Tiada Siasatan Terpilih, Memang Xavier Berminat Menyertai PN

Lain pula pendapat politik Ahli Parlimen PKR Sivarasa Rasiah dan Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail tampak tidak matang dan kebudak-budakan.

Mereka mendakwa sebab kenapa Ahli Parlimen Kuala Langat Dr Xavier Jayakumar keluar PKR dan menyokong kerajaan Perikatan Nasional adalah kerana telah ditekan selepas siasatan terpilih oleh SPRM.

Sejak bila pula kerajaan Perikatan Nasional mengamalkan siasatan terpilih. Sejak ada ahli Parlimen PKR yang menyertai kerajaan Perikatan Nasional kah. Bagaimana pula dengan 3 Ahli Parlimen daripada Amanah yang menyertai PKR adakah mereka juga berhadapan dengan siasatan terpilih SPRM.

Dakwaan Saifuddin kononnya mereka sebelum ini telah didatangi oleh Dr Xavier Jayakumar. Bagi memaklumkan dia menjadi sasaran siasatan SPRM. Adalah dakwaan yang bias ini kerana dakwaan itu tidak keluar dari mulut Dr Xavier Jayakumar iaitu selepas orang-orangnya disiasat oleh SPRM. Itu bererti dakwaan Saifuddin itu hanyalah bertujuan untuk memburukkan kerajaan Perikatan Nasional.

Dr Xavier Jayakumar itu pun cerdik. Tujuan dia berjumpa dengan mereka sebelum mengisytiharkan dirinya keluar PKR dan menyokong kerajaan Perikatan Nasional adalah supaya tidak dipandang serong. Walhal pada hakikatnya memang Ahli Parlimen Kuala Langat itu berminat untuk menyertai kerajaan Perikatan Nasional kerana berada di atas landasan yang benar demi kebaikan rakyat khususnya di kawasan yang diwakilinya.

Kalau kita lihat balik apa yang berlaku pada pemimpin-pemimpin PKR mereka sudah biasa keluar masuk penjara. Jadi tidak timbul persoalan keluar parti kerana disiasat oleh SPRM. Cuma kali ini kerajaan Perikatan Nasional memang telah meyakinkan semua pihak termasuklah Ahli Parlimen daripada pembangkang.

Kalau benar berlaku siasatan terpilih jadi kenapa walaupun Ahli Parlimen UMNO berada dalam kerajaan tetapi perbicaraan keatas Najib dan Zahid serta Ahmad Maslan di Mahkamah tetap dijalankan walaupun kepimpinan UMNO mengugut akan meninggalkan kerajaan jika perbicaraan diteruskan. Kenapa?

Tolong jawab dulu wahai pemimpin dan jentera Pakatan Harapan.

Sambut Baik Pembinaan Jalan Serudong Simanggaris RM600 Juta

TAWAU; 13 MARCH 2021 (Sabtu) – Langkah Kerajaan Persekutuan meluluskan sejumlah 600-juta ringgit bagi pembinaan jalan menghubungkan Serudong di Kalabakan, Tawau dengan Simanggaris, Kalimantan Indonesia disambut baik Pembantu Menteri Kewangan Sabah, Datuk Nizam Abu Bakar Titingan.

Beliau berkata, pembinaan jalan tersebut menjadikan beberapa daerah yang bersempadan dengan Kalimantan termasuk Pensiangan akan mendapat manfaat dan dibangunkan bagi menarik lebih ramai pelancong datang sekaligus merancakkan lagi perkembangan ekonomi penduduk negeri Sabah.

Katanya, selain pembinaan jalan, ia juga termasuk pembinaan Kompleks Imigresen, Kastam, Kuarantin dan Keselamatan (CIQS) di pintu masuk Serudong-Simanggaris.

Jelasnya, langkah itu juga tepat pada masanya apabila kerajaan Indonesia merancang memindahkan ibu negaranya dari Jakarta ke Kalimantan.

Sehubungan dengan itu, beliau berharap perlaksanaan projek tersebut dapat disegerakan bukan sahaja member limpahan ekonomi malah ia juga dapat mengeratkan lagi hubungan antara dua negara, Malaysia-Indonesia.

Beliau berkata demikian kepada RTM pada majlis sambutan Israk Mikraj di Masjid Cahaya Raudhah, Taman Sri Apas Tawau.

Pada majlis itu, Datuk Nizam yang juga Wakil Rakyat Apas meminta umat Islam di negeri ini agar terus menghayati dan mengambil pengajaran peristiwa Israk Mikraj.

Jelasnya, umat Islam harus mengambil iktibar selain bermuhasabah diri, bahawa perintah melaksanakan solat fardhu lima waktu yang diterima oleh Rasulullah dalam peristiwa tersebut wajib dilaksanakan kerana ianya juga merupakan rukun Islam yang kedua.

Sumber INFO BES TAWAUfm

Jamal Mulai Cerdik Menjaga Setiakawan Perikatan Nasional. Macai Pula?

SUNGAI BESAR – Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos tidak bersetuju dengan kenyataan pemimpin veteran parti itu, Tengku Razaleigh Hamzah yang melabelkan Pas sebagai ‘pelacur politik’ yang perlu ditewaskan pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Jamal berkata, beliau amat menghormati Tengku Razaleigh tetapi kenyataan itu hanya mengeruhkan lagi hubungan dua parti terbesar Melayu itu.

“Untuk apa kita berbalah sesama kita? (Sepatutnya) kita UMNO jaga keluarga besar kita.

PAS Pelacur UMNO Pula Perompak


Orang macam Jamal Yunos yang mendapat banyak kelebihan daripada UMNO pun mulai bersikap agak cerdik. Menolak politik kebencian yang dilemparkan oleh pemimpin pemimpin UMNO.

Berbanding jentera dan pengikut UMNO yang ada di peringkat akar umbi alahai. Segala kenyataan yang dilemparkan oleh pemimpin UMNO akan dipertahankan dan ditokok-tambah, walaupun jelas kenyataan itu hanya menyebabkan UMNO semakin lemah.

Yang lucunya kalau kita perhatikan komentar dan lagak macai tu, macam tahu sangat apa yang berlaku. Tapi cuba kamu asak berkaitan isu yang mereka bangkitkan, bukan boleh jawab tu. Atau cuba kamu ajukan soalan berkaitan isu semasa, bukan mereka tahu tu atau minta mereka namakan seorang individu yang ternama dalam pentadbiran kerajaan UMNO sebelum ini, mereka bukan tahu tu. 🤭

Itu namanya menyokong untuk membawa rebah.

Ada Lapan Lagi Ahli Parlimen Sertai Perikatan Nasional

OMG tidak berhenti pada kecerdikan Ahli Parlimen Kuala Langat Dr Xavier Jayakumar yang keluar PKR dan menyokong kerajaan Perikatan Nasional atau kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri Malaysia.

Beberapa jam dari kemasukan Ahli Parlimen Kuala Langat, sudah ada dua kenyataan dari Menteri Perikatan Nasional yang mendakwa akan lebih ramai lagi Ahli Parlimen daripada pembangkang menyertai atau menyokong kerajaan Perikatan Nasional.

Mula-mula Azmin Ali beliau mendakwa akan ada lagi ahli Parlimen daripada Pakatan Harapan yang keluar menyokong kerajaan. Terbaru daripada Menteri Wilayah Annuar Musa ia lebih spesifik bahawa ada lagi 8 ahli Parlimen daripada Pakatan Harapan yang akan menyertai Perikatan Nasional.

Kekal tenang Azmin cakap. Hahaha.

Dan ia adalah hal yang tidak mengejutkan. Begitu keadaan yang disifatkan oleh Annuar Musa.

Menurut Menteri Wilayah Persekutuan ini kerana kerajaan Perikatan Nasional yang ada pada hari ini adalah sebuah kerajaan yang berjaya dari aspek kestabilan dan usaha memerangi pendemik Covid 19 selain program ekonomi yang semakin berjaya sekaligus membuka mata semua pihak termasuk pemimpin pembangkang.


