Reblogged, Untuk Mereka Yang Sengaja Memburukkan Warisan 

Ini admin Reblogged, sebab ada pula dikalangan mereka yang bukan siapa siapa pada UMNO. Sedang mencanang kononnya agenda parti Warisan ialah untuk keluar dari Malaysia.

Hairannya walaupun ada dikalangan mereka yang tahu cerita sebenar tapi sengaja mendiamkan diri, membiarkan kawan kawannya terus berada dalam ketololan. Apa jenis manusia, baik kamu berkawan dengan haiwan ada faedah lagi.

#politikbolos #sabahubah

Neo Kihampau Tohoh

Mana mana pemimpin Sabah seperti Datuk Tawfiq Titingan yang tidak berani malah memesongkan fakta slogan Sabah For Sabahan sedangkan ia tidak bahaya berbanding propaganda UMNO yang dipanggil Ketuanan Melayu hingga telah mencetuskan ketidakpuasan hati di kalangan kaum Cina, India dan Bumiputera. Maka mereka tidak layak diangkat sebagai pemimpin orang Sabah. Ingat itu!

Slogan Sabah for Sabahan, bukannya agenda membawa Sabah keluar dari Malaysia atau akan mencetuskan sentimen yang akan menggugat keharmonian rakyat khususnya di antara masyarakat Sabah dan Semenanjung seperti yang didakwa oleh Datuk Tawfiq Yb DUN Apas dan beberapa lagi pemimpin BN. Tapi merupakan tuntutan dalaman agar hak orang Sabah diletakkan pada tempatnya yang merangkumi semua segi seperti keistimewaan yang di kecapi oleh masyarakat Melayu, Semenanjung. Lengkap dengan prasarana walaupun mereka diperintah oleh Parti bukan kerajaan (pembangkang).

Bukan sekadar retorik seperti yang ada sekarang, kononnya Bumiputera Sabah ada keistimewaan tapi pada hakikatnya habuk pun tidak ada. Apa yang sepatutnya…

View original post 116 more words

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: