Badut Shafie Lagak Wartawan Ternyata Bodoh (Dupang) – Lori Balak

Siapa yang bercakap lagak seorang Wartawan tu. Setelah saya dengar laporannya, ternyata orangnya bodoh.

Tahu ke si mangkuk selepas peserta tender di proses, kerajaan negeri memberikan  lesen pembalakan di Tongod kepada syarikat Sinora dari Korea. Syarikat yang berkemampuan khusus memproses kayu balak menjadi plywood dsb. Syarikat ini stabil sejak 1974 ada diantaranya beroperasi di Sandakan.

Jadi pertanyaan si mangkuk siapa yang patut dipersalahkan susulan lori lori balak yang melintas  seperti video. Jawapannya tidak ada yang boleh dipersalahkan, mangkuk oiii.

Samalah kau dengan kepimpinan Presiden Warisan pembangkang yang merugikan rakyat dan negeri Sabah.

Kalau balak tiada atau tidak dihantar ke Sandakan untuk diproses. Boleh ke syarikat dan kerajaan negeri menjana pendapatan. Paling juga penting mampu ke syarikat meneruskan operasinya.

Kalau bukan Sinora yang memenangi tender jadi harus diberikan pada siapa konsesi balak di Tongod? kroni Shafie walaupun chinsaw pun tidak ada, gila ke?

Jalan raya rosak? adatlah selama ini pun jalan Telupid rosak akibat lori lori sawit yang membawa lebih muatan, hal ini telah diketahui umum kecuali badut Warisan yang sengaja bodoh dan tidak faham. Makanya menjadi ruitn mereka  mengulang ulang retorik kononya jalan di Sabah macam di bulan. Dupang!!!.

Mangkuk yang berlagak itu wajib faham. Antara tujuan jalan Pan Borneo dibina adalah untuk menggantikan jalan Telupid yang tidak mampu lagi menampung tekanan berat akibat struktur jalan yang sudah lari.

Sebab itulah adalah menjadi kewajipan kepada rakyat Sabah untuk menyalahkan Shafie Apdal kerana dialah yang bertanggungjawab menangguhkan pembinaan jalan Pan Borneo selama dua tahun setengah. Tapi bodohnya badut Warisan yang sengaja dipersalahkan ialah kerajaan GRS. Dupang!!!

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