononnya bersedih. Setelah mengetahui beberapa sektor penting di Sabah masih berdepan masalah pelaksanaan SOP oleh kerajaan Perikatan Nasional yang tidak begitu efisien.

Macam mana juga si Darell Leiking tahu tidak efisien. Walhal 90 peratus kawasan di Sabah telah berada di dalam zon hijau. Hanya baru-baru ini kluster baharu muncul di Tawau dan Keningau, itupun berlaku kerana kecuaian seorang dua masyarakat setempat. Oleh kerana itu kerajaan negeri Sabah telah mengenakan PKP keatas dua daerah berkenaan. Ini bukan tegas namanya?

Laporan harian Covid-19 Sabah juga menunjukkan tahap pematuhan SOP di seluruh negeri Sabah agak cemerlang sebenarnya. Seperti infografik dibawah.

Bab mana tidak efisien ni wahai Darell Leiking. Janganlah tunjukkan sangat kedangkalan tu. Kalau sudah kehabisan modal tu, carilah isu lain yang dapat membangun pemikiran masyarakat. Bukannya hal yang tidak ada kebenarannya.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.