UMNO Nampak Keras Kepala Syok Sendiri

KUALA LUMPUR: UMNO perlu melihat perjuangan bangsa Melayu dan negara yang menjadi tunjang parti itu secara kolektif dan bukan hanya kepada kuasa atau kepentingan sendiri semata-mata.

Penganalisis politik Universiti kebangsaan Malaysia (UKM), Dr. Kartini Aboo Talib berkata, UMNO perlu menerima hakikat, dalam si­tuasi politik sekarang, formula membentuk kerajaan tidak boleh bergerak secara sendirian, tanpa permuafakatan.


Tidak perlu pun pendapat seperti ini datang dari seorang penganalisis. Budak tadika pun tahu, hanya totok UMNO yang masih berkeras seolah-olah rakyat terlalu percaya pada mereka.

Ada skandal salahguna kuasa yang melibatkan pemimpin pemimpin utama UMNO tapi masih berlagak seolah-olah tidak ada yang berlaku. Kenyataan mereka pula adannya sang dewa yang berkuasa diseluruh alam. Kerusi lama harus diwariskan pada mereka tidak boleh diganggu walaupun ia dimenangi oleh calon dari PPBM.

Dan banyak lagilah kenyataan retorik yang tidak lagi relevan dengan pemikiran masyarakat hari ini. Ambil contoh bercakap tu seolah-olah mereka berada hari ini bukan dalam kerajaan Perikatan Nasional. Tanpa PPBM, PAS dan parti parti yang menang dari Sabah dan Sarawak mustahil tu Perikatan Nasional terbentuk. Tapi semacam tidak dihargai oleh mereka yang mereka pentingkan ialah jumlah kerusi UMNO berbanding kerusi kerusi dalam Perikatan Nasional yang lain.

Kau ingat, angka sejuta bermula dari angka satu, menunjukkan betapa pentingnya angka satu itu.

1 komen

  1. 🤔🤔🤔🤔 benar JLuin..kerana umno terusan pada nama BN..dan ternampak cara mereka yg tidak mahu PPBM berada di MN..bukan apa..kau pun tahu ..perangai PPBM pelik.DongZong kepala big cina pun kami sepak..apa sgt umno..dan kerana PRN Sabah..lantas terus tekad PN mesti didaftarkan..pihak Pas mmg tak jauh dgn kami ..dari beberapa pekara sebelum tersheraton ..berkali jugak pihak Pas membantu..paling rare..sokong tuntas pada PM 7 Tun M..sejuk hati ..dan ajaibnya di Sabah ..Stars ITU terus berdampig tanpa toleh lagi..kemudian nama Datuk Yong Teck Lee serta nama yg biasa disebut..semuanya kesayangan hamba..PN adalah hadiah yg ke 2 sgt berbaloi berharga ..hidupnya dalam September sama PPBM..ttg umno tu..entah apa mau kata..cuma dah geng balik sama Ku Li..ada elok jugak TunM also back again to Umno..lagipun register pejuang pun tak siap…kan ITU mudah….mcm krjn juga sebelum ini..ribut kalut gara gara Jibby..siapa balik ..take back federal state.. Tun M with Bunga Raya…but for umno ..just Tun M with those pro pro prinsip nya..eeekk😁

    Annaariff1972🌺💯🇺🇸💖😊

    Liked by 1 person

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.