Apa Hubungan Aziz Jamman dan Datuk Nicky?

Rasanya ini kalilah bekas Timbalan Menteri Aziz Jamman akan tersangkut walaupun hanya dari konteks gambar. Tapi ini gambar bukan sebarang gambar tau, ada kisah yang boleh di polemik kan oleh rakyat Malaysia.

Dimana rakyat boleh berspekulasi. Spekulasi, sejauh mana agaknya hubungan mereka, adakah begitu serius atau santai santai saja. Ini kerana berdasarkan dua gambar diatas, jelas semacam telah berlaku dua pertemuan yang dirancang dan agak sulit. Betul tak? Berbanding gambar pemimpin pemimpin Perikatan Nasional yang diviralkan sebelum ini.

Sebelum ini jentera pembangkang khususnya Parti Warisan telah memberatkan gambar Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Pertahanan Ismail Sabri bersama Datuk Nicky. Seolah olah ada kerjasama dan kepentingan diantara mereka, dimana pemimpin itu telah bersubahat melakukan jenayah bersama Datuk Nicky Liow Soon Hee. Walhal gambar yang diviralkan berkenaan diambil ketika mereka berada di satu majlis rasmi yang siapapun boleh bergambar bersama pemimpin.

(Berbanding gambar Aziz Jamman diatas yang agak privacy hanya melibatkan seorang dua orang biasa, yang tidak ada kaitannya dengan kerajaan pada waktu itu)

Jadi anggap saja artikel ini sebagai kifarah keatas fitnah yang telah lemparkan oleh mereka. Betul tak?

Lelaki yang bergambar dengan bekas Timbalan Menteri dalam negeri Malaysia, Aziz Jamman itu bernama Datuk Nicky dia disyaki terlibat dengan kegiatan jenayah penipuan dan sedang dikesan oleh pihak Polis.

Datuk Nicky Liow Soon Hee, 33, kaya raya melalui kegiatan penipuan Macau Scam, pe­laburan tidak wujud, penjualan atas talian dan ah long.

Polis telah mengeluarkan amaran dan arahan, kepada mana-mana pihak yang terlibat atau melindungi Datuk penipu itu, maka mereka akan ditangkap dan diheret sama ke muka pengadilan.

Nampak tak kifarah ini wahai pemimpin dan penyokong pembangkang Warisan dan seorang dua jentera UMNO. Lain kali kan jangan mudah menyebarkan berita yang tidak ada kebenarannya. Nanti tidak pasal pasal terkena batang hidung sendiri. Hemmm!

MIC Menyokong Kepimpinan PM Muhyiddin Yassin

Presiden MIC, S Vigneswaran dalam ucapan dasar di Perhimpunan Agung Tahunan ke-74 parti itu di Klang hari ini juga mengucapkan terima kasih kepada Muhyiddin yang turut mengikuti perhimpunan itu melalui platform dalam talian Zoom.

“Umno pada minggu lepas telah memutuskan untuk menoktah hubungan dengan PPBM (Bersatu) pada PRU yang akan datang. Bagi MIC kita menghormati keputusan atas semangat setiakawan Barisan Nasional.

“Bagaimanapun, MIC pada masa sekarang akan menyokong kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan akan berkerjasama dengan parti Bersatu hingga suatu perkembangan baru dalam keputusan majlis tertinggi BN.


MIC wajib cerdik demi kelangsungan parti itu. Apa lagi sebelum ini ada ura ura UMNO akan berkerjsama dengan PKR atau DAP. Walaupun mungkin cadangan berkerjsama itu, tidak menjadi kenyataan. Tapi pada hakikatnya UMNO telah membelakangkan mereka ketika terfikir untuk membuat cadangan itu.

MIC harus ada prinsip sebagai parti yang tidak boleh diperkotak katikkkan, seperti DAP di mata penyokong mereka. Prinsip ini sudah cukup menjadikan DAP menjadi pilihan majoriti kaum Cina.

Begitu gua dengan MCA kalau parti ini tidak menegaskan pendirian mereka. Walaupun mereka tahu UMNO cuba berkerjasama dengan PKR-DAP. Maka parti ini akan terus ditolak oleh pengundi kaum Cina. Akibat dilihat sebagai parti yang tidak ada prinsip.

