UMNO tidak menuntut DAP Dikecualikan Dari Kerajaan Perpaduan

Gambar Hiasan Rais Duduk Tengah

Suka admin mengangkat berita yang bakal merungkai polemik yang cuba dipropagandakan oleh pembangkang UMNO sejak dua tiga hari yang lepas.

Kita tahu kan kenyataan setiausaha UMNO Annuar Musa sejurus gagal mendapat kata sepakat daripada Tun Dr Mahathir berhubung pembentukan kerajaan baharu atau perpaduan. Di mana setiausaha UMNO itu telah memberikan alasan yang akhirnya membuat Tun atau PPBM kelihatan jelek di mata rakyat Malaysia khususnya mereka yang anti DAP.

TAPI RUPA-RUPANYA APA YANG BERLAKU ADALAH SEBALIKNYA. SIKIT PUN UMNO TIDAK MENGGARISKAN DAP SEBAGAI HALANGAN PERMUAFAKATAN.

Menurut ketua Biro Strategi dan Dasar PPBM Rais Hussin. Ketika ditemubual oleh wartawan Astro Awani.

Hanya ada dua syarat yang dikemukakan oleh UMNO. Syarat pertama UMNO dan PAS mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan campuran secara en bloc atau keseluruhan.

Syarat kedua UMNO mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan perpaduan pada kadar yang segera.

UMNO mempersalahkan DAP untuk segala-galanya, termasuklah yang kononnya menyebabkan permuafakatan atau pembentukan kerajaan perpaduan gagal direalisasikan. Dalam hal ini kenapa UMNO tegar menyalahkan Tun atau PPBM sedangkan yang menentukan syarat adalah UMNO?

Muslihat apakah yang cuba dikenakan pada PPBM.

Pokoknya menurut Rais Setiausaha Agung UMNO kata DAP adalah faktor mengapa UMNO menolak kerajaan perpaduan. Walhal dalam rundingan mereka Kewujudan DAP bukan sebahagian daripada syarat UMNO.

Bukankah ini yang dipanggil hipokrit hipokrasi atau kalau kita Islamkan kemunafikan lain yang di cakap lain yang dilakukan.

Pada UMNO agak-agak jugalah kamu tu pihak yang ditolak oleh rakyat pada PRU yang lepas. So takkan pula tiba-tiba menjadi kerajaan. Di mana keadilan untuk majoriti rakyat Malaysia, rakyat Malaysia ni bukannya semua ahli UMNO.

Kesimpulannya sebagai parti yang paling tua di Malaysia jangan lagi amalkan adu domba, fitnah terutamanya. Beranikan diri itu bertanggungjawab atas perbuatan yang telah dilakukan, jangan sebaliknya menjadikan rakyat ini sebagai perisai tapi dalam masa yang sama sanggup menipu rakyat, secara terbuka lagi tu.

PPBM Sabah Sokong Tun M Sebagai PM Ke 8

Kenyataan Media
BERSATU NEGERI SABAH

26 Februari 2020.

BERSATU SABAH SOKONG TUN M SEBAGAI PM KE-8

KOTA KINABALU: Badan Pimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Negeri Sabah menyokong penuh Perdana Menteri Interim, Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk terus menerajui negara sebagai Perdana Menteri Malaysia (PM) ke 8.

Ketuanya, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor berkata, khidmat dan kepimpinan Tun Dr. Mahathir amat diperlukan oleh negara bagi meneruskan agenda pembangunan yang telah dirancang, disamping mengurus ekonomi negara dengan baik.

“BERSATU Sabah menyokong penuh Tun Dr. Mahathir dilantik menjadi PM Malaysia ke 8 bagi menyatupadukan rakyat, mewujudkan kerajaan yang stabil dan meneruskan agenda pembangunan negara.

“Yang lebih penting sekarang ialah negara memerlukan Tun Dr.Mahathir untuk mengurus dan memulihkan ekonomi kita yang agak suram sekarang, berikutan kemulut politik negara dan penularan wabak Coronavirus (COVID-19)”, katanya dalam kenyataan, hari ini.

Hajiji yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sulaman berkata, negara memerlukan seorang pemimpin dan tokoh seperti Tun Dr. Mahathir bagi mengurus dan meletakkan ekonomi negara di landasan yang betul bagi mendepani cabaran kemelesetan ekonomi global.