Pada admin hal yang paling tidak mengejutkan sekiranya terjadi ialah bilamana ada ahli-ahli Parlimen daripada UMNO yang bertindak cergas cerdik dan bijaksana menyokong kerajaan Perikatan Nasional. Rasanya mereka tidak sanggup berputih mata hanya kerana Najib atau Rosmah.

Memperkasa agensi agensi kerajaan adalah faktor yang pada admin telah menjadi daya penarik untuk siapa pun menyokong Kerajaan Perikatan Nasional. Bila agensi kerajaan berjalan apa adanya maka akan membuahkan keadilan sekaligus keharmonian.

Dibawah adalah entry yang dikongsikan oleh penyokong Presiden UMNO. Maksudnya apa maksudnya mereka mulai menunjukkan bunga bunga tidak lagi menyokong Najib atau Rosmah. Lama lama meninggalkan UMNO, siapa tahukan, politik ni dinamik.

Naib Presiden PKR Keluar Sokong Kerajaan Perikatan Nasional

Naib Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Kuala Langat, Dr Xavier Jayakumar mengistiharkan dirinya keluar daripada parti PKR dan menyertai atau menyokong kerajaan Perikatan Nasional atau kepimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Ahli Parlimen Bebas.

Ada beberapa alasan utama yang menjurus kepada tindakannya itu. Iaitu berhubung keharmonian rakyat yang menjadi keutamaan untuk diselesaikan dengan sebaiknya.

Justeru menjadi satu keperluan bagi semua pihak termasuklah dirinya selaku Ahli Parlimen untuk menyokong kerajaan yang sedang berusaha membendung pendemik Covid-19, mencipta peluang pekerjaan dan mendapatkan dana untuk membangun balik ekonomi negara.

Manakala untuk program vaksinasi ia memerlukan sekurang-kurangnya 18 bulan untuk diselesaikan. Ini juga menuntut kerjasama yang baik.

Rakyat memerlukan kestabilan dalam usaha memulihkan ekonomi yang sakit. Oleh itu perlu ada kerjasama bukannya menentang satu dengan yang lain.

Walaupun selepas ini beliau bukan lagi Ahli Parlimen daripada parti PKR tetapi dia berjanji akan terus berkhidmat untuk kawasan yang diwakilinya dan menyokong kerajaan Perikatan Nasional sebagai Ahli Parlimen Bebas.


Inilah buktinya kerajaan Perikatan Nasional berada di atas landasan yang benar demi keharmonian rakyat tanpa mengira jenis bangsa agama dan fahaman politik ialah sebelum ini sudah ada empat wakil rakyat daripada PH keluar menyokong Kerajaan Perikatan Nasional. Masing-masing dua dari DAP dan PKR.

Di Sabah begitu juga wakil rakyat Sebatik dari parti Warisan keluar menyokong kerajaan negeri Sabah, Gabungan Rakyat Sabah atau Perikatan Nasional di peringkat persekutuan.

Memperkasakan agensi agensi kerajaan adalah satu tanda besar yang kerajaan itu benar-benar ingin berkhidmat kepada rakyat.

PAS Pelacur UMNO Pula Perompak

PAS parti pelacur begitu gambaran yang diberikan oleh pemimpin veteran UMNO Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li). Hanya kerana PAS beberapakali mengalihkan sokongan keatas parti tertentu.

Bukan hanya sanggup menggambarkan PAS sebegitu rupa tetapi Ku Li juga menegaskan sewajarnya PAS ditumbangkan dalam pilihan raya umum Ke 15 yang akan datang.

Sebenarnya apa yang berlaku ni. Sampai terkeluar hasrat dan perkataan yang tidak senonoh terhadap kawan yang duduk dalam rumah Perikatan Nasional ni. Alahai!

Entahlah tapi UMNO ni memang sinonim dengan perkataan yang lucah bukan hanya melalui perkataan tapi juga melalui tingkah laku yang lucah. Pemimpin UMNO yang menggunakan simbol ini 🖕 pun ada. Tak percaya pergi Google.

Bayangkan kalau pemimpin tertinggi pun sanggup mengeluarkan perkataan jelek seperti itu. Bagaimana pula perkataan mengada-ngada yang tersembur dari penyokong mereka yang ada di peringkat akar umbi dan pertengahan. Susah mahu cakap, pastinya peti sejuk pun boleh terbang. Hahaha!

