UMNO Sebelum Fitnah PM Membelakangkan Agong Lihat Dulu Kejahatan Diri Itu (video)

Alasan kenapa pemimpin dan jentera UMNO marah pada Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin, kerana kononnya Perdana Menteri ini membelakangkan konstitusi diraja. Bilamana Deklarasi darurat diperkenalkan dan Perdana Menteri menyalahgunakan kuasa serta membelakangkan kuasa raja-raja Melayu atau yang di-pertuan agong. Kononnya!

Betul kah begitu? Untuk itu mari kita dengarkan penjelasan dari Raja Petra ini. Ia adalah sejarah bagaimana UMNO cuba menjahanamkan konstitusi Raja Raja Melayu. Justeru itu sebenarnya UMNO tidak layak bercakap seolah-olah membela Raja Raja Melayu.

Hakikatnya UMNO marah sebab mereka tidak lagi berada di tampuk kuasa iaitu jawatan Perdana Menteri dipegang oleh parti PPBM.

Seperti yang admin sering sebutkan UMNO ni kalau bercakap, sebenarnya mereka sedang mengata diri sendiri. Ini kerana kejahatan orang lain yang mereka cuba jadikan isu adalah sebenarnya kejahatan yang mereka pernah lakukan lama sebelum ini.

Satu lagi UMNO ni kantoi macam mana pun mereka akan cuba keluar dari kekantoian itu dengan apa cara sekalipun. Ala-ala Yahudi pun sanggup mereka lakukan yang penting akhirnya mereka kelihatan bersih berbanding orang lain. Iyalah tu!

Kita nak katakan UMNO ni mudah lupa sebenarnya tidak mereka sengaja buat-buat bodoh dan lupa dan secara teorinya menganggap rakyat ini terlalu bodoh untuk menyalahkan UMNO itu sendiri.

Awal kewujudan kerajaan Perikatan Nasional. Wakil wakil rakyat daripada UMNO juga yang berkonspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin. Walaupun pada ketika itu mereka sedang berjawatan dalam kabinet atau syarikat separuh kerajaan GLC. Punyalah tidak boleh diuntung lepas itu pandai pula berlagak seolah-olah merekalah yang paling budiman dan berakal.

UMNO untuk kamu selamat setialah pada kerajaan Perikatan Nasional. Dengarkanlah nasihat admin ni. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada guna.

Sekarang mari kita dengarkan sejarah yang diceritakan semula oleh Raja Petra.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.