Kerajaan Perak Tumbang Angkara UMNO dan DAP Licik Tidak Kena Tempat

Kerajaan negeri Perak tumbang hasil usaha UMNO dan kerjasama penuh daripada DAP. Ertinya UMNO dan DAP ada kerjasama rasmi, walaupun pasti selepas ini akan dinafikan oleh Presiden UMNO dan pemimpin tertingginya.

USUL โ€˜Percaya’ pada Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu.

Setuju – 10
Tidak setuju – 48
Kecuali – 1

Baca pula PECAHAN KERUSI DUN PERAK

Umno – 25
Bersatu – 4
PAS – 3

TOTAL PN – 32

DAP – 16
PAN – 5
PKR – 3

TOTAL PH – 24

Jadi nampaklah kamu ya undi tidak percaya ini jelas tidak akan laku sekiranya DAP tidak campur tangan.

Baik tidak apalah namanya juga politik siapa yang lemah pasti akan dipijak siapa yang kuat pasti akan bertahan.

Namun kelicikan UMNO pada kali ini tampak tidak kena pada tempatnya, memandangkan sikit hari lagi pilihan raya umum akan diadakan. Maksud admin kelicikan ini hanya akan membuahkan sedikit kesedaran pada pengundi bahawa siapa sebenarnya UMNO.

Kita tahu berpuluh tahun UMNO memburukkan DAP kerana dengan hanya cara itu UMNO dapat membodohkan pengikut mereka sekaligus mampu bertahan. Kebetulan pula kebanyakan pengikut jenis ini tinggal di kampung-kampung yang tersisi dari maklumat perkembangan semasa. Sedihnya.

DAP itu dicanang sebagai Israelia, DAP itu musuh orang Melayu, DAP itu Komunis, DAP itu tidak mengenang budi, DAP itu wajib dihalau dari bumi Melayu, tup tup berkerjasama untuk menjatuhkan pemimpin Melayu. Hahaha. Ini namanya terbangsat.

Moralnya mungkinkah selepas ini akan ramai orang Melayu yang buka mata dan terfikir.

Kalau sebelum ini ramai yang tidak percaya berkenaan berita Presiden UMNO Zahid Hamidi akan bekerjasama dengan DAP, kerana pada mereka itu adalah hal yang sangat mustahil, mana mungkin kata mereka UMNO adalah Melayu yang sangat bermusuhan dengan kaum Cina DAP.

Nah sekarang apa cerita ini, artikel ini adalah bukti yang UMNO ada hubungan sulit dengan DAP. Kerjasama yang jitu hingga berjaya menumbangkan Kerajaan Negeri Perak.

Sebab itu sewaktu kawan kawan admin meninggalkan UMNO dan menyertai Bersatu admin cakap pada mereka agar meneruskannya dan jangan berundur kerana tindakan meninggalkan UMNO adalah satu kerja yang jihad. Tengoklah apa yang berlaku sekarang ekor yang masih bergelumang dengan najis tapi tidak malu bersikap licik.

Hahaha. Pun begitu walaupun UMNO telah merosakkan kerajaan negeri atau menumbangkan Menteri Besar Perak, namun masih lagi UMNO mampu berseloroh yang retorik.

Ahmad Maslan berkata kerajaan negeri Perak harus diteruskan atas nama kerjasama di antara UMNO PPBM, UMNO dan PAS apa yang berlaku hanyalah melibatkan pertukaran jawatan Menteri Besar. Kenyataan yang paling paling paling paling hipokrit.

1 komen

  1. blkg Dap..anwaribrahim..bangsat derhaka keparat musibat..kau tahu mereka punya spin..MB Umno itu petaka bala yg akan disembahkan ke YDPA..dah lama kutuk sindir hina PPBM tak sedar diri..mmg berlaku skrg..patutnya berulang semula MB ke PPBM ..kami tidak patut kompromi hal ini..TSMY patut bertegas..ini maruah PNPPBM..satu saja di Perak sana..berulang semula celakanya Umno ..kianat DSMM MB Kedah (BN Umno) tiada siapa menolong masa tu..aku dah menyirap..baran aku ada sebab celakalah mereka musibat ..org sendiri kau aniaya depan mata aku..hanya kerana Bin Mahathir Mohammad..aku betul nekad..celaka engkauorg Umno bukan nama nyawa engkauorg….mati hidup balik aku sekalipun..tak akan aku terima Umno yg Najib Razak serta Zahid Hamidi ada..Umno mmg dah mati..tiada keramat tiada saka keparat..tiada roh menjiwa..melayu bangsat melayu keparat..kurang ajar..sanggup engkau org matikan melayu itu sendiri..hakikat kesumat melayu tiada pengikat..dusta mereka telanjang bulat allah swt perlihatkan ..runtuh percaya apalagi yakin pemimpin melayu bangsat..berulang kurang ajar ..org org PPBM engkauorg terajang buang akibat dapat titah pekenan keturunan kerabat..daulat Sultan natijahnya kesumat..antara 2 pihak melayu terikat Sultan dan rakyat..ya allah swt..janji mu benar kita terikat hingga kiamat ..anna minta sesungguhnya ..ini manusia ..islam agamanya melayu keturunan datang campur antara keluarga..melayu kesian melayu..susahnya tidak di peduli ..di aniaya hanya kerana miskin tiada wang harta atau tinggalan toknekmoyang yg kaya..si miskin pedih amat..si miskin melayu umat muhammad..dah aku kata nak percaya ..tidak berbekas di jiwa..keparat lanat..kita mengucap kalimah syahadat ..tekad anna kuat ..allah swt itu pegang ia erat erat ..hingga kiamat..bukan salah anna..terhumban neraka pun tak di kisah apa sgt..seksa itu ini apa bagai..semata mata berdosa..kianat tidak menipu tidak ..sebelum menghukum anna minta hakim yg hadap kes ini..bukan dari sesiapa..namun satu lagi melayu keturunan kerabat diraja yg disayangi rakyat..si miskin minta ..yakin tiada dosa tiada salah..minta hakim yang adil ..tidak menghukum buta mata hatinya..keturunan kerabat..Sultan ..Raja..kerabat..kasihan si miskin teraniaya ..tiada salah tapi di tuduh hina cerca dek si kaya bongkak ..kulit saja..mewah melata..isinya baham segala harta duit krjn selagi tepeknya di situ..tak di kuis atau di tendang keluar..oiii..org miskin tapi lagak kaya berharta..bangkai bernyawa..kurang ajar ..patut di ajar..depan Sultan ..bermuka muka..hina sungguh kalian..PPBM itu saja satu tandanya..aniaya org aku..celaka bangsat ..tak aku ampun perbuatan engkauorg..dah nasihat dah berkata…mmg celaka engkau melayu …yg tahu aniaya menyusahkan melayu miskin yg lain..bukan tempat kau..berebut dgn aku..tiada izin tiada salam..kuasa aku krjn persekutuan..miskin PNPPBM nie tuan …wilayah persekutuan putrajaya…siapa berada paling tinggi di persekutuan..YDPA itu tuan ..aku tuan kepada tuan YDPA yg ada timbalan YDPA juga..Sultan Nazrin ..bertahta singgah istana Perak pun Tuan ..punya krjn persekutuan malaysia….nak tipu siapa nie.. bagi balik MB PPBM di perak tu…itu baru betul..yg lama sudah..Dap..Pas..krjn negeri …BN Umno ambil kesempatan akibat Dap gila amat tarah tanah 99 tahun atau 999 tahun..itu Perak..Tuan nya adalah Sultan..kerabat di raja..segala tanah jahahan takluk selagi tak lepas sempadan..engkauorg nak tipu apa lagi..politik skrg bukan dari parti parti…simple PNPPBM itu krjn persekutuan ..jelas politik itu bukan dari parti..krjn engkauorg nak lawan…tak laku nilai undi engkauorg..berlagak apa jikalau menipu namanya..Krjn mahu ditipu helah..ini manusia..org hidup..bukan jelmaan hantu atau pop ehhh tak nampak ka..Tuan berada sama engkauorg sekian lama..buta..tak nampak lagi..Tokeh Melayu bisnes niaga krjn persekutuan..bedebah betul engkauorg..buat salah tak nak mengaku..tunding ugut yg lain sana sini..AG ketua pasukan pendakwaraya merangkap Ketua Hakim Negara..PBB tauliahkan sebagai Hakim PBB..M’sia..poyo sengal ..oiiiit..Zahid Hamidi..apa wayang bikin…pornogoro..ke Babi Hutan pi shopping kat Alamanda Al Iksan putrajaya..sempoii..mahu beli kasut atau jelmaan sesumpah..siang Babi Hutan..malam separuh manusia separuh Babi Lah..nak aku menyumpah atau tegur saja..political.. bingai yg baru belajar dari Anwar Ibrahim..selangor boleh bikin..skrg Perak..itupun bebal..apa species boleh sap sap sooiii..pantang betul..pijak aku..aku hentak kau balik..Lunyai..tarak ampun..bingai..apa muafakat sepakat..MB PPBM ..yg sibuk lahap nie apasal..NO Umno or Pas MB..bagi balik MB ..PNPPBM punya..aku tak izin .cara kau nie….bingai..

    Annaariff1972 ๐ŸŒบ๐Ÿ’ฏ๐Ÿ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ

    Liked by 1 person

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.