Admin ni ahli kepada berpuluh-puluh puluh-puluh group berpolitik baik group itu pro UMNO mahupun pro Warisan.

(Warisan pun apa kurangnya dia punya jentera kalau mengomen macam orang yang tidak pernah sekolah. Memang kurang ajar dan biadap tapi bila kau balas dibilangnya pula kita yang biadap. Kononnya bahasa melambangkan jiwa atau keperibadian seseorang. Mangkuk hayun dan hipokrit nak mampus. Hahaha!)

Berbalik pada kata nista Ku Li itu. Ku Li juga mendakwa PAS tidak boleh dipercayai untuk membantu UMNO dalam pilihanraya umum yang akan datang kerana PAS sebahagian daripada Perikatan Nasional.

Cuba tanya pada diri sendiri, parti mana yang pemimpin utamanya sedang didakwa di Mahkamah kerana salah guna kuasa. Adakah Parti UMNO atau Parti PAS. Jadi siapa yang tidak boleh dipercayai ni.

Bolehkah keadilan dituntut dari pihak yang sanggup mengambil wang rakyat dengan cara menipu. Iaitu walaupun tidak membina sebarang prasarana untuk kebaikan rakyat tapi mendapat keuntungan wang berjuta. Boleh kah?

Ilmu hisab UMNO ni memelikkan. Pada mereka menukar sokongan parti adalah pelacur tapi mengambil wang rakyat adalah pejuang. 🤭

Cukup-cukuplah berbalah sesama sendiri tu. Supaya tidak mengundang kritikan pedas dan berasas daripada rakyat.

Mahkamah Larang Puad Buat Hantaran Di Facebook

Puad Zarkashi terus dihalang oleh Mahkamah dari melontarkan cerita dongengnya di Facebook. Bukan hanya dongeng tapi fitnah dan andaian semata-mata. Kalau andainya selama ini ada yang terbukti benar tahanlah sikit tidaklah kita merasa rugi hanya kerana membaca postingnya tapi sayang hampir tidak ada satu pun yang terbukti benar. Buang masa. Hahaha!

Sebelum ini peguam Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mendapat injunksi dimana Puad Zarkashi dilarang membuat posting di Facebook selama tempoh 21 hari dari tarikh yang dikeluarkan.

Hari ini pihak Mahkamah sekali lagi mengeluarkan arahan agar Fuad Zarkashi tidak memuat sebarang hantaran di Facebook sehingga saman fitnah terhadap dirinya diputuskan.

Puad Zarkashi di saman fitnah RM10 juta rentetan fitnahnya terhadap Perdana Menteri yang kononnya enggan dikuarantin sekembalinya dari lawatan rasmi ke negara jiran Indonesia.

Puad Zarkashi Fighter Olok Olok

UMNO Jangan Kacau Kerusi Bersatu

PETALING JAYA: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berjanji akan membantu UMNO untuk menang pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15), asalkan parti itu tidak meletakkan calon-calonnya di kawasan yang ditandingi Bersatu. Dengan cara berkenaan, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Datuk Rosol Wahid berkata, pertembungan tiga penjuru tidak akan berlaku, malah sokongan Melayu tidak berpecah, sekali gus kemenangan akan berpihak kepada Muafakat Nasional.


Betullah tu buat apa nak kacau kedudukan Bersatu (PPBM). Tidak bermakna bila kerusi PPBM yang dimenangi atas tiket UMNO maka pengundi dikawasan itu akan terus mengundi parti UMNO. Sebab kalau memang benar kemenangan calon UMNO totally dipengaruhi oleh faktor parti, habis itu kenapa UMNO tumbang pada PRU yang lepas khususnya di Semenanjung? Di Sabah tidak!

Menang atas faktor parti UMNO adalah mitos politik yang selama ini berjaya mengaburi pengundi di kampung kampung. Itu dulu hari ini orang kampung jauh lebih cerdik.

Warisan yang baru ditubuhkan pun berjaya mengalahkan ramai calon UMNO pada pilihan raya umum yang lepas. Walau pun masih gagal mengalahkan BN yang masa itu diketuai oleh Ketua Menteri Tan Sri Musa Aman.

