7 PTI Dibawa Dari Pulau Semporna Oleh Si Mukmin Untuk Berdemo Di Kota Kinabalu

Susulan sekumpulan kecil pelajar UMS yang menjadi badut pembangkang, menunjuk perasaan secara haram dihadapan bangunan PPNS, semalam.

Seperti video yang tersebar, jelas menunjukkan tunjuk perasaan tidak mendapat sambutan dari pelajar UMS itu sendiri.

Tunjuk Rasa Pelajar UMS  Didalangi Warisan/UMNO Sekali Lagi Hambar 😂 (Video) – Air

Masyarakat biasa juga tidak ada yang hadir, walaupun ketua kumpulan mengundang  supaya datang beramai ramai sebagai pendemo.

Kalau adapun orang luar yang hadir, pula benar benar orang luar dan warga asing atau PTI yang berjaya dibodohkan oleh jentera tegar Warisan aka Presiden Warisan Shafie.

Public figure dari UMNO dan Warisan kelihatan di perhimpunan haram. Merekalah yang menjadi dalang perhimpunan/demo, secara langsung atau tidak langsung.

Setelah beberapa jam tunjuk perasaan yang hambar berlangsung. Pihak Polis mendatangi pendemo dan menasihati agar bersurai secara baik. Namun pihak Polis diherdik, alasan mereka mau Ketua Menteri juga yang menerima memorandum mereka. Potongan!

Kalau kita dengar baik baik aksen pelajar yang mengherdik pegawai Polis itu. Persis aksen orang orang dari negara jiran, pastinya generasi Ic projek.

Dakwaan masyarakat, bahwa perhimpunan didalangi pembangkang dan berniat jahat terhadap kerajaan negeri GRS. Bukan untuk menyuarakan apa yang mereka dakwa krisis air di UMS, ternyata benar.

Bilamana pihak Polis berjaya menangkap lapan individu dalam perjalanan pulang dari tapak perhimpunan/demonstrasi. Tujuh dari mereka adalah PATI yang langsung  tidak ada keterangan diri.

Tujuh PATI itu berbangsa Suluk dan mendakwa dari Kampung Bangau Bangau, Semporna. Manakala pemandu Van yang membawa mereka, berbangsa Bugis beralamat Kampung Tanjung Batu Laut, memiliki MyKad.

Jangan kamu percaya pada dakwaan tujuh PATI itu, kononnya mereka dari Kampung Bangau Bangau. Sah sah saja mereka dibawah dari Pulau oleh si Mukmin. Saya boleh baca permainan mereka.

Shafie punya kerja habis PTI dan bekas PTI menjadi totok Warisan. Bikin kesian pun ada, tapi itulah siapa suruh bodoh menerima ajaran sesat politik Warisan.

Si Mukmin Nantang turut hadir dan menjadi antara Ketua perhimpunan/demo, dia berbangsa Bugis. Orang sama yang mempertahankan PATI setelah rumah yang didakwa milik Bajau Laut dirobohkan oleh penguatkuasa Taman Taman Sabah, di satu Pulau di Semporna baru baru ini.

Ingat ahh, tidak semua bajau laut berstatus warganegara atau stateless sekalipun. Tinggal lagi nama bajau laut diperalatkan oleh PTI bagi mendapatkan mykad dan kelebihan lain. Bila sudah berjaya, tidak akun tu bajau laut. Hahaha!

Bercanggah. Si Mukmin mempertahankan pondok yang di robohkan sedangkan Shafie Apdal yang menjadi tuan PATI dalam Warisan, sebaliknya.

Shafie menyokong perobohan rumah setinggan asalkan konok tidak di bakar. Maksudnya Shafie tidak membela bangsa PTI, hanya PATI PATI yang beriya iya menyokongnya atau parti Warisan, sampai ada yang sanggup merentas daratan semata mata bagi menghadiri perhimpunan haram di Kota Kinabalu.

Dari Pulau di Semporna naik bas ke tapak demo. Mission besar?

Sudah diingatkan beberapa kali, pemimpin Warisan pandai bermuka muka. Pujian dan dorongan bergantung pada jenis bangsa dan kaum ketika itu. Di belakang, mereka direndahkan dihadapan KDMR pro Warisan.

Dulu si Mukmin dan kumpulannya juga yang lantang menentang pembinaan Empangan Kudian Papar. Sedangkan tujuan Empangan untuk menyelesaikan krisis air. Tapi hari ini si Mukmin berdemo menuntut kononnya krisis air diselesaikan. Bodoh, nampak sangat barua/badut pembangkang.

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