Zahid Dedah Muslihatnya Tidak Menjadi Adakan PRU Pada Jan 2021

Kononnya Zahid Hamidi membuat pendedahan di perhimpunan Agung UMNO 2020. Bahawa sebelum UMNO bersetuju membentuk kerajaan Perikatan Nasional. Parti parti yang bersepakat telah bersetuju akan mengadakan pilihan raya pada Januari 2021.

Zahid Zahid. Kalau dah tahu nak sangat-sangat Pilihan Raya kenapa lagi UMNO menyokong pembentukan kerajaan Perikatan Nasional. Kalau tidak sudah lama Dewan dibubarkan dan berlangsung pilihan raya umum yang ke-15. Tapi tidak, kenapa sebab waktu itu UMNO masih lemah dan peluang untuk meloloskan diri tuduhan di Mahkamah masih kabur-kabur.

Hakikatnya Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO pada ketika itu bermuslihat, antara lain tujuan UMNO bersetuju membentuk kerajaan Perikatan Nasional adalah untuk membentuk kekuatan parti melalui kerajaan. Bila taring sudah mulai tumbuh mula lupa diri memutuskan kerjasama dengan Bersatu.

Percayalah kamu, begini kekalutan Presiden UMNO Zahid Hamidi kerana kerajaan tidak sanggup mengorbankan konstitusi demi menyelamatkan Zahid Hamidi dari tuduhan salah guna kuasa di Mahkamah.

Alahai Zahid Hamidi untuk apa kerajaan dibentuk kalau akhirnya dibubarkan tidak cukup tempoh. Logik lah sikit.

1 komen

  1. Haiiii..hari ini kita kongsi pekara di antara isu yg timbul..kdgkala…anna pun tak sangka begitu ‘berasuahnya zahid hamidi ini..trust me kawan…tiap apa pun yg failing dakwa dakwi ini dari PH lah dan ttg si Musang yg berani pun..kebanyakkan maklumat datang dari kami yg sentiasa ada komen FB..sungguh tak sangka bayangkan betapa terlerai baik sangka terhadap Keluarga Besar BN…hingga satu persatu anna jejak di kesemua yg ada..itulah rakyat yg biasa aja seperti kita yg maklum akan perilaku buruk perangai YB YB selama ini..ingat lagi tatkala versama WiraWirawati Warisan Sabah…malah Abg Hanafiah Aman kena bancuh sama adik adik yg mahu membela nasib diri msg msg serta negeri sabah…sampai kena warning sama mereka..Org Luar jgn masuk campur…hisssh…apa org Luar..sebab itu..apa saja kehendak rakyat ..anna maklum dan tahu sgt..cuma…parti politik ini apa cara bawa mereka…OMG inikah yg anna kenal..apa pun beban balun di salahkan org KL..Federal State.. menipu apa bagai ..makan hasil negeri…mcm mcm lagi..jadi apa perlu anna buat..jikalau anna adalah kawan yg baik…sebolehnya tidak mahu sepihak dan tidak pedulikan yg lain…sebab anna putrajaya..krjn yg sentiasa dihantam sesuka rasa semua dan pemimpin tak guna…jadi BN adalah segala pekara maklumat merata anna Cari dan dapatkan…tahu tak betapa besarnya Krjn perlu tegap semula dan perelokkan apa yg rosak…sebab jika tidak diusahakan skrg…masa akan datang ..tak rahu apa rupa kita semua..mujur allah swt…tetap ada petunjuk jalannya…lagipun kasihan pada manusia yg baik baik selama ini…yg tiada apa boleh dibuat kerana masih tak mampu utk bantu yg lain..ITU sebab bila PRN Sabah berlaku…ianya pekara yg sgt bermakna bagi 🌺 …dan terbit jkemahuan utk daftar PN…semua ini berlaku …hanya yg alami…maka tahu maksud yg di beritahu..biar aja Umno itu..apa yg nak seriau… Veto Power itu anna…tak sepak terajang atau lambung meja kerusi ..kira sopan aja.. cuba tiap kuasa itu jadi rasmi…mau juga bertumbuk karate..apa lagi lorat lorat mereka tu…mau aku sebat aja..benci rasa pada org org yg judge kita suka mereka aja ..😃

    Like

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.