Kemenangan calon Bersatu di pilihanraya negeri Sabah baru-baru ini juga menunjukkan parti bukannya kriteria yang diutamakan oleh pengundi. Walhal calon-calon utama parti Bersatu asalnya daripada UMNO.

Apa lagi UMNO yang ada pada hari ini adalah parti yang tumbang pada pilihan raya umum 2018, tumbang kerana hilangnya kepercayaan rakyat terhadap pemimpin UMNO, yang terpalit dengan skandal penyalahgunaan kuasa. Ironinya orang-orang yang menjadi liabiliti UMNO berkenaan terus berkuasa sebagai pemimpin utama.

Kebetulan pula hampir hari hari portal berita mendedahkan perjalanan perbicaraan yang menunjukkan bagaimana wang itu diambil daripada rakyat.

Cerita mereka yang sering tular adalah seperti Zahid Hamidi dalam skandal Yayasan Akal Budi dan terbaru Azeez Rahim gagal mengugurkan 13 pertuduhan di Mahkamah yang melibatkan dua projek jalan raya dan pengubalan wang haram.

Najib jangan ceritalah memandangkan sudah pun dijatuhkan hukuman bersalah oleh Mahkamah akibat skandal SRC. Sebab itulah kadang-kadang terfikir juga bagaimana mungkin Najib yang telah di jatuhkan hukuman bersalah oleh Mahkamah masih lagi kenyataan politiknya diterima oleh ahli ahli UMNO walaupun tidak semua tapi ada.

Apapun berdasarkan prinsip Mahkamah semua orang berhak membuat rayuan walaupun telah didapati bersalah oleh Mahkamah. Admin hormati hak dan peraturan ini. (berlapik, bererti buat masa ini masih lagi admin menyimpan rasa hormat terhadap pemimpin UMNO)

Macam juga tu wakil rakyat daripada parti Warisan telah berulang kali keluar masuk mahkamah bagi menghadapi tuduhan salah guna kuasa. Tapi masih juga disokong oleh ahli Warisan. Bukan hanya disokong malah mendapat kemenangan di pilihan raya negeri 2020 mengalahkan calon daripada UMNO.

Rakaman Suara Zahid Rancang Berkerjasama Dengan DAP. Wow!

Ini kah rakaman mirip suara Presiden UMNO yang didakwa merancang untuk menghalalkan keberadaan parti DAP dan akan berjuang bersama-sama.

Kalau kita dengar perbualan itu seolah-olah Zahid memberikan arahan kepada dua pemimpin DAP agar membuat kenyataan Khas bertujuan membeli kepercayaan Melayu UMNO ataupun penyokong mereka.

Arahan ditujukan kepada Ahli Parlimen Teluk Intan, Nga Kor Ming. Supaya membuat kenyataan media antaranya parti DAP mengakui Islam sebagai agama rasmi negara ini. Selebihnya kamu dengarlah sendiri.

Arahan sama diberikan ke atas seorang lagi pemimpin parti DAP, Anthony Loke mantan Menteri Pengangkutan Malaysia era kerajaan Pakatan Harapan.

Ada yang tertanya-tanya siapa sebenarnya yang mendedahkan rakaman suara ini. Pada hemat admin yang mendedahkannya ialah pemimpin DAP sendiri. Bila mana kerjasama mereka semasa menukar Menteri Besar Perak tidak menjadi kenyataan. Walhal sokongan melalui undi telah diberikan keatas calon Menteri Besar yang mewakili parti UMNO.

Ada juga yang berpendapat sebenarnya yang mendedahkan rakaman itu ialah orang orang Presiden UMNO itu sendiri bertujuan untuk menakut-nakutkan Perikatan Nasional.

Jauh ke depan perancangan Presiden UMNO ni. Diluar jangkauan jentera parti UMNO itu sendiri. Admin percaya apapun yang dilakukan oleh Presiden, ahli yang berada di semua peringkat tidak akan mampu menghalangnya. Setakat hangat bersuara di WhatsApp dan Facebook tapi tidak lebih daripada itu.