Zahid Hamidi Penyebab Kepada Kehancuran MN – Nazri Aziz

PETALING JAYA: Perpecahan gabungan Muafakat Nasional (MN) susulan percanggahan pendapat sesama pemimpin UMNO dan Pas berpunca daripada kegagalan serta kelemahan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Bercakap kepada Utusan Malaysia, Ketua UMNO Bahagian Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata, malah Ahmad Zahid dilihat tidak mampu menggerak atur hala tuju parti sehingga menyebabkan ramai termasuk pemimpin Pas.


Begitu penjelasan Nazri Aziz selaku pemimpin utama UMNO berkenaan partinya yang semakin hari semakin menuju kehancuran. Disebabkan oleh tangan tangan pemimpin UMNO itu sendiri.

Memang begitu kalau tidak pandai bersyukur atau memanfaatkan peluang yang diperolehi secara ajaib. Ajaib lah tu bila bantuan datang di saat UMNO telah ditolak oleh rakyat pada pilihan raya umum yang ke 14.

Hakikatnya fakta yang tidak boleh dilupakan ialah selama ini PAS mampu bertahan kerana bermusuh dengan UMNO. Tanpa UMNO yang menjadi musuh hakiki agak mustahil bagi PAS menjalankan politik mereka.

Skandal 1MDB dan pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat adalah modal PAS pada pilihanraya umum yang lepas. Hari ini pemimpin-pemimpin UMNO berkenaan telah dihadapkan ke mahkamah. Ini membuktikan dakwaan PAS pada waktu itu ada KEBENARANNYA.

Namun bila UMNO dan PAS serta Parti Bersatu membentuk kesatuan melalui kerajaan Perikatan Nasional. UMNO masih tidak mampu mengakui kelemahan mereka, walhal kerana skandal dan pemimpin berkenaanlah UMNO di tumbangkan oleh rakyat pada pilihanraya yang ke-14 yang lalu.

Hari ini Zahid, Najib dan beberapa lagi pemimpin UMNO yang menjadi faktor kekalahan UMNO terus menjadi pemain utama kepada masa depan UMNO. Apa barang oh.

Apa UMNO ingat pemimpin-pemimpin PAS itu bodohkah tidak reti menilai keadaan dari semasa ke semasa.

Tajuddin Ingatkan KJ Jangan Desak UMNO Adakan Pemilihan 😂

Ini lagi orang tua kalau bercakap betul-betul macam plastik. Sebenarnya dia sedar apa yang dia cakap itu hanyalah kenyataan semata-mata, sebab selama ini pun mereka membuat perkara yang sama, kenyataan yang meludah ke langit.

UMNO cukup cukuplah berlagak suci murni dan kononnya mendorong demokrasi itu. Hakikatnya UMNO memang tidak ingin berubah dan yang paling penting tidak boleh menerima pendapat orang lain. Walaupun untuk kebaikan UMNO itu sendiri hanya kerana berbeza pendapat sebelum itu.

Nampaknya UMNO terus dikuasai oleh pemimpin-pemimpin veteran yang tidak lagi mampu memahami aspirasi orang muda.

Tajuddin mendakwa kenyataan Khairy Jamaluddin (KJ) yang mendesak supaya pemilihan UMNO dipercepatkan sebelum pilihan raya umum ke 15 hanyalah bersifat peribadi untuk mendapatkan jawatan.

Sedangkan niat Menteri Sains, Khairy itu adalah untuk kebaikan UMNO. Memandangkan UMNO mulai ditolak oleh rakyat akibat pemimpin pemimpin utamanya yang berhadapan dengan tuduhan rasuah di Mahkamah.

Tajuddin juga membahasakan Khairy sebagai batang hidung pun tidak nampak ketika UMNO bergelut sebagai pembangkang.

Tahu pun Tajuddin bertapa sakitnya sebagai pembangkang tetapi bila sudah berpeluang menjadi kerajaan boleh pula berubah sekelip mata menjadi sombong bodoh. Kenapa admin katakan sombong bodoh sebab tidak sudah-sudah mendesak Perikatan Nasional supaya membubarkan Dewan. Bukan hanya itu, pilihanraya masih jauh tapi sudah memutuskan hubungan kerjasama dengan Parti Bersatu yang menjadi asas kepada pembentukan kerajaan Perikatan Nasional.

Justeru itu pemimpin UMNO yang sudah lewat ini mengingatkan Khairy, jangan ingat mereka bodoh tidak tahu apa yang berlaku.

Sekarang apa cerita anak muda? UMNO baru baru ini turut menuntut supaya rakyat Malaysia yang berumur 18 dibenarkan mengundi. Mengundi apa kalau pemimpin setua ini masih mendominasi politik UMNO. Hahahaha!

Kerajaan Negeri Sarawak Sokong Penuh Kepimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin

KUCHING: Ketua Menteri Abang Johari Openg hari ini menyatakan sokongan penuh kerajaan negeri Sarawak terhadap kepemimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk terus memimpin negara ini.

Abang Johari, yang juga ketua Gabungan Parti Sarawak (GPS), berkata gabungan pemerintah negeri itu mempunyai kepercayaan terhadap kepemimpinan Muhyiddin sambil menekankan pentingnya menjaga kestabilan nasional.

“Saya percaya bahawa jika negara kita stabil, kita akan dapat menghadapi cabaran yang lebih besar setelah ini,” katanya ketika berucap pada pertemuan khas antara perdana menteri dan pegawai negeri Sarawak dan penjawat awam persekutuan, di sini, hari ini.

Muhyiddin tiba di Sarawak pagi ini untuk lawatan rasmi dua hari.

Abang Johari juga memuji perdana menteri atas usahanya dalam menangani pandemi Covid-19 dan menyifatkannya bijak dalam menghadapi cabaran yang ditimbulkan oleh wabak tersebut.

“Kerjasama antara kerajaan Sarawak dan persekutuan sangat erat, dan begitu juga hubungan antara kedua-dua pegawai awam di negeri ini,” katanya.

GPS, yang terdiri daripada empat parti politik tempatan yang membentuk kerajaan negeri, kekal sebagai rakan kongsi Perikatan Nasional (PN) dan membantu membentuk kerajaan persekutuan tahun lalu. Ia sebelum ini menyokong pentadbiran Pakatan Harapan (PH).

Empat parti itu ialah Parti Pesaka Bumiputra Bersatu, Parti Bersatu Rakyat Sarawak, Parti Rakyat Sarawak dan Parti Demokratik Progresif. Keempat-empat parti itu sebelum ini merupakan sebahagian daripada Barisan Nasional (BN).

Dengan kejatuhan kerajaan BN pada pilihan raya umum ke-14 pada Mei 2018, keempat-empat parti itu meninggalkan BN dan membentuk GPS pada bulan berikutnya.


Ngam juga berita ni kebetulan semalam setengah penyokong Warisan dan penyokong UMNO mengongsi artikel yang bertentangan dengan berita ini. Kononnya kerajaan Negeri Sarawak akan bertindak meninggalkan kerajaan Perikatan Nasional atas sebab, ciptaan laskar pembangkang. Hahaha!

Entah apa dalam fikiran mereka, rakyat mahukan UMNO terus setia dalam Perikatan Nasional tapi laskar laskar itu berfikiran sebaliknya. Tolol lah tu kan, perasan UMNO telah diterima oleh rakyat Malaysia. Mudah lupa diri, macam perangai penjahat. Hahaha!

Sempat jugalah admin membalasnya bahawa antara parti yang diharamkan di bumi Sarawak ialah Parti UMNO. Ini kerana pagi mereka cakap lain petangnya bercakap lain. Begitu juga bila kantoi, paginya kantoi petangnya mereka cipta lagi cerita baru, begitulah hingga bila bila.

Kamu kalau teringin sangat mengambil fakta benar dari UMNO ambil kenyataan yang mula mula keluar dari mulut mereka. Itulah yang benar dan tepat. Selepas itu pasti semuanya auta. Seperti contoh kenyataan Ahli Parlimen Arau, Sahidan Kassim dalam satu rakaman video, jelas Ahli Parlimen itu akan meninggalkan UMNO Pusat sekiranya UMNO Pusat berkeras untuk memutuskan kerjasama dengan PPBM (Bersatu). Tidak lama selepas itu para laskar dan pemimpin UMNO membuat kenyataan yang sebaliknya seolah Ahli Parlimen Arau itu takut dan berbohong. Terakhir Arau membuat menegaskan hal yang sama semasa berada di Perhimpunan UMNO 2020. Bahawa sanggup disisihkan sekiranya UMNO meneruskan hasrat untuk tidak berkerjsama dengan PPBM. Nampak tak? (Lebih kurang begitulah)

Maka adalah hal yang mustahil sekiranya Kerajaan negeri Sarawak meninggalkan Kerajaan Perikatan Nasional dan berkerjasama secara total dengan UMNO. Shame on you lah. 🤭

UMNO Sabah Sokong Keputusan Tidak Kerjasama Dengan Bersatu

Sebaiknya Datuk Rahman Dahlan berterus-terang berhubung cadangannya kepada presiden UMNO, Datuk Zahid Hamidi. Dia mencadangkan biarlah UMNO Sabah berada dalam kerajaan negeri sehingga Pilihan Raya Negeri yang akan datang.

