
Semalam ternampak posting si Jestie, mengaku dirinya telah dilantik sebagai kakitangan PHEDNP.
Bukan menuntut bha tu tapi menganjing. Menganjing tidak kena tempat, justeru yang nampak hanyalah kebodohannya.
Diri sendiri yang bodoh atau orang lain yang membodohkannya, orang lain pula yang dia salahkan. Aku juga pernah cakap perangai macam si Jestie sampai bila pun tidak akan bahagia sebab emosinya ditentukan oleh orang lain.
Hari ini Pejabat Hal Ehwal Dalam Negeri dan Penyelidikan (PHEDNP) menafikan individu bernama Jestie Alexius merupakan pegawai atau kakitangan mereka.
Ada tiga isu yang si Jestie momokkan di media sosial, sebelum ini.
Tidak masuk siaran rtm walaupun suaranya merdu. Hahaha!
Tidak dianugerahkan ADK walaupun telah menjadi penyanyi. Hahaha!
Menghina keberadaan PTI sedangkan ada ura ura Warisan akan bekerjasama dengan STAR. Bukankah Warisan sinonim dengan sokongan PTI. Hemmm!
Tapi semua itu gagal menggugat mana mana pihak, apa lagi pemerintah.
Akibatnya dia membuat entry menganjing, minta ditawarkan jawatan dalam kerajaan negeri.
Yang aku tidak suka bila dia babitkan nama Ketua Menteri Sabah Datuk Hajiji sedangkan yang bersalah bosnya Jeffrey Kitingan.
Si Jeffrey Kitingan tidak mendoronnya hingga masuk tv.
Jeffery tidak tidak mencadangkan namanya sebagai penerima ADK dari TYT.
Jeffery Kitingan yang menganjurkan black Sunday sebagai agenda menghalau PTI ke negara asal tapi bila berjaya turut serta sebagai kerajaan negeri. Hasilnya kosong. Hahaha!






















Leave a Reply