Ada juga sumber yang mendakwa rakaman ini dibuat semasa perjumpaan Presiden UMNO dengan ahli Majlis Tertinggi UMNO di Janda Baik. Dimana ketika itu Presiden UMNO sedang menjelaskan perancangannya. Kalau dakwaan sumber itu sahih jadi kenapa lagi ada pemimpin-pemimpin UMNO yang berani membuat kenyataan yang bertentangan kononnya mustahil bagi parti mereka untuk bekerjasama dengan parti DAP. Iyalah tu.

Akhirnya yang terbukti benar dan teraniaya hingga dipinggirkan oleh Presiden UMNO ialah Menteri Wilayah, Annuar Musa. Padan pun sehingga hari ini tidak ada satu pun pihak yang mewakili Presiden UMNO Zahid Hamidi pergi membuat laporan Polis agar kebenaran dapat dibongkar melalui siasatan pihak Polis keatas Annuar Musa dan Zahid Hamidi itu sendiri.

Soalan cepumas sejauh mana agaknya orang Melayu akan menolak parti yang bekerjasama dengan DAP. Maksud admin Melayu UMNO lah bukannya pengundi Melayu atas pagar.

Soalan cepumas kedua sejauh mana agaknya ahli-ahli UMNO percaya pada ketulenan rakaman ini atau menafikan yang suara itu bukannya Presiden mereka. Kita tengok dengar apa komen.

Sudah elok ada Perikatan Nasional sebagai platform untuk menyatukan pengundi-pengundi Melayu dan Bumiputera. Mahu lagi mengharungi jalan yang berliku, macam saja pemikiran pengundi di Malaysia ini tidak berkembang. Lucu!

Lucu, tengok langkah salah yang diambil oleh parti Warisan bila bekerjasama dengan DAP. Hari ini kalau Warisan sekali lagi bercakap soal borneonisasi pasti orang Sabah akan menyampah. Sedangkan parti DAP steady saja malah dengar khabar walaupun dinafikan oleh DAP Sabah sedang dalam perancangan untuk menerbitkan agenda bumiputera di negeri ini.

Lim Guan Eng Murtad Demokrasi

Admin ingat politik DAP ni sudah cukup canggih. Iyalah canggilah tu bila bercakap soal kesamarataan atau apabila seseorang pemimpin mengangkat fahaman liberalisme.

Tapi kenapa begitu cetek. Rupanya masih ke kampung kampungan macam apek tua yang tidak pernah keluar masuk bandar, malah semakin jahiliah. Hemmm!

Murtad dalam agama Islam merujuk kepada seseorang yang meninggalkan agama Islam yang akan berhadapan dengan hukuman yang cukup berat. Itu bermakna murtad telah disyariatkan.

Berbeza dengan mengalihkan sokongan atau melompat parti. Ia tidak disebut dalam perlembagaan Malaysia. Malah ia adalah asas kepada sistem demokrasi. Itu bermakna melompat parti dibenarkan atau dibolehkan sebab telah termaktub dalam sistem demokrasi.

Justeru kenapa Lim Guan Eng selaku pemimpin DAP sanggup membuat perbandingan bodoh?

Bodoh yang boleh ditafsirkan menghina agama Islam, kau kena hati-hati Lim Guan Eng.

Isu ini timbul bila Lim Guan Eng mempersoalkan kenyataan setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin berhubung beberapa wakil rakyat daripada Pakatan Harapan keluar menyertai Perikatan Nasional. Sebagai tidak salah kerana tidak bertentangan dengan mana-mana perlembagaan persekutuan.

Tapi ia ditentang oleh Lim Guan Eng hingga membuat perbandingan bodoh kononnya kenapa dalam Islam pun tidak dibenarkan murtad jadi kenapa pula dalam politik boleh dibenarkan lompat parti.

Kerana Lim Guan Eng terlalu jahil politik dan terlalu jahil agama maka bolehlah kita membuat kesimpulan sebenarnya dia ni murtad demokrasi. Kenapa, sebab dalam sistem demokrasi menyertai parti lain dibenarkan sebaliknya kalau menurut mangkuk Lim ni. Alahai!