Bagaimanapun menurut Datuk Rahman Dahlan dari konteks Parlimen, mereka sebagai UMNO Sabah akur dengan sebarang keputusan yang dibuat dalam perhimpunan Agung UMNO 2020.

Antara lain keputusan yang telah diambil ialah memutuskan hubungan dengan parti Bersatu atau Perikatan nasional. Serta menarik balik kerusi yang dimenangi atas tiket UMNO walaupun hari ini menjadi milik Bersatu atau Perikatan Nasional.

Dalam erti kata Datuk Rahman Dahlan yang membahasakan dirinya sebagai UMNO Sabah bersetuju dengan keputusan memutuskan kerjasama dengan Bersatu. Titik!

Itu admin kata jangan berselindung, lebih baik berterus terang.

Kenapa Datuk Rahman Dahlan seolah-olah mengambil tugas Datuk Bung Mokhtar sebagai ketua UMNO Sabah. Bung sebelum ini telah pun menyatakan pendiriannya. Bahawa akan terus berkerjasama dengan Bersatu walaupun pada akhirnya tampak mengikut telunjuk UMNO pusat dalam hal memperkasa UMNO, sekaligus menyokong apa pun langkah yang dapat mendominasi Perikatan Nasional.

Ini kira dua-dua licik lah ni, satu licik di peringkat Parlimen yang satu lagi licik di peringkat negeri. Kah mereka ni saling bersaing menunjuk kehebatan masing-masing?

Datuk Rahman Dahlan sebelum ini ada membuat sidang media tergempar menolak kelayakan Datuk Bung Mokhtar sebagai ketua UMNO Sabah, kerana didakwa terpalit dengan tuduhan rasuah di Mahkamah.

Datuk Rahman Dahlan nampak benar opportunist lah. Sebab dia tahu akan menjadi Calon untuk Parlimen, walaupun terpaksa memakan kawan sendiri.

(Apa yang kita nampak disebalik kenyataan Datuk Rahman Dahlan itu, terbukti UMNO Sabah tidak akan bekerjasama dengan Bersatu)

Dalam pada itu mereka akan menggunakan segala jawatan dan prasarana yang ada di Sabah untuk memperkuatkan UMNO demi menenggelamkan Bersatu atau Perikatan Nasional. Inilah muslihat sebenar yang disembunyikan oleh Datuk Rahman Dahlan, pasti ini yang dibisikkan ke telinga Presiden UMNO. Betul tak?

Memperkatakan apapun spekulasi keatas orang atau pihak yang terdesak, kebiasaannya ada kebenarannya walaupun sukar untuk dibuktikan.

Rahman Dahlan memaklumkan dia dan Presiden UMNO telah berbincang selama 2 jam. Meminta kelonggaran dalam menentukan hala tuju UMNO Sabah. Walau bagaimanapun UMNO Sabah tidak bebas daripada arahan pusat.

Apa pula alasannya, benar apa yang dikatakan oleh Datuk Rahman Dahlan, mereka tidak akan bebas dari cengkaman UMNO berpusat. Bagus juga kalau sudah berani mengakuinya. Hahaha.

Noraini Ahmad Letak Jawatan Sebagai Menteri Oiii. Zahid Kenapa Diam?

Satu dua kenyataan Presiden UMNO yang bertindih dengan pemimpin UMNO yang berjawatan Menteri.

Terdahulu Zahid mencabar Annuar Musa untuk melepaskan jawatan Menteri Wilayah. Zahid Hamidi juga melabelkan Annuar Musa sebagai makhluk perosak.

Tambah Presiden UMNO kalau bukan kerana UMNO tidak Annuar berjawatan Menteri Wilayah.

Kenapa Presiden UMNO hanya mencabar Annuar Musa untuk melepaskan jawatan Menteri. Bagaimana dengan pemimpin-pemimpin UMNO lain yang juga berjawatan Menteri dan sebagai pengerusi dalam GLC. Bukan kah ada antara mereka yang juga menyokong kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin atau Kerajaan Perikatan Nasional.

Tidak usahlah berperangai budak-budak Presiden UMNO oii.

Pemimpin UMNO yang menyokong kerajaan kau minta melepaskan jawatan Menteri. Sedangkan Menteri dari UMNO yang tidak setia pada kerajaan kau buat bodoh.