“BERSATU Sabah menaruh sepenuh kepercayaan kepada Tun Dr.Mahathir dan yakin beliau sajalah yang dapat membentuk kembali Kerajaan baharu yang stabil dengan pengurusan ekonomi negara yang baik demi kesejahteraan rakyat jelata”, tegasnya.

-End.

Ahli PPBM Sabah Bersabar dan Tenang – Masidi Manjun

KOTA KINABALU: Semua ahli Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) Sabah diminta bersabar dan tenang susulan peletakan jawatan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengerusi.

Timbalan Ketua Badan Pimpinan Negeri BERSATU Sabah, Datuk Masidi Manjun meminta ahli BERSATU Sabah membiarkan kecelaruan politik yang sedang berlaku diselesaikan dengan baik.

“Saya minta agar semua ahli BERSATU di Sabah bertenang. Biarkan kemelut politik yang sedang berlaku sekarang diselesaikan dengan baik dan aman terlebih dahulu.

“BERSATU Sabah juga tidak mempunyai apa-apa perancangan untuk berjumpa Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal buat masa ini.

“Saya pasti beliau (Shafie) lebih arif mengenai apa yang sedang berlaku,” katanya ketika dihubungi BH.

BERSATU Sabah juga belum menentukan tindakan susulan berikutan perkembangan politik itu.

Lokman, Ezam Dan Khoo Diheret Ke Mahkamah

Tiga tokoh politik akan diheret ke muka Pengadilan…

Hari ini saya memberi arahan kpd peguam2 saya agar 3 tokoh politik yg telah memfitnah, menghina dan berniat jahat utk merosak dan memusnahkan nana baik, reputasi dan intergriti saya disaman secara serentak demi menegakkan keadilan dari penginiayaan terhadap saya yg dilakukan olih ketiga political predators ini!

Mereka adalah,
1. Lokman Adam
2. Ezam Mohd Nor
3. Khoo Poay Tiong

Mereka sengaja melakukan fitnah ini semasa kebanyakan parti2 politik di negara ini sedang mengadakan mesyuarat agong masing2 di seluruh negara!

Mereka mengharapkan semasa “musim” mesyuarat agong parti2 politik ini mereka secara maksima dapat memburuk dan memusnahkan nama baik, reputasi dan intergriti saya.

Mereka tahu kedudukan sebenar isu2 yg mereka gunakan utk memfitnah saya tetapi oleh kerana keghairahan utk memalu dan menginaya saya, mereka dgn sengaja mengenepikan kebenaran demi mencapai niat dan hasrat jahat dan kotor mereka!

Mungkin mereka ingin mengunakan saya sebagai percaturan politik utk memburuk2kan pemimpin2 negara tertentu dgn menjadi fitnah ini sebagai peluru berpandu mereka!

Apapun nawaitu mereka ini, fitnah adalah satu amalan buruk dan keji dikaca mata masyarakat dan Islam!

Inilah yg amat berluas2a sedang berlaku di negara kita sekarang dan cyber media sedang digunakan sepenuhnya utk menyebar dan menabur fitnah dan berita2 palsu di sepanjang masa.

Kerana perbuatan mereka yg tidak bertanggungkawab saperti ini, ianya telah menjejaskan usaha kepimpinan negara utk membangunkan ekonomi negara secara berkesan, bersepadu dan effektif kerana krjn asyek ditimpa fitnah dan tidak2 habis terpaksa melayan konspirasi fitnah dan berita palsu ini yg datang bertubi dan secara terancang!

Pihak kehakiman seharusnya melihat perkembangan politik yg tidak sihat ini sebagai satu perancangan besar atau “a grand design” utk mengkucar kacirkan ekonomi negara yg akan menjejaskan secara negatif kepentingan rakyat dan masadepan Malaysia yg tercinta ini !

Dakwa Pemuda PH Sabah, Warisan Bolot Jawatan Ada Kebenarannya

Baru-baru ini mungkin ada yang terbaca perihal gesaan Setiausaha Pemuda Pakatan Harapan Sabah, Razeef Rakimin.

Dimana beliau mempersoalkan dominasi Parti Warisan keatas jawatan yang boleh dilantik melalui kuasa politik.

Jesteru itu kalau kita membuat penilaian dari sudut kesediaan kompenan PH menjelang pilihanraya yang akan datang. Maka gesaan saudara Razeef Rakimin itu memang ada kebenarannya. Sangat sangat rasional dan bertepatan dengan krisis kepercayaan yang dihadapi oleh Parti Warisan selaku peneraju kerajaan negeri Sabah.

