Peniaga Ayam Mentah Dikenakan Kompaun, Salah Siapa? PN (Video)

Video ini bercerita pasal peniaga ayam mentah yang dikenakan denda 500 ringgit kerana menjual lebih mahal dari harga yang disyorkan oleh KPDNKK.

Hakikatnya denda atau penalti itu tidak boleh dikenakan ini kerana harga bekalan ayam yang dibelinya dari pemborong sudah naik harga justeru itulah terpaksa dijual balik dengan harga yang lebih mahal dari yang disyorkan atau ditetapkan oleh KPDNKK.

Benda ni kalau berlaku di era Perikatan Nasional, pasti habis satu keturunan kepimpinan Bersatu dikerjakan oleh laskar maling UMNO.

Dulu semasa kerajaan Perikatan Nasional, mana mana orang yang dikenakan kompaun kerana melanggar SOP maka yang dipersalahkan ialah kerajaan Perikatan Nasional. Begitu juga jika ada orang perseorangan yang menghadapi tekanan hidup pasti yang dipersalahkan ialah juga kerajaan Perikatan Nasional.

Waktu itu bukan hanya menyalahkan kerajaan tapi ada dikalangan laskar UMNO yang sengaja mengibarkan kain rentang kononnya Perikatan Nasional adalah kerajaan yang gagal, walhal kerajaan Perikatan Nasional itu sendiri diwakili oleh pemimpin UMNO yang berjawatan Menteri yang bertanggungjawab.

Munafik kan? Sedangkan hari ini terbukti Kerajaan Keluarga UMNO lah yang gagal mentadbir rakyat hingga berhadapan dengan kenaikan harga barang dan keperluan yang kurang masuk akal.

Rakyat sedar dan tahu UMNO tidak akan mampu menjalankan tanggungjawab mereka sebagai kerajaan dengan baik kerna dalam masa yang sama terpaksa menepis tuduhan yang dihadapi oleh kluster mahkamah.

Sekarang apa cerita peniaga dibawah kerajaan UMNO, semakin hari semakin terhimpit.

Itulah lain kali jangan mudah sengaja menekan isu yang tidak ada kaitannya dengan politik agar sikap saling menyalahkan tidak menjadi budaya orang Malaysia. Seperti alasan yang sering digunakan oleh Najib Razak setiap kali ada tuduhan yang dilemparkan ke atasnya hingga lupa UMNO lah yang paling lama memerintah Malaysia.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: