Azmin Ali Cabar PAS Untuk Mengheretnya Ke Istana – Peruntukan Tahunan Adun

Nah kamu tengok tu, semakin angkuh pula Menteri Besar Selangor, Azmin Ali.

Dia mencabar kepimpinan PAS Selangor untuk mengutus surat kepada Sultan Selangor pasal dia yang sengaja tidak memberikan peruntukan tahunan kepada Adun PAS di negeri itu.

Kita nak maklumkan parti pembangkang ni, selama belum berkuasa, mereka nampak ideal pada semua isu tapi bila berada dalam kuasa, yang jelas hak pun, mereka akan bodohkan kita balik.

Begitu juga dengan parti Warisan, hari ini mereka sanggup menjanjikan bulan dan bintang. Ada yang percaya kah, walaupun itu hanyalah janji kosong dan telah pun terbukti gagal sebelum ini? Tolonglah!

Kita tengok pemimpin dan jentera Warisan ni kalau bercakap macam katak di bawah tempurung. Segalanya diambil mudah, ini termasuklah bila mereka berpolemik dengan perlembagaan, seolah olah perlembagaan itu digubal di kedai kopi.

Oleh itu jangan kamu terpedaya oleh puak Warisan ni. Seperti yang admin selalu cakapkan sebelum ini, style Warisan ni bersamaan dengan perangai Donald Trump di Amerika dan PH di Semenanjung, semuanya ok tapi bila sampai ke tahap perlaksanaan semuanya sangkut sebab bertentangan dengan perlembagaan yang sedia ada.

#BNforSabahan #tolakwarisan

Dibawah adalah link pergolakan awal dalaman PH hingga membawa kepada Sultan Selangor.

https://jalinluin.com/2018/02/07/azmin-ali-beku-peruntukan-tahunan-pas-selangor/

Azmin Ali Beku Peruntukan Tahunan PAS Selangor

Azmin Ali Beku Peruntukan Tahunan PAS Selangor

Menteri Besar Selangor Azmin Ali diberi tempoh sehingga Tahun Baru Cina yakni pada 17 feb ini untuk melepaskan peruntukan negeri kepada wakil-wakil rakyat dan Penyelaras Adun Pas

Amaran itu dikeluarkan oleh pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen dimana mereka akan bertindak sekiranya Pengerusi Harapan Selangor itu tidak memenuhi tuntutan mereka

Katanya, kalau kami masih belum menerima juga, dan apabila Adun-Adun lain yang kami difahamkan ada yang boleh menggunakan peruntukan ini, maka selepas daripada Tahun Baru Cina ini kita akan ambil tindakan seterusnya termasuk buat kenyataan rasmi,”

Media sebelum ini merujuk kenyataan Sallehen bahawa Perancangan Ekonomi Negeri Selangor atau Upen memaklumkan peruntukan tahunan kepada wakil rakyat dari Penyelaras dun PAS akan dibekukan. Tapi ia dinafikan oleh Menteri Besar Selangor, Azmin Ali sebagai kononnya menyekat 800 ribu peruntukan untuk PAS di negeri Selangor adalah tidak benar.

Sedangkan sallehen sendiri sudah mengeluarkan pesanan ringkas kepada Menteri Besar berhubung perkara itu dan beliau yakin pesanannya itu telah diterima, ini kerana pesanannya itu diketahui oleh Adun Dusun Tua melalui Azmin Ali.

Namun sehingga hari ini PAS masih gagal mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Selangor.

“Kami akan berjumpa dengan menteri besar sekadar untuk bertanya sama ada akan boleh dapat atau tidak peruntukan itu,” katanya.


Kamu nampak tak sikap pembangkang bila sudah berkuasa. Amalan demokratik yang mereka tuntut sebelum itu mereka ketepikan. Sebab itulah pada hari ini sebarang gesaan atau kritikan mereka berhubung amalan demokratik, tidak boleh diberikan perhatian yang sepenuhnya.

Kononnya harus pemerintah dapat membezakan di antara parti dan kerajaan kerna itu mereka juga berhak bersuara atas nama demokrasi dan dalam masa yang sama peluang juga perlu diberikan kepada mereka.

Itu semua hanyalah kenyataan retorik dari orang yang benar benar hidup dalam gelanggang hipokrit. Seperti contoh tidak makan kalau tidak menipu tapi suka menuduh pemerintah sebagai penipu.

Sebab itu jugalah, jangan sampai jentera BN atau saja agensi kerajaan tersilap memberikan keutamaan, tidak mampu membezakan di antara kumpulan pembangkang dan penyokong setia BN.

Jangan juga pegawai pegawai BN berlagak budiman tolol mengutamakan penyokong pembangkang melebihi jentera BN yang berhempas pulas memperjuangkan BN.

Pokoknya majoriti jentera dan penyokong pembangkang yang di Malaysia ini suka berlagak tahu apa itu demokrasi tapi mereka sendiri tidak boleh mengamalkannya.

Azwan Ali Lapor Penyelewengan Menteri Besar Selangor, Azmin Ali 

  • Penafian apa lagi yang mampu dizahirkan oleh para penyokong PKR berhubung adanya aktiviti penyelewengan di negeri Selangor.
  • Sebab kali ini yang membuat laporan penyelewengan ke SPRM bukannya jentera BN bukan juga pemimpin BN bukan juga masyarakat biasa atau pengundi atas pagar tapi dari keluarga Menteri Besar Selangor Azmin Ali iaitu Azwan Ali.
  • Hari ini sekitar 10.05 Azwan Ali yang menaiki Toyota Alphard berwarna hitam hadir di pejabat SPRM Kuala Lumpur bagi membuat laporan penyelewengan yang melibatkan abangnya Menteri Besar Selangor, Azmin Ali
  • Dilihat juga Azmin Ali membawa sampul surat yang berisi bukti keterlibatan Azmin Ali dalam penyelewengan berkenaan.
  • Kita tahu pada 29 November 2017 anak buah Azmi Ali, Mohd Nuzul Fadli dan beberapa lagi individu telah dicekup sekaligus direman oleh SPRM selepas disyaki terlibat dalam aktiviti penganugerahan melombong Pasir, Batu dan segala macam projek yang boleh menggunakan kelulusan Menteri Besar Selangor. Seperti yang dilaporkan blog Captain M Kondo anak saudara Azmin Ali
  • Ekoran itu SPRM telah menyiasat seorang Exco dan 14 lagi individu yang juga kakitangan kerajaan negeri Selangor.

#BNforSabahan

Jahanamkan Menteri Besar Selangor, Azmin! (Video)

Rakaman diatas sedang viral di media sosial

1. Azwan Ali adalah adik kepada Menteri Besar Selangor, Azmin Ali. Dia ingin berjumpa dengan PM Najib Razak semata mata untuk menjahanamkan politik PKR aka Menteri Besar Selangor.

2. Azwan mendakwa dia ada sejuta idea untuk menjatuhkan PH di negeri Selangor khasnya dan umumnya di seluruh negara.

3. Kerana itu dia sanggup berceramah ke pelosok negeri tanpa mengharapkan sebarang bayaran atau imbuhan.

4. Azwan Ali sebelum mengakhiri perbualan mereka sempat melaungkan Hidup Datuk Seri Najib, Hidup BN. Dia juga sanggup menjadi barua BN, Alang alang, katanya 😃

5. PRU semakin dekat malah politik PH semakin bercelaru. Adakah ini petanda yang pembangkang bakal berkubur pada PRU yang akan datang?

6. Dipercayai konflik adik beradik ini timbul rentetan tertangkapnya anak saudara mereka Nuzul Fadli. Pada minggu lepas Nuzul Fadli telah dicekup oleh SPRM sebab disyaki terlibat dalam aktiviti salah guna kuasa atau rasuah yang melibatkan Menteri Besar Selangor itu sendiri. Aktiviti dan rasuah itu ialah penyalahgunaan kuasa dalam meluluskan lesen melombong pasir, batu dan sebagainya yang melibatkan Nuzul Fadli.

#BNforSabahan #UMNOBN #tolakpembangkang

Teresa Kok Macam Cacing Kepanasan

Apa cerita Teresa Kok ni, belum apa apa lagi sudah sebut pasal saman sedangkan siasatan belum dijalankan. Ini kah perangai pembangkang, hanya tahu menuding orang lain tapi bila mereka yang kena, nah macam cacing cacing kepanasan. Steady lah

Sebelum ini Jamal Yunus mendakwa Teresa Kok yang juga MP Seputeh (DAP) telah menyeleweng dana dari YAWAS, Yayasan Warisan Anak Selangor.

Sebab itulah Teresa Kok mengugut akan memfailkan saman keatas Ketua Bahagian Sungai Besar, Jamal Yunus. Serta mana mana Blog atau Portal seperti admin ni yang turut menyebarkan dakwaan Jamal Yunus berkenaan.

Naik turun dulu bilik Mahkamah baru cakap pasal saman!

Amboi, kalau selama ini pembangkang lah yang paling ligat membuat tuduhan yang tidak berasas. Tapi jarang sekali pihak yang mereka dakwa atau fitnah, mengugut akan mengambil tindakan undang-undang.

Begini kah sikap politik pembangkang, perasan terlalu bersih, semua orang kotor.

Pembangkang ni macam kolot kan. Sikit sikit saman, sikit sikit laporan Polis. 😉