Projek Bangunan Gunasama Kota Bharu Najib/UMNO Yang Kantoi

Semalam pembangkang sibuk memviralkan satu dokumen berhubung projek pembinaan Bangunan Gunasama Persekutuan di Kota Baharu, Kelantan.

Dokumen itu telah diputar belit oleh jentera pembangkang tidak terkecuali Najib Razak kononnya Kerajaan PH telah meluluskan projek berkenaan melalui rundingan terus. Malah menurut Najib Razak kononnya kelulusan projek itu tidak diakui oleh Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir dan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

Rupanya Najib mudah lupa dan mudah meroyan. Mudah diakalkan oleh retorik jenteranya walaupun sebelum ini dia yang mengelar jentera UMNO sebagai penghabis beras. 😊

Hakikatnya apa yang berlaku adalah sebaliknya. Projek itu dipohon oleh kroni diluluskan di zaman BN.

Kelulusan tender projek dibuat dan diluluskan di era Kementerian Kewangan iaitu pada 20 April 2018. Pointnya siapa Perdana Menteri Malaysia merangkap Menteri Kewangan pada tarikh ini, bukannya Najib Razak kah? 😃

Tapi atas dasar PH sebagai kerajaan yang mengamalkan tadbir urus yang baik pada semua pihak. Maka tanpa mengira fahaman politik, projek itu tetap diteruskan.

Jadi sewajarnyalah pemimpin pemimpin PAS memandang tinggi usaha ini.

Moralnya. Sebab itulah kritikan pembangkang UMNO tidak boleh diambil kisah sangat kerana ironinya semasa menjadi kerajaan mereka lah yang lebih.

Pokoknya pembangkang belum layak mengkritik pentadbiran kerajaan, khususnya berkaitan projek atau kewangan. Dan ingat tujuan mereka mengkritik pengurusan kewangan atau projek kerajaan adalah untuk melemahkan sokongan di peringkat pertengahan dan akar umbi. Itu saja niat jahat mereka tidak ada niat baik yang lain.

Jadi pada kerajaan PH jangan termakan dengan retorik dan propaganda pembangkang yang cuba berlagak suci itu. Sebaliknya bagi kelebihan dan keutamaan pada pemimpin pemimpin PH dengan syarat tertentu yang tidak akan merugikan negara bangsa. Tidak seperti kerajaan sebelum ini, habis duit rakyat tapi projek entah kemana.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.