Aziz Jamman Tumpang Tui Perkembangan 40%. Apa Yang Disemak Oleh SLS? – Tidak Malu

Keluar sudah tabiat Warisan yang suka menuntut kerja orang lain sebagai sebahagian dari usaha mereka.

Dalam pada itu kamu kena tahu apa sebenarnya yang disemak oleh SLS di Mahkamah.

Si Aziz pula yang melebih lebih bila mana SLS berjaya mengetepikan bantahan peguam negara untuk meneruskan semakan kehakiman berhubung 40%.

Tapi pembaca kena tahu apa yang disemak oleh SLS, benar benar 40% ke atau apa.

Hakikatnya SLS tidak menafikan kejayaan kerajaan negeri Sabah menuntut kadar bayaran 126.5 juta setahun yang dibayar secara interim oleh kerajaan persekutuan.

SLS mengakuinya dan semakan ini tidak lebih dari sekadar minta tambahan dari kerajaan persekutuan.

Sedangkan tidak perlu pun sebab secara prinsipnya Perdana Menteri Anwar Ibrahim telah bersetuju akan menambah jumlah bayaran dari setahun ke setahun sehingga cukup 40%. Seperti link di bawah.

Pemberian Khas Sabah Dan Sarawak Dibuat Secara Interim, Dinaikkan Sebelum Dimuktamadkan (MA63) – PM Anwar

Si Aziz Jamman saja tu yang tidak faham dan tidak tau apa apa. Macam burung Tiong. Tiba tibanya berbangga, apa kok yang dibanggakan. 😂

Berusaha keras si Aziz Jamman, sanggup bodoh dan berbohong seperti ini. Kamu tengok nama yang bersetuju dengan pembohongannya pun kaki temberang.

SLS juga ada di Sarawak, tapi pernah kamu terbaca berita pembangkang mempolitikkan usaha SLS? tidak ada sebab mereka ikhlas sebagai pembangkang bukan macam kepimpinan Warisan, tamak dan gila kuasa.

(Walaupun tidak ada istilah kalah sebab SLS tidak pun berani menggugat mana mana elemen dalam perjanjian Malaysia 1963 termasuk perlembagaan 112)

Tapi kita anggaplah SLS kalah? apa hukuman yang sesuai untuk mereka. Kita halau mereka dari bumi Sabah.

Ertinya bukan hanya pihak Warisan kantoi minta puji dan mengada ngada. Tapi ini juga satu lagi bukti yang kenyataan pemimpin Warisan berkaitan perjanjian Malaysia 1963 hanyalah retorik dan wayang untuk sekali lagi membodohi orang kampung, setelah gagal sebagai kerajaan negeri Sabah.

Ini bukan kali pertama kepimpinan Warisan cuba menjadi hero atas titik peluh orang lain.

Kalau dulu ketua menteri Warisan sibuk ke hulu ke hilir merasmikan projek pembangunan yang dijalankan oleh kerajaan Musa Aman. Kali ini dari sisi SLS pula.

Samalah dengan cerita. Dulu Presiden Warisan menolak UMNO kaw kaw. Cukuplah konok UMNO di Sabah, tapi diam diam Shafie menghadiri perhimpunan UMNO di PWTC dan di Sabah, Warisan bekerjasama dengan UMNO. Apa punya putar belit oh.

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