Bersih Sangat kah Tok Mat tu – Lokman Adam

Makin garang pula Lokman Adam ya. Siap mendedahkan kekotoran Tok Mat yang sebelum ini dianggap bersih oleh penyokongnya atau ahli UMNO di Semenanjung Malaysia khususnya.

Lokman Adam di ruangan komentar Facebooknya menulis ketika berhujah melawan musuh politiknya yang mungkin pro kepada Mohamad Hasan (Tok Mat) Timbalan Presiden UMNO mendedahkan beberapa isu hangat, ya sudah tentulah isu yang ada kaitannya dengan wang rakyat.

Komentar Lokman Adam itu berbunyi begini.

Nak tanya bersih sangat ke Tok Mat tu?

Siapa yang kantoi tahun 2009 menerima duit developer 38 juta masuk ke akaun peribadi?

Siapa yang kantoi hantar 10 juta nak beli apartment kat London?

So beritahu Tok Mat atau Mat Hasan kalau tak pandai jaga mulut Asyraf dan para pemuda UMNO kita akan keluarkan dokumen lama, nanti. Jangan cerita bab pemimpin bersih kita tahu tembelang seekor seekor. Duit acap simpan kat Hongkong 2 juta pun kita boleh buka kalau nak perang.

Musuh kami DAP, Mahathir tunduk bawah DAP, siapa tunduk bawah Mahathir kami layan sama macam DAP.

Sedikit ulasan yang menyentuh perenggan terakhir komentar Lokman Adam di atas. Bab ini admin nafikan.

Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia sudah tentulah tidak boleh bersikap pilih kasih terhadap semua bangsa yang ada di Malaysia, apa lagi terhadap komponen PH iaitu DAP yang bekerjasama menumbangkan regim UMNO.

Dulu semasa UMNO menjadi kerajaan pun UMNO melayan baik persatuan Dong Zong walaupun masyarakat ramai tahu persatuan ini persatuan yang pro DAP.

Di zaman kerajaan UMNO aka Najib, Dong Zong berjaya membina Universiti mereka yang dinamakan Xiamen University.

PAS Tidak Menyokong Bossku Bukan Beshe Beshe

Merujuk artikel yang dikeluarkan oleh Berita Harian online yang bertajuk PAS tak sokong BN di bawah Najib- Takiyuddin.

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata parti mereka iaitu PAS sebaliknya cuba bekerjasama dengan Tun Mahathir sebelum pru14.

Malah katanya PAS cuba mengadakan rundingan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) khususnya dengan Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Timbalannya Mukhriz Mahathir tetapi tidak menjadi kenyataan.

Keterangan yang mengejutkan ini ekoran dakwaan Setiausaha Agung Parti keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution bahawa PAS menyokong Najib dan mengubah sokongan kepada Tun Mahathir selepas Najib jatuh, ternyata tidak benar sama sekali.

Wah suatu pendedahan yang mengejutkan banyak pihak. Betul tidak?

Tambah Takiyuddin adalah hal yang mustahil untuk PH merampas kerajaan pusat melalui PRU yang lepas jika PAS menyokong atau bekerjasama dengan BN. Wow!

Adakah pendedahan yang menyakitkan telinga ahli dan penyokong UMNO ini merupakan titik mula kepada perpecahan muafakat nasional. Sekaligus menjadi pintu keluar kepada PAS dan Presiden UMNO untuk bersepakat dengan Parti Bersatu atau PPBM yang digembar-gemburkan sejak dua tiga hari lepas.

Pointnya di sini rupa-rupanya PAS tidak menyokong kepimpinan Najib Razak aka Bossku. Titik!

Diharap selepas ini pada penyokong UMNO atau laskar UMNO jangan lagi terhegeh-hegeh membabitkan PAS dalam usahanya membangkitkan UMNO yang maling. Past is past.

  • PAS ADALAH PAS yang survive kerana kebencian mereka terhadap UMNO.
  • Dari konteks Sabah kerjasama UMNO PAS atau muafakat nasional tidak menguntungkan PAS.

UMNO Zahid, PAS Akan Tolak Najib Dan Keluar Dari Muafakat Nasional?

Najib sebelum ini menggesa agar penyokong UMNO dan PAS perlu konsisten dan tidak berubah mengikut keadaan politik semasa. Maksud Najib kalau pun perancangan Presiden UMNO Zahid Hamidi yang ingin bekerjasama dengan Tun Mahathir atau PPBM dan PAS menjadi kenyataan maka sebagai sebagai ahli UMNO, perlu setia kepadanya bukan kepada Presiden UMNO.

Intipati itukan yang sebenarnya cuba disampaikan oleh Najib Razak semasa berdiskusi di majlis wacana ilmu bertempat di menara Datuk Onn, Kuala Lumpur. Betul tidak?

Najib juga berkata tak kan hari ini kita katakan penyatuan ummah esok kita lompat ke tempat lain pula. Nanti orang tidak lagi akan percaya pada UMNO.

Najib Najib!!! bercakap seolah-olah diri itu tidak berhadapan dengan sebarang dakwaan yang melibatkan kepercayaan dan wang rakyat.

Boleh diambil kira lagi kah
pendapat orang yang berada dalam situasi seperti Najib ini. Pendapat orang yang tinggal menunggu masa untuk dipertanggungjawabkan.

Hakikatnya ahli UMNO pun sedia maklum yang menyebabkan UMNO rosak ialah Najib akibat terpalit dengan skandal menyalahkan gunakan kuasa.

Lalu bagaimana mungkin orang yang telah merosakkan masa depan penyokong dan parti UMNO pula yang beria-ia menasihati mangsa.

UMNO yang ada pada hari ini tidak lagi berfungsi sebagai wadah untuk memperjuangkan rakyat tetapi telah ditukar menjadi perkakasan Najib untuk menyelamatkan diri dan karier politiknya, itu saja.

Jangankan ahli UMNO yang pro Presiden UMNO, Zahid akan menyokong atau menyahut gesaan Najib di atas. PAS yang menjadi penyelamat UMNO pun tidak akan terpedaya, apa lagi PAS sendiri telah membuat pengakuan bahawa sejak daripada dulu lagi mereka iaitu sebelum PRU14 tidak menyokong kepimpinan Najib.

(Polemik Zahid dan PAS akan keluar dari muafakat nasional dan menyokong Tun Mahathir tercetus setelah Lokman Adam mendedahkan rakaman suara Zahid yang mencadangkan agar UMNO bekerjasama dengan Tun Mahathir)

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2020/02/652785/pas-tak-sokong-bn-di-bawah-najib-takiyuddin

Hari ini Najib Razak berhadapan dengan tuduhan salah guna kuasa di Mahkamah berhubung 1mdb dan SRC yang besar kemungkinannya akan sabit dan akan menjalani hukuman penjara.

https://m.malaysiakini.com/news/487149#.XjpeT-W9Bng.whatsapp

Published
Categorized as PAS, UMNO

Zahid Hamidi Cadang UMNO Berkerjasama Dengan PPBM (Bersatu)

Hari ini Lokman Adam mendedahkan hasil mesyuarat jawatankuasa perhimpunan muafakat nasional yang dipengerusikan oleh Tajuddin Abdul Rahman dan dihadiri oleh presiden UMNO, Zahid Hamidi.

Bahawa dalam mesyuarat itu Presiden UMNO, Zahid Hamidi telah menyatakan empat sebab utama kenapa beliau secara peribadi mahu UMNO bekerjasama dengan Mahathir atau PPBM.

1) Kita hendak jaga Muafakat Nasional, disebabkan PAS hendak kerjasama dengan Mahathir, UMNO kena ikut supaya kita tidak ketinggalan.

2) Kedua, Zahid kata kalau tidak berkerjasama dengan Mahathir, kita tak boleh selesaikan masalah Bossku.

3)Sekarang kuasa ditangan Mahathir. Sudah ada diatas meja seorang yang sangat berkuasa untuk mengharamkan UMNO. Kalau Umno nak diharamkan ada yang kata Ahli UMNO akan sertai PAS. Zahid kata, PAS dah belah Mahathir, kalau keluar UMNO masuk PAS pun sama sahaja.

4) Zahid kata, beliau boleh guna kuasa veto untuk berkerjasama dengan Tun Mahathir. Sebaliknya beliau menyerahkan keputusan untuk dibuat oleh Majlis Kerja Tertinggi UMNO.


Pada ahli UMNO yang ada di luar sana kamu jangan terlalu beremosi menilai kenyataan atau cadangan Presiden ini sebagai hal yang negatif sebaliknya kamu harus menerima keberadaan
UMNO hingga terpaksa bergantung pada PAS demi survival politik UMNO itu sendiri.

UMNO adalah parti yang masih terpalit dengan tuduhan salah guna kuasa. Sama ada tuduhan itu sedang dibicarakan di mahkamah atau masih berlegar-legar menunggu saat dan ketikanya untuk diheret ke muka pengadilan.

Pokoknya tuduhan rasuah ke atas pemimpin pemimpin UMNO akan berlarutan sehingga ambang pilihan raya umum yang akan datang. Maksudnya isu rasuah akan terus relevan digunakan sebagai modal politik atau kempen.

Itu kita belum bercerita soal nasib Najib Razak, Zahid Hamidi, Bung Moktar dan beberapa lagi pimpinan UMNO yang besar kemungkinannya akan berhadapan dengan hukuman penjara selepas didapati bersalah oleh Mahkamah kerana dakwaan rasuah yang mereka sedang hadapi.

Cuba bayangkan situasi UMNO pada masa itu siapa yang akan mengepalai UMNO. Lokman Adam, KJ dan Tok Mat, pengaruh mereka ini masih terlalu baru untuk ditaati oleh ahli-ahli UMNO.

Amat perlu bagi ahli UMNO menyedari tidak semua ahli PAS bersetuju dengan muafakat nasional. Itu bererti untuk jangka panjang kerjasama UMNO PAS hanya merugikan PAS itu sendiri. Jadi mana mungkin PAS sanggup bertahan sedangkan kerjasama itu hanya menyebabkan mereka kehilangan pengaruh atau undi.

Wahai ahli UMNO tidak ada jaminan bahwa hanya melalui muafakat nasional maka kerjasama UMNO dan PAS akan bertahan sehingga PRU yang akan datang. Kalaupun bertahan tapi akan punah disaat akhir apa bila pembahagian kerusi tidak dipersetujui oleh kedua belah pihak.

Pada ahli UMNO yang baru berpeluang memegang jawatan di peringkat Bahagian jangan kamu terlalu obses. Kamu tu masih mentah dan serba kekurangan untuk membangkitkan UMNO sedangkan mereka yang cukup berpengalaman dan berkemampun sebelum kamu pun boleh tumbang di PRU yang lepas. So jangan pandai-pandai menggesa agar Presiden UMNO, Zahid meletakkan jawatan, sedar diri tu sikit.

Ahli PPBM Tampil Menafikan Fitnah Laskar UMNO

Kerja jahat dan fitnah laskar UMNO berhubung kejadian di Ulu Tiram, Johor yang melibatkan Menteri Belia dan Sukan Malaysia Syed Saddiq hingga terpaksa melarikan diri melalui jalan alternatif semasa di kepung oleh beberapa orang yang tidak dikenali.

Tidak cukup dengan perbuatan mencetuskan kekecohan jentera UMNO telah memutar belit cerita sekaligus memfitnah ahli PPBM hanya kerana semasa kejadian dia iaitu Saudara Muhammad Nor Firdaus Abdul Rahman berada berada di sekitar kumpulan yang sedang membuat kekacauan.

