Sebaliknya DAP Sabah Yang Gagal Bantu Rakyat Pinggiran Bandar

  • Semakin terserlah kegagalan DAP di negeri Sabah bila mereka menyalahkan BN sebab kononnya gagal membantu rakyat di pinggir bandar.
  • Dengan merujuk masalah paip air di kampung Pulutan yang masih menggunakan air graviti.
  • Itu yang disuarakan oleh Timbalan Setiausaha DAP Sabah, Tan Lee Fat. Dia juga merujuk pada laporan jawatankuasa kira-kira wang negara pada parlimen ke-13, sejumlah RM2 bilion peruntukan perbelanjaan telah digunakan melalui projek bekalan air luar bandar (BALB) di Sabah.
  • Dalam pada itu DAP Sabah sedia maklum dimana program BALB itu telah berjalan sejak tahun 2010 sehingga tahun 2015 malah mereka faham secara tuntas objektif BALB yang bertujuan untuk menyediakan kemudahan bekalan air bersih dan terawat agar kesihatan dan kualiti hidup masyarakat di luar bandar dapat dipertingkatkan demikian akan merangsang pembangunan ekonomi, industri pertanian dan juga pelancongan.
  • Hakikatnya tidak semua perumahan di kawasan Pulutan, Menggatal menggunakan air graviti sebaliknya 90 persen dari penduduknya mendapat bekalan air paip dari Jabatan Air Negeri Sabah. Jangan mereka menipu?
  • Ini DAP ni tidak pandai pandai faham walaupun mereka sudah maklum. Pokoknya kegagalan BALB dan BELB di luar bandar Sabah disebabkan oleh kegagalan pemimpin atau Menteri yang dipertanggungjawabkan sebelum ini yang kini bersama mereka. Siapa kah pemimpin dan parti itu? Bukan kah Warisan aka Shafie Apdal. Tapi kenapa DAP tidak mengkritik Warisan, sebagai sebuah parti yang tidak lagi layak diberikan kepercayaan. Memandangkan pemimpinnya telah pun terbukti gagal sewaktu mengetuai Kementerian KKLW, kenapa?
  • Sebelum DAP mempolitikkan BALB dan membebankannya pada BN klik dulu link dibawah :-
  1. BELB luar bandar Sabah gagal
  2. http://sabahkinimirror.blogspot.my/search?q=Air+kencing
  • Tapi DAP tidak sudah menyalahkan BN. Bagaimana pula dengan kebajikan masyarakat di kampung kampung yang terletak dipinggir bandar bandar utama seperti Tawau, Sandakan dan Kota Kinabalu siapa yang bertanggungjawab bukan kah DAP, kenapa tidak dihebohkan ya?

Sebaliknya DAP Yang Gagal Bantu Rakyat Pinggiran Bandar. Hemmm

#BNforSabahan

4 thoughts on “Sebaliknya DAP Sabah Yang Gagal Bantu Rakyat Pinggiran Bandar

Add yours

  1. DAP gagal? Padahal belum pun pegang kerajaan sda ada projek keperluan asas utk rakyat luarbandar. Ini blog syok sendiri jak ni.

    Ketara la cybertrooper. Asal ada kerja dapatlah upah. Macam BN punya stail.

    Like

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