Jangan Pilih Maling UMNO Nanti Rugi Dunia Akhirat (Video)

Ustaz ini berceramah bahawa memilih pemimpin atau wakil rakyat yang salah maka yang rugi bukan orang lain tapi mereka itu sendiri.

Suka admin melihat nasihat ini dari konteks pemimpin UMNO yang kantoi maling namun dipertahankan separuh mati oleh laskar mereka.

Admin sedar dan tahu berat tanggungjawab seorang pemimpin atau wakil rakyat, justeru kita sebagai masyarakat kena fahamlah tentang keberadaan dan meredhai usaha mereka.

Menjadi adat dalam politik harus pemimpin-pemimpin itu mencari kelebihan bagi mengurus orang bawahan mereka. Tapi mencari kelebihan itu pula bukan macam Najib dan Zahid serta pemimpin UMNO yang lain, terang-terang kenampakan tangan mereka mengambil tunai dari kotak Pandora.

Itupun masih lagi menyusahkan orang lain dengan berlagak hebat. Seolah-olah orang lain pula yang terang terangan mencuri macam mereka. Hah ini yang bikin panas, persis perangai pendajal.

Projek kan ada atau langkah strategik kan ada, ambil lah dan buat