YB Mamun Minta Puji Konon Bersih Hingga Dibeli

Alamak kenapa Ahli Parlimen Kalabakan Mamun Sulaiman membuat kenyataan media seolah-olah dia itu amat penting untuk ditarik menyertai Perikatan Nasional.

Dia sebelum ini bercerita pada wartawan sekaligus mengaku mendengar khabar yang dia antara wakil rakyat yang cuba dibeli oleh pihak lawan untuk melompat parti disebabkan rekodnya yang bersih dalam politik.

Apa agaknya yang dia mahu gambarkan. Ingin menunjukkan dirinya itu amat berharga amat berkualiti hingga amat amat diperlukan dalam kerajaan PN kah?

Tidak adanya sebaliknya dia ini adalah individu yang tidak boleh diangkat sebagai pemimpin.

Teringat sewaktu kerajaan Warisan mula-mula bertapak sebagai kerajaan negeri. Ada seorang hamba Allah menghantar mesej meminta bantuan bahan cat untuk mencat sebuah masjid kepada seorang wakil rakyat Warisan. Tahu apa dia balas dia suruh minta pada pemimpin UMNO, sedangkan waktu itu dia adalah ahli Parlimen yang mewakili keseluruhan masyarakat yang ada di kawasannya. Kotoh!

Sepatutnya tidak perlulah kerahsiaan seperti ini didedahkan kepada umum, kerana itu hanya menunjukkan yang dirinya itu mulut longkang, tidak berkredibiliti tidak berintegriti atau tidak boleh dipercayai dari konteks politik itu sendiri.

Kalau ya pun mahu mendapat pujian. Cukuplah hanya Presiden parti Warisan yang tahu. Moga-moga terus dicalonkan di pilihanraya yang akan datang.

Pendedahan Ahli Parlimen Kalabakan ini sebenarnya berniat jahat cuba merosakkan reputasi pemimpin pemimpin komponen PN yang ada di Sabah. Ini dia punya points.

Mungkin si Mamun ni boleh berlagak seperti itu kalau pembentukan kerajaan negeri Warisan tidak melibatkan wakil rakyat BN yang melompat parti. Lalu pada pendapatnya, jijik sangatkah wakil rakyat BN yang bersekongkol menyertai Warisan. Kalau jijik kotor, mereka kini bersama Parti Warisan. So macam mana lah tu?

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.