Hari ini kita boleh dengar persepsi masyarakat Sabah terhadap kualiti kerja yang telah diberikan oleh beberapa kementerian negeri dan kakitangan-kakitangan yang dilantik Parti Warisan itu sendiri.

Dimana rata-rata daripada mereka berpendapat, ada dua atau tiga Kementerian negeri belum dapat memberikan perkhidmatan yang baik kepada mereka.

Jesteru itu rombakan kabinet harus dilakukan dalam tempoh yang segera, kerana hanya melalui rombakan kabinet, maka Menteri atau Timbalan Menteri baharu dapat membetulkan struktur organisasi Kementerian mereka sekaligus dapat memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada masyarakat.

Hari ini masyarakat Sabah menyaksikan selain kegagalan fungsi beberapa Kementerian di peringkat negeri. Parti Warisan juga berhadapan dengan isu-isu yang mampu menjejaskan kelangsungan Parti Warisan di masa hadapan.

Bak kata anak muda yang admin temui, harap rambut saja yang terpacak dan baju yang ketat tapi kosong, bercakap pun macam piang.

So tidak ada cara lain bagi menutup kelemahan-kelemahan yang mulai merebak bak Coronavirus selain rombakan kabinet harus dilakukan.

Bila admin sebutkan memakan diri ia tidak hanya melibatkan Parti Warisan tetapi juga komponen PH secara keseluruhannya. Jadi ingat tiada orang yang mahu ikut terbakar hanya kerana kawan sepasukan.

Perlu kita dalami dan fahami yang gesaan Setiausaha Pemuda PH ini bukan sekadar tuntutan ke atas jawatan tertentu tetapi lebih daripada itu iaitu adanya niat yang baik untuk memperkasakan komponen PH, kerna sememangnya hanya melalui portfolio atau jawatan, satu-satu parti itu dapat berkhidmat kepada rakyat sekaligus dapat memperkasakan parti mereka.

Pun begitu admin yakin dan percaya sekiranya kerja pentadbiran kerajaan negeri, termasuklah kerja-kerja setiausaha dan pegawai yang dilantik oleh Parti Warisan telah mendatangkan hal yang positif kepada PH maka sudah tentulah setiausaha Pemuda Pakatan Harapan Sabah tidak akan menimbulkan isu ini, apa lagi diluahkan secara terbuka.

Mungkinkah gesaan Setiausaha seperti dibawah telah diluahkan secara terhormat tetapi tidak mendapat perhatian sebab itulah ia disebarkan dan dibuat secara terbuka?

Sebelum ini setiausaha Pemuda Pakatan Harapan Sabah, Razeef Rakimin meluahkan rasa kecewanya keatas Parti Warisan yang di dakwah membolot jawatan yang ditandingi oleh pembangkang pada PRU14 ia terdiri dari lima kawasan Parlimen Kota Marudu, Kimanis, Keningau Pensiangan dan Kinabatangan.

Maka sepatutnya penyelaras Parlimen Pensiangan diberikan kepada PKR memandangkan PKR bertanding di Parlimen ini pada PRU yang lepas. Seperti mana empat kawasan di atas turut ditandingi oleh parti Warisan dan hari ini di selaras oleh Parti Warisan.

Menurut lagi Razeef Hakimi dia mempersoalkan perkara itu kerana beliau melihat seolah-olah PH tidak wujud bersama Warisan tapi sekadar menumpang dan bakal ditendang pada bila-bila masa.

Tambah Razeef Hakimi sepatutnya Pengerusi PH Sabah Cristina Liew memperjuangkan hak PH di Sabah.

Baru-baru ini juga kita menyaksikan pemecatan setiausaha politik, Raymond Ahuar kepada Timbalan Ketua Menteri Sabah Christina Liew.

Raymond Ahuar dipecat selepas didakwa menyuarakan isu pembalakan. Sejauh mana kebenarannya itu admin tidak dapat pastikan.

Samseng Baju Hitam Serang Syed Saddiq Didakwa Di Mahkamah

Masih ingat lagi tak cerita sekumpulan jentera atau penyokong UMNO yang membuat kekecohan di majlis yang dihadiri oleh Menteri Belia dan Sukan di Savannah Hill Resort, Ulu Tiram pada 31hb January yang lalu?

