Najib Akan Terus Menipu Hakim Mahkamah Rayuan Tapi Sampai Bila?

Najib akan terus berhelah dan berhelah sehingga berpeluang menipu hakim hakim dengan harapan dirinya akan dibebaskan dari hukuman penjara 12 tahun.

Namun demikian rakyat Malaysia yakin dan percaya Najib telah mencuri wang mereka. Ini tidak boleh lagi dinafikan melainkan orang itu memang bangsat hingga tetap menyokong pemimpin UMNO yang maling. Sedangkan sekiranya hal ini terjadi pada batang hidung sendiri atau orang biasa pasti mereka akan kononnya dicaci dan dipinggirkan. Tolol!

Biarkan Najib dengan taktik atau tipu helahnya kerna pada hakikatnya menurut sumber yang mengikuti kes ini yang menghubungi admin kelmarin, mengatakan bahawa Mahkamah Rayuan tetap mendapati Najib bersalah dan hukuman 12 tahun yang dijatuhkan oleh Mahkamah Tinggi akan dijalankan.

Pun begitu menurut sumber dibawah, walaupun Mahkamah Rayuan mendapati Najib gagal dalam rayuannya tapi Najib boleh mengemukan permohonan supaya tempoh jaminan Mahkamah dipanjangkan ke satu tarikh maksimum yang akan digunakan untuk memanjangkan rayuan dengan mengemukakan bukti bohong yang baru. Macam mana tu?

Kenapa Mahkamah Rayuan Malaysia ini boleh diperlakukan seperti itu kah? Kalau begitu kenapa pengedar dadah yang kaya raya atau billionaire yang telah didapati bersalah oleh Mahkamah tidak melakukan usaha pembohongan yang sama.

Hari ini Mahkamah Rayuan bersidang bagi menentukan keputusan rayuan yang telah dikemukan oleh Najib.


Najib Razak mungkin dapat mengelak dari drama kamar mahkamah seperti mana dilalui Presiden PKR Anwar Ibrahim dalam perbicaraan kes liwat kira-kira tujuh lalu, berikutan bekas perdana menteri itu bakal mengikuti prosiding esok secara dalam talian bagi mengetahui keputusan rayuannya terhadap sabitan beberapa pertuduhan berkait dana RM42 juta dalam akaun bank peribadinya.

MalaysiaNow difahamkan, oleh kerana Najib berdepan beberapa pertuduhan jenayah, beliau diarahkan untuk mengikuti prosiding penyampaian keputusan mahkamah dari pejabat peguam belanya.

Seorang sumber yang biasa dengan pendengaran secara hibrid berkata dalam situasi di mana mahkamah mengekalkan sabitan dan hukuman penjara, proses seterusnya yang akan dilakukan adalah mempersiapkan Najib untuk dihantar ke penjara.

β€œNamun perkara ini boleh dielakkan jika peguamnya terus memohon ikat jamin dilanjutkan sementara meneruskan rayuannya di Mahkamah Persekutuan,” kata sumber yang merupakan peguam jenayah berpengalaman kepada MalaysiaNow.

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