Gambar yang melibatkan Muhammad Firdaus telah di viralkan oleh pihak pembangkang bagi tujuan menutup kebiadapan mereka.

Dibawah adalah kenyataan rasmi daripada Muhammad Firdaus yang menafikan sekeras kerasnya tuduhan pihak pembangkang.

*SAYA MERUPAKAN FRONTLINER BARISAN ARMADA, BUKAN SAMSENG UPAHAN*

Saya, Muhammad Nor Firdaus bin Abdul Rahman menafikan segala tuduhan liar dan tak berasas yang menyatakan saya telah diupah oleh YB Syed Saddiq untuk mencetuskan huru-hara di Rapat Umum ARMADA tempoh hari.

Apakah rasionalnya untuk membangkitkan kekecohan di dalam aktiviti jalinan erat Armada, sedangkan saya telah pun bersama-sama beraktiviti semenjak petang hari kejadian bermain paintball.

Pada malam tersebut, saya bersama beberapa rakan Armada yang lain berada di barisan hadapan kumpulan samseng upahan tersebut, bersiap-siaga menghadap sebarang kemungkinan yang boleh berlaku.

Terakhir, sudah-sudahlah menyebarkan fitnah dan mengalihkan salah.

Yang jelas, kita sebagai anak muda perlu menolak budaya samseng & gangsterime.

Maruah anak muda lebih tinggi nilainya dari emas dan wang ringgit.

MUHAMMAD NOR FIRDAUS BIN ABDUL RAHMAN

Ahli ARMADA

Akaun Facebook Muhammad Firdaus

Lelaki Menyerang Menteri Belia di Johor Adalah Penyokong UMNO

Nah sudah ditemui dan dikenalpasti seorang dari pengikut kumpulan yang menyerang Menteri Belia dan Sukan Malaysia. Ternyata dia adalah pengikut atau salah seorang laskar UMNO.

Pendedahan itu dibuat oleh individu yang dikenali sebagai Ulya Hussamudin yang juga seorang ahli PPBM, dia menulis.

Ooooo. Remember the goons who attcked Syed Saddiq last night?

Up Found his Facebook. Guess what… UMNO. Ermmm.

Lelaki yang terbabit bernama Haijan dia adalah penyokong tegar UMNO. Ini berdasarkan entri yang terdapat di akaun Facebooknya.

Jelas dia adalah laskar UMNO yang totok. Betul tidak?

Sebelum ini telah berlaku provokasi yang dilakukan oleh pihak yang tidak diundang di program tertutup jamuan makan malam Armadah di Savannah resort Ulu Tiram Johor.

Dalam majlis itu lebih kurang 100 hingga 200 orang yang tiada kaitan dengan majlis datang mengganggu Menteri Belia dan Sukan Malaysia Syed Saddiq serta dua orang Exco dan seorang Adun.

Akibat terkepung selama dua jam Menteri Belia berkenaan terpaksa meloloskan diri melalui pintu belakang atau jalan tikus dengan melompat melepasi pagar.

So apa cerita Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang tampak seperti seorang agamawan. Bagaimana dengan cabaran sebelum ini yang akan menyaman Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq kerana kononnya telah memfitnah UMNO dengan mendakwa individu terbabit adalah penyokong UMNO sedangkan bukan.

Untuk makluman Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Laskar UMNO kalau bercakap ikut sedap mulut mereka jak macam longkang pecah. Jadi takkanlah perbuatan berteriak di khalayak ramai atau mencetuskan huru-hara di majlis orang tidak mampu atau tidak sanggup mereka lakukan. Logiklah bro!

Jentera UMNO Tahu Najib Perompak dan Kronisme

Orang-orang yang menyokong Najib hari ini bukan kerana mereka sayang pada Najib. Hakikatnya mereka tahu Najib tu penipu perompak mereka juga tahu Najib tu mengamalkan kronisma.