Kejadian itu telah mencetuskan persepsi sekaligus perdebatandi di antara pihak penyokong UMNO dan sudah tentu penyokong PPBM.

Sejurus kejadian itu Menteri Belia dan Sukan Malaysia telah mendakwa bahawa kekecohan itu dilakukan oleh penyokong UMNO yang memakai baju hitam.

Jentera PPBM juga menulis bahawa kumpulan berbaju hitam yang membuat kekecohan itu terdiri daripada penyokong UMNO, ini berdasarkan gambar yang berjaya ditangkap semasa kejadian.

Walaupun gambar atau artikel yang diviralkan agak sedikit cacat kerana gambar dari print screen yang dimuatkan dalam artikel tidak sama atau bukan lelaki sebenar dari kumpulan berbaju hitam. Namun pada realitinya individu dari kumpulan baju hitam itu sememangnya adalah penyokong UMNO yang sengaja membuat kekecohan.

Dek kerana kesilapan kecil itu jentera UMNO, mendakwa kononnya kerajaan telah menfitnah UMNO, oleh itu Ketua Pemuda UMNO Malaysia berjanji akan mengheret Menteri Belia dan Sukan Malaysia ke mahkamah kerana kononnya telah membuat tuduhan palsu yang bertujuan untuk merosakkan imej UMNO.

Tapi sehingga hari ini tidak ada surat saman yang diterima oleh pemerintah atau menteri di kementerian Sukan Malaysia.

Sebaliknya hari ini portal rasmi tempatan melaporkan empat lelaki telah dituduh di Mahkamah majistret Johor atas tuduhan menyerang Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq.

Siapakah mereka, ahh mereka-mereka itu terdiri dari
pengimpal bengkel, Norhanizam Itnain, 38; peniaga, Mohd Iskandar Masindra Rasidi, 37; pekerja kedai serbaneka, Mohd Iskandar Afiq Abd Razak, 26; dan peniaga pakaian terpakai, Ezzul Emran Abdul Rahim, 23, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohd Zaki Abd Rahman.

Nampaknya kekantoian, hipokrasi dan kesamsengan
UMNO terus menjadi tatapan rakyat Malaysia.

PAS Tidak Menyokong Bossku Bukan Beshe Beshe

Merujuk artikel yang dikeluarkan oleh Berita Harian online yang bertajuk PAS tak sokong BN di bawah Najib- Takiyuddin.

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata parti mereka iaitu PAS sebaliknya cuba bekerjasama dengan Tun Mahathir sebelum pru14.

Malah katanya PAS cuba mengadakan rundingan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) khususnya dengan Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Timbalannya Mukhriz Mahathir tetapi tidak menjadi kenyataan.

Keterangan yang mengejutkan ini ekoran dakwaan Setiausaha Agung Parti keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution bahawa PAS menyokong Najib dan mengubah sokongan kepada Tun Mahathir selepas Najib jatuh, ternyata tidak benar sama sekali.

Wah suatu pendedahan yang mengejutkan banyak pihak. Betul tidak?

Tambah Takiyuddin adalah hal yang mustahil untuk PH merampas kerajaan pusat melalui PRU yang lepas jika PAS menyokong atau bekerjasama dengan BN. Wow!

Adakah pendedahan yang menyakitkan telinga ahli dan penyokong UMNO ini merupakan titik mula kepada perpecahan muafakat nasional. Sekaligus menjadi pintu keluar kepada PAS dan Presiden UMNO untuk bersepakat dengan Parti Bersatu atau PPBM yang digembar-gemburkan sejak dua tiga hari lepas.

Pointnya di sini rupa-rupanya PAS tidak menyokong kepimpinan Najib Razak aka Bossku. Titik!

Diharap selepas ini pada penyokong UMNO atau laskar UMNO jangan lagi terhegeh-hegeh membabitkan PAS dalam usahanya membangkitkan UMNO yang maling. Past is past.

  • PAS ADALAH PAS yang survive kerana kebencian mereka terhadap UMNO.
  • Dari konteks Sabah kerjasama UMNO PAS atau muafakat nasional tidak menguntungkan PAS.

Zahid Hamidi Cadang UMNO Berkerjasama Dengan PPBM (Bersatu)

Hari ini Lokman Adam mendedahkan hasil mesyuarat jawatankuasa perhimpunan muafakat nasional yang dipengerusikan oleh Tajuddin Abdul Rahman dan dihadiri oleh presiden UMNO, Zahid Hamidi.

Bahawa dalam mesyuarat itu Presiden UMNO, Zahid Hamidi telah menyatakan empat sebab utama kenapa beliau secara peribadi mahu UMNO bekerjasama dengan Mahathir atau PPBM.

1) Kita hendak jaga Muafakat Nasional, disebabkan PAS hendak kerjasama dengan Mahathir, UMNO kena ikut supaya kita tidak ketinggalan.

2) Kedua, Zahid kata kalau tidak berkerjasama dengan Mahathir, kita tak boleh selesaikan masalah Bossku.

3)Sekarang kuasa ditangan Mahathir. Sudah ada diatas meja seorang yang sangat berkuasa untuk mengharamkan UMNO. Kalau Umno nak diharamkan ada yang kata Ahli UMNO akan sertai PAS. Zahid kata, PAS dah belah Mahathir, kalau keluar UMNO masuk PAS pun sama sahaja.

4) Zahid kata, beliau boleh guna kuasa veto untuk berkerjasama dengan Tun Mahathir. Sebaliknya beliau menyerahkan keputusan untuk dibuat oleh Majlis Kerja Tertinggi UMNO.


Pada ahli UMNO yang ada di luar sana kamu jangan terlalu beremosi menilai kenyataan atau cadangan Presiden ini sebagai hal yang negatif sebaliknya kamu harus menerima keberadaan
UMNO hingga terpaksa bergantung pada PAS demi survival politik UMNO itu sendiri.

UMNO adalah parti yang masih terpalit dengan tuduhan salah guna kuasa. Sama ada tuduhan itu sedang dibicarakan di mahkamah atau masih berlegar-legar menunggu saat dan ketikanya untuk diheret ke muka pengadilan.

Pokoknya tuduhan rasuah ke atas pemimpin pemimpin UMNO akan berlarutan sehingga ambang pilihan raya umum yang akan datang. Maksudnya isu rasuah akan terus relevan digunakan sebagai modal politik atau kempen.

Itu kita belum bercerita soal nasib Najib Razak, Zahid Hamidi, Bung Moktar dan beberapa lagi pimpinan UMNO yang besar kemungkinannya akan berhadapan dengan hukuman penjara selepas didapati bersalah oleh Mahkamah kerana dakwaan rasuah yang mereka sedang hadapi.

Cuba bayangkan situasi UMNO pada masa itu siapa yang akan mengepalai UMNO. Lokman Adam, KJ dan Tok Mat, pengaruh mereka ini masih terlalu baru untuk ditaati oleh ahli-ahli UMNO.

Amat perlu bagi ahli UMNO menyedari tidak semua ahli PAS bersetuju dengan muafakat nasional. Itu bererti untuk jangka panjang kerjasama UMNO PAS hanya merugikan PAS itu sendiri. Jadi mana mungkin PAS sanggup bertahan sedangkan kerjasama itu hanya menyebabkan mereka kehilangan pengaruh atau undi.

Wahai ahli UMNO tidak ada jaminan bahwa hanya melalui muafakat nasional maka kerjasama UMNO dan PAS akan bertahan sehingga PRU yang akan datang. Kalaupun bertahan tapi akan punah disaat akhir apa bila pembahagian kerusi tidak dipersetujui oleh kedua belah pihak.

Pada ahli UMNO yang baru berpeluang memegang jawatan di peringkat Bahagian jangan kamu terlalu obses. Kamu tu masih mentah dan serba kekurangan untuk membangkitkan UMNO sedangkan mereka yang cukup berpengalaman dan berkemampun sebelum kamu pun boleh tumbang di PRU yang lepas. So jangan pandai-pandai menggesa agar Presiden UMNO, Zahid meletakkan jawatan, sedar diri tu sikit.

PPBM Sabah Sokong Jawatan Tertinggi PPBM Pusat Dikekalkan

KENYATAAN MEDIA
BERSATU NEGERI SABAH

03 Februari 2020.

BERSATU SABAH SOKONG JAWATAN PENGERUSI, PRESIDEN & TIMBALAN PRESIDEN PARTI DIKEKALKAN – YB Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Bin Haji Noor
Ketua Badan Pimpinan Bersatu Sabah merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Sabah N10 Sulaman.

KOTA KINABALU: Badan Pimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Negeri Sabah menyokong agar tiga jawatan utama Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) parti melibatkan Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden dikekalkan.

Ketuanya Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor berkata, Pengerusi BERSATU yang kini disandang oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad; Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Timbalan Presiden, Datuk Seri Mukhriz Mahathir perlu dikekalkan.

Katanya selain sebagai pengasas parti, kepimpinan ketiga-tiga tokoh itu amat diperlukan oleh parti khususnya Tun Dr.Mahathir yang juga Perdana Menteri merupakan negarawan ulung untuk terus memimpin negara.

“BERSATU Sabah bersetuju dan menyokong cadangan supaya jawatan Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden parti dikekalkan dan tidak dipertandingkan dalam pemilihan MPT Bersatu nanti”, katanya dalam kenyataan, hari ini.

Hajiji yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sulaman mengulas syor BERSATU Terengganu yang mencadangkan penyandang ketiga-tiga jawatan itu dikekalkan.

Pengerusi BERSATU Terengganu, Senator Datuk Razali Idris pada Ahad berkata, Bersatu Terengganu sebulat suara bersetuju supaya jawatan berkenaan dikekalkan dan tidak dipertandingkan.

“Jadi, kita mengesyorkan kepada negeri-negeri lain untuk turut sama sebulat suara dalam hal ini dengan mengekalkan jawatan ketiga-tiga mereka dalam pemilihan MPT Bersatu nanti,” katanya.

Hajiji yang juga Ketua BERSATU Bahagian Tuaran berkata, BERSATU Sabah dengan tegas menyokong penuh agar Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir terus kekal menerajui dan memimpin parti dan negara.

“Kita berharap ahli-ahli BERSATU di Sabah amnya dan seluruh negara khasnya terus berdiri teguh dan menyokong kepimpinan mereka demi memantap dan mengukuhkan lagi perjuangan dan kedudukan parti”, tegasnya.

Mesyuarat BERSATU peringkat cawangan akan dimulakan pada 15 Februari 2020 sehingga 29 Mac 2020 dan mesyuarat peringkat bahagian pula dijadualkan pada 18 April 2020, manakala Perhimpunan Agung Tahunan (PAT) pula pada 25 hingga 28 Jun depan.

-End.

Ahli PPBM Tampil Menafikan Fitnah Laskar UMNO

Kerja jahat dan fitnah laskar UMNO berhubung kejadian di Ulu Tiram, Johor yang melibatkan Menteri Belia dan Sukan Malaysia Syed Saddiq hingga terpaksa melarikan diri melalui jalan alternatif semasa di kepung oleh beberapa orang yang tidak dikenali.

Tidak cukup dengan perbuatan mencetuskan kekecohan jentera UMNO telah memutar belit cerita sekaligus memfitnah ahli PPBM hanya kerana semasa kejadian dia iaitu Saudara Muhammad Nor Firdaus Abdul Rahman berada berada di sekitar kumpulan yang sedang membuat kekacauan.

Gambar yang melibatkan Muhammad Firdaus telah di viralkan oleh pihak pembangkang bagi tujuan menutup kebiadapan mereka.

Dibawah adalah kenyataan rasmi daripada Muhammad Firdaus yang menafikan sekeras kerasnya tuduhan pihak pembangkang.

*SAYA MERUPAKAN FRONTLINER BARISAN ARMADA, BUKAN SAMSENG UPAHAN*

Saya, Muhammad Nor Firdaus bin Abdul Rahman menafikan segala tuduhan liar dan tak berasas yang menyatakan saya telah diupah oleh YB Syed Saddiq untuk mencetuskan huru-hara di Rapat Umum ARMADA tempoh hari.

Apakah rasionalnya untuk membangkitkan kekecohan di dalam aktiviti jalinan erat Armada, sedangkan saya telah pun bersama-sama beraktiviti semenjak petang hari kejadian bermain paintball.

Pada malam tersebut, saya bersama beberapa rakan Armada yang lain berada di barisan hadapan kumpulan samseng upahan tersebut, bersiap-siaga menghadap sebarang kemungkinan yang boleh berlaku.

Terakhir, sudah-sudahlah menyebarkan fitnah dan mengalihkan salah.

Yang jelas, kita sebagai anak muda perlu menolak budaya samseng & gangsterime.

Maruah anak muda lebih tinggi nilainya dari emas dan wang ringgit.

MUHAMMAD NOR FIRDAUS BIN ABDUL RAHMAN

Ahli ARMADA

Akaun Facebook Muhammad Firdaus