1. Tersebar satu dokumen permohonan Mykad khas yang kononnya dikeluarkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Kononnya Mykad itu bakal digunakan untuk mengundi parti BN pada PRU yang akan datang. Lucu!

2. Ada beberapa kriteria dan sumber yang wajar dijadikan asas pertimbangan sebelum mempercayai berita yang cuba disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Seperti mana dokumen yang disebarkan dibawah.

3. Pertama tama semak pastikan kesahihan berita yang anda terima dengan agensi yang terbabit. Dalam kes ini kita merujuknya pada pihak atau Page Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

3. Terbukti pages Jabatan Pendaftaran Negara telah mengeluarkan kenyataan rasmi bahwa dokumen yang tersebar itu adalah palsu atau fitnah seperti gambar diatas.

4. Diandaikan dokumen itu dikeluarkan oleh jabatan kerajaan. Lalu apa pula kaitannya dengan organisasi BN? Sedangkan agensi kerajaan dan organisasi BN adalah dua entiti yang berbeza. Bermaksud sebarang kelemahan dari jabatan kerajaan ia tidak boleh dikaitkan dengan politik BN. Seperti contoh andai ada dikalangan kakitangan jabatan yang terlibat dalam aktiviti rasuah, maka itu atas kehendak dirinya bukannya atas arahan Presiden UMNO/BN.

5. Secara logiknya BN Sabah cukup kuat. Kekuatan yang tidak boleh ditandingi oleh parti parti pembangkang seperti Warisan. Jadi untuk apa BN tegar melanggar perlembagaan negara, hanya kerana parti sekecil Warisan?

#BNforSabahan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s