Dimana keikhlasan Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO ke atas pemimpin dan ahli UMNO yang lain.

Seperti Ketua Wanita UMNO, Noraini ketika berucap di mesyuarat pergerakan sayap PAU 2020. Mendakwa tidak lagi boleh tidur sebantal dengan Bersatu. Banyak kononnya hal yang tidak sehaluan dan bertembung dengan UMNO.

Kalau begitu tunggu apa lagi lepaskanlah jawatan Menteri yang disandang tu. Memandangkan kerajaan ini diterajui oleh parti Bersatu atau Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sembanglah oii Ketua wanita UMNO. Letak jawatan sebagai Menteri Pengajian Tinggilah. Baru nampak cakap serupa bikin. Alahai

Betul-betul perhimpunan Agung UMNO kali ini untuk ahli-ahli yang super tolol. Haha

Zahid Dedah Muslihatnya Tidak Menjadi Adakan PRU Pada Jan 2021

Kononnya Zahid Hamidi membuat pendedahan di perhimpunan Agung UMNO 2020. Bahawa sebelum UMNO bersetuju membentuk kerajaan Perikatan Nasional. Parti parti yang bersepakat telah bersetuju akan mengadakan pilihan raya pada Januari 2021.

Zahid Zahid. Kalau dah tahu nak sangat-sangat Pilihan Raya kenapa lagi UMNO menyokong pembentukan kerajaan Perikatan Nasional. Kalau tidak sudah lama Dewan dibubarkan dan berlangsung pilihan raya umum yang ke-15. Tapi tidak, kenapa sebab waktu itu UMNO masih lemah dan peluang untuk meloloskan diri tuduhan di Mahkamah masih kabur-kabur.

Hakikatnya Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO pada ketika itu bermuslihat, antara lain tujuan UMNO bersetuju membentuk kerajaan Perikatan Nasional adalah untuk membentuk kekuatan parti melalui kerajaan. Bila taring sudah mulai tumbuh mula lupa diri memutuskan kerjasama dengan Bersatu.

Percayalah kamu, begini kekalutan Presiden UMNO Zahid Hamidi kerana kerajaan tidak sanggup mengorbankan konstitusi demi menyelamatkan Zahid Hamidi dari tuduhan salah guna kuasa di Mahkamah.

Alahai Zahid Hamidi untuk apa kerajaan dibentuk kalau akhirnya dibubarkan tidak cukup tempoh. Logik lah sikit.

Annuar Musa Kecewa Difitnah Dalam PAU2020

Annuar Musa meluahkan kekecewaannya berhubung kewujudan budaya fitnah dalam UMNO. Bekas setiausaha Agung parti itu berkata demikian menerusi posting di Facebooknya selepas mendapati poster memfitnah dirinya tersebar di perhimpunan Agung umno pagi ini.

Sebenarnyakan budaya memfitnah dalam UMNO ni sudah menjadi perkara biasa sejak daripada dulu. Malah ada yang berpendapat UMNO ini tidak mampu survive tanpa dakwaan yang lebih kepada fitnah.

Tapi itulah buat macam mana kita nak mencampuri politik orang pun susah.

Ucapan Dasar Presiden UMNO – No DAP, No UMNO, No Anwar 😇

Admin dah cakap berulang kali kalau kita terlalu membelakangkan akal, terlalu menegakkan benang yang basah akhirnya juga kita akan terpeleot. Tercakap apa adanya tanpa paksaan daripada mana-mana pihak.

Jadi berhati-hati kawan ini baru bunga-bunga dari awal kejatuhan UMNO.

Presiden UMNO, Zahid Hamidi ketika berucap di perhimpunan Agung UMNO 2020. Menegaskan bahawa Majlis Tertinggi UMNO telah membuat ketetapan.

No DAP, No UMNO, No Anwar

😂

Rasanya dalam ucapan dasar yang sama Presiden UMNO juga ada menegaskan bahawa keputusan tidak bekerjasama dengan Bersatu dalam Kerajaan Perikatan Nasional telah ditetapkan sebelum Perhimpunan UMNO 2020 ini iaitu tahun lepas lagi. Ertinya keputusan meninggalkan Bersatu adalah atas kuasa mutlak seorang Presiden UMNO bukannya keputusan dari Ahli Majlis Tertinggi. Apapun suka hati UMNO lah apa rakyat nak kisahkan betul tak, lantak pehhh lah. Apapun No DAP, No UMNO, No Anwar. Hahaha!