Darel Pemimpin Yang Tidak Ada Guna!

Sia masih ingat bila darel kami angkat menjadi yb penampang kasih kalah bernad dompok…..siang malam kami jumpa orang dan yakinkan dorg yang bn akan tumbang……rupanya tidak habis penggal ni darel lompat tubuh parti pilak….dia lupa pula jasa dan kepenatan kami untuk bantu kalahkan menteri malaysia…..dulu bukan main si darel suruh kutuk dan putar balik isu pasal mahathir tapi sekarang dia jadi boneka mahathir sudah…..puiii, tidak guna betul punya….

Kredit Sandra Chong


Nampak tak pandangan ikhlas dan terkini dari komuniti Penampang terhadap Timbalan Presiden Warisan, Darel Leking?

Ada benarnya tu, kerana belum pun si Darel sempat membalas budi pengundi PKR yang telah menjadikannya Yb, sudah pun dia menjual dirinya ke parti Warisan.

Entah betul atau tidak cerita sebelum ini, ceritanya begini. Penyertaan si Darel selaku pemimpin asal PKR ke parti Warisan adalah kerana terpedaya oleh pujuk rayu Shafiee dan tawaran jutaan ringgit??? dan bukan seperti yang tertulis pada surat perletakan jawatannya dari parti PKR yang ingin memperjuangkan Sabah For Sabahan bersama parti Warisan.

Ironinya, hari ini parti Warisan berkerjasama dengan PKR tapi adakah PKR memperjuangkan Sabah For Sabahan 😊

Kerna itu, ada dikalangan penduduk Penampang yang membahasakan si Darel bukan lagi seorang pemimpin tapi telah bertukar profesion menjadi model pakaian. Kerana sejak bersama Warisan, si Darel sering tampil dengan pakaian barunya yang dipercayai dibeli menggunakan wang berkenaan. Betul kah? Hemmm

#BNforSabahan #tolakwarisan #sesumpah

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