Termasuklah Pemuda-pemuda UMNO mereka sedar dan tahu Najib tu siapa. Jesteru itu mereka sanggup menganjingkan diri mereka pada Najib dengan harapan andai Najib balik berkuasa maka Najib boleh memberikan mereka kesenangan dan kekayaan dengan cara yang maling sekalipun.

Pokoknya daripada kejatuhan Najib aka UMNO hingga hari ini menjadi pembangkang Najib tetap di kelilingi oleh orang-orang yang bodoh, kaki bodek lagi tidak kisah pada kemalingan yang sudah tentu melibatkan wang rakyat.

Untuk lebih lebih tahu dan faham dipersilakan menonton rakaman ini. Kritikan pedas si Jebat Derhaka 😀

Published
Categorized as Jenayah, UMNO

Fitnah Saat Akhir UMNO Keatas YB Membakut, PRK Kimanis

Malam tadi tersebar satu kenyataan yang kononnya ditulis oleh YB Membakut, Datuk Arifin Arif.

Tulisan itu merayu agar pengundi di PRK Kimanis mengundi calon pembangkang UMNO/BN atas sebab-sebab yang disebutkan.

Tapi jangan kamu percaya kenyataan itu tidak datang dari YB Datuk Ariffin Arif atau mana-mana pihak yang menyokong kepimpinannya jauh sekali dari kepimpinan PPBM Sabah.

Itu hanyalah fitnah licik berbau propaganda untuk mengalihkan perhatian pengundi agar undi diberikan kepada calon BN Datuk Alamin. Adalah sebabnya tu yang menjadi teras laskar UMNO untuk memperdaya pengundi. Mereka ingat masyarakat Sabah hari ini lebih mengutamakan sesuatu yang sudah menjadi sejarah berbanding masa depan mereka.

Jangan laskar UMNO lupa pada PRU yang lepas berlaku pertembungan dalaman melibatkan Legacy Sakaran(Semporna). Shafie vs Nasir Sakaran yang dimenangi oleh Shafie atau Warisan.

DUN Membakut adalah antara kawasan yang menjadi penentu kepada kemenangan calon yang bertanding untuk Parlimen Kimanis.

Nampaknya UMNO Sabah semakin terdesak mungkinkah mereka mulai merasa dinginnya sokongan masyarakat Kimanis terhadap calon BN. Kita tunggu dan lihat perkembangannya pagi ini dan keputusannya malam nanti.

Pointnya disini saranan berupa surat berantai dari kononnya YB Datuk Arifin Arif seperti di atas adalah fitnah propaganda semata-mata, jangan ada yang mempercayainya sebaliknya undilah calon yang mewakili pemerintah. Kalau dia tidak perform di dalam memikul tanggungjawabnya maka tumbangkan dia di PRU yang akan datang.

Sebaliknya kalau kamu memilih calon BN maka nyata masej yang kamu cuba sampaikan melalui pilihan raya lepas belum lagi mampu mendidiknya menjadi pemimpin yang baik.

Mudah bukan kuasa di tangan rakyat bukannya jenis parti yang menjadi tiket. Tapi siapa yang mendokong calon berkenaan dari konteks PRK Kimanis calon Warisan didokong oleh kepimpinan Bersatu yang terbukti berkualiti hingga berjaya mempertahankan kerusi mereka melalui pilihanraya yang lepas.

Papagomo Memang Bodoh dan Banjingan – Jentera UMNO dan Netizen.

Kawan admin cakap ini namanya politik atau orang yang banjingan hingga mencadangkan kalau individu seperti ini diharamkan dari memasuki Sabah.

Namun pada kami jangan sampai begitu, raikan saja politik apa adanya.

Asalkan pula selepas ini mereka iaitu para totok UMNO tidak meroyan bila satu hari para penyokong PH bertindak jauh lebih dramatik dari apa yang dilakukan oleh Papagomo ini.

Kami orang Borneo ni kalau berpolitik dan marah macam mana sekalipun pun adab santun tetap didahulukan. Walaupun secara jujurnya admin boleh menulis bahasa-bahasa yang jauh lebih besar dan menyakitkan sedangkan ia ada kebenarannya (admin tahan hati jak dari menzahirkannya) berbanding laskar UMNO yang tetap kelihatan tolol walaupun menyamar.

Ini namanya laskar UMNO maling yang cuba berlagak cerdik.

Tadi pagi sejurus admin membuka Facebook, admin terbaca beberapa kenyataan daripada penyokong UMNO sendiri berhubung kejadian ini. Mereka mendakwa Papagomo itu sememangnya bodoh dan sial.

Begitu juga kenyataan daripada pengundi atas pagar atau Netizen turut mendakwa Papagomo ini seorang yang banjingan tidak wajar dihormati jesteru mereka mencadangkan agar papagomo disenaraihitamkan dari memasuki negeri Sabah.

Sebelum ini Sarawak pernah bertindak melarang Papagomo dari memasuki Sarawak kerana bimbang kejadian seperti ini akan berlaku. Ternyata benar.

Kelihatan dalam gambar Papagomo sedang berkempen di PRK Kimanis sambil melakukan aksi mengoyak salinan MyKad seorang pemimpin daripada Sabah. Maksudnya status kewarganegaraan pemimpin berkenaan tidak jelas atau seorang pendatang asing tanpa izin jadi sewajarnyalah dikoyak.

Papagomo ni kalau ya pun janganlah keterlaluan cermin diri tu dulu. Isteri kamu tu orang Sabah nanti orang akan bertanya lebih lanjut orang Sabah daripada mana, generasi ke berapa kalau dari selatan Filipina memang logik lah menjadi warganegara Malaysia. Tapi kalau bukan dari selatan Filipina dan merupakan generasi pertama agak-agaknya apa persepsi orang Sabah pada ketika itu. Nah kan!

Papagomo berjawatan sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Sepatutnya siapapun mereka atau parti apapun yang di sokong sewajarnya menyahut nasihat Ketua PPBM Sabah, Datuk Hajiji Noor semasa berucap di perhimpunan Maal Hijrah peringkat Tuaran bahawa sewajarnya generasi ini mencontohi adab junjungan Nabi Muhammad SAW.

Bukannya bersikap seperti orang yang tidak bertamadun tidak sedar diri.

Pemuda UMNO Sabah Takut Pada CCTV

Mereka kata perbuatan memasang CCTV semasa hari mengundi adalah pendekatan yang menyebabkan pengundi takut mengundi calon BN. Ini kerana undi mereka akan dipantau oleh CCTV.

Memang lucu!

Pelik juga pernyataan pemuda UMNO Sabah ni. Sedangkan di negara orang untuk memastikan suatu pekerjaan atau program itu berjalan dengan lancar dan telus maka CCTV akan di pasang di kawasan yang terbabit. Tapi lain pula dengan pemuda UMNO Sabah ni macam orang yang hanya boleh menang melalui penipuan, oh lupa pula mereka kan UMNO. Hahaha!

Pemuda UMNO Sabah siap memberikan amaran kepada SPR agar kononnya bersikap telus dan mereka mahu pengundi Kimanis tidak ditakutkan dengan CCTV.

Benar-benar lucu ini UMNO!

SPR sebelum ini mencadangkan atau akan memasang kamera CCTV di 68 saluran mengundi sempena PRK Kimanis.

Alahai benda yang baik kamu tentang perbuatan yang menyeleweng wang rakyat malah kamu agungkan.

Tidak timbul persoalan CCTV kerana matlamatnya sama dengan dakwat kekal bertujuan untuk memastikan demokrasi berjalan lancar.

Rakyat atau pengundi ni kalau sudah nekad, setakat CCTV itu bukan halangan. Ini telah dibuktikan semasa pilihan raya yang lepas walaupun kerajaan UMNO pada masa itu memberikan bermacam kemudahan kepada rakyat tetapi undi mereka berikan kepada PH.