Dakwaan Macai Warisan Sabah Diabaikan Sangat Mengada-ngada

Gambar Hiasan

Dakwaan yang tidak berasas sama sekali. Bila mana pihak pembangkang Sabah Warisan mendakwa kononnya kerajaan tidak peka dengan situasi yang dihadapi oleh Sabah pada ketika berhadapan dengan pendemic Covid 19.

Walhal pada hakikatnya jumlah jangkitan setiap hari semakin berkurangan. Jadi entah apa lagi yang di dongengkan oleh macai macai pembangkang, sekiranya keberkesanan mengekang pendemik ini diukur dari jumlah jangkitan setelah keputusan simple diketahui.

Selain langkah asas di barisan hadapan yang sentiasa diperkasakan, keterlibatan Perdana Menteri dan Ketua Menteri Sabah juga jelas menunjukkan keprihatinan kerajaan bagi menangani pendemik ini di negeri Sabah.

Baru saja semalam Ketua Menteri Datuk Hajiji dan Perdana Menteri Muhyiddin membuat sidang media khas MKN melalui online bagi mengetahui dengan lebih lanjut keadaan semasa sekaligus keperluan yang perlu disegerakan. (keperluan itu hanyalah lebih kepada tambahan dari apa yang sedia ada)

https://jalinluin.com/2020/10/31/taklimat-majlis-keselamatan-negara-covid-19-sabah/

Bukan hanya bahan makanan atau perubatan yang telah disediakan modal insan dari kalangan doktor, pegawai perubatan jururawat juga sentiasa ditambah bilangannya dari sehari ke sehari berdasarkan keadaan semasa.

Ahh baca keterangan dibawah.

Sangat Tidak Berasas Dakwa Sabah Diabaikan

Berkenaan polemik yang dilakukan oleh segelintir masyarakat kononnya mereka tidak dijaga, itu hanyalah polemik kosong dari orang orang yang tidak ada kesabaran,
kerana apa kerana orang lain juga berhadapan dengan kawalan yang ketat diperingkat daerah dan kampung tetapi tidaklah sampai ada yang menunjuk perasaan. Adakah patut ketika isu itu mereka beratkan ke pengetahuan umum asyik nama wakil rakyat Parti Warisan yang diketengahkan. Walhal hal itu sudah menjadi tanggungjawabnya. Nak minta puji tapi sebenarnya berusaha menunjukkan kelemahan mereka.

Di kawasan lain yang diwakili oleh wakil rakyat dari Parti Warisan juga sebenarnya menghadapi masalah yang sama di mana masyarakat di kawasan mereka tidak diurus dengan baik. Tapi kerana pengundi Warisan rela dengan keadaan itu maka biarkanlah, siapa tahu kebodohan dapat mengisi perut mereka.

Hal ini yang membuat masyarakat ramai Sabah tidak berpuashati kerana dalam keadaan rakyat berhadapan dengan ancaman penyakit. Tapi ada pula pihak yang mempolitikkannya.

Pun begitu kerajaan negeri telah mengambil cara yang lebih efisyen dan berkesan sepertimana keterangan di bawah. Jauh dari jalan keluar berbanding apa yang dicadangkan oleh macai macai itu.

Agihan Bakul Makanan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.