TAWAU – Saya redha dan ini kuasa Allah, itu antara luahan seorang bapa, Nelson Ahajul 33 tahun, apabila menerima bayi kembar perempuan yang seorangnya dalam keadaan sempurna manakala seorang lagi tidak normal. Kembar yang lahir selang masa 2 minit itu, hanya dalam bentuk kepala, mempunyai rambut, serta mulut dan mata yang juga tidak sempurna.

Menurut Nelson, anak pertamanya lahir kira-kira pukul 2 pagi disusuli anak yang kedua, 2 minit kemudian, bagaimanapun anak kedua mereka tidak sempurna kerana hanya memiliki kepala, mulut, mata dan rambut.

Ketika ditemui pemberita RTM di rumahnya di Kampung Baru Batu 4 Jalan Apas Tawau, Nelson menceritakan detik kelahiran anak kembarnya.

Menurut Nelson, sejurus selepas dilahirkan, bayi malang itu disahkan oleh imam sudah tidak bernyawa. Sehubungan itu, bayi tersebut akan dikebumikan di tanah perkuburan terdekat.

Nelson yang merupakan warga asing itu berkata, isterinya Nurhaya Karim yang juga berusia 33 tahun tidak mengalami sebarang komplikasi ketika mengandungkan bayi berkenaan. Kelahiran bayi kembar tersebut adalah merupakan anak yang ke 9 dan 10 pasangan tersebut.

Menurutnya, memandangkan kesusahan hidup, isterinya tidak pernah mendapatkan pemeriksaan dari klinik kesihatan ibu dan anak sepanjang melahirkan kesemua anak-anaknya.

<p
Anak ke-10 lahir, bayi kembar tidak memiliki badan tersebut tular di laman sosial facebook sejak pukul 11 pagi tadi dan kru RTM berkesempatan bertemu ibu bayi kembar berkenaan.</p

Sumber Babab and The Rakyat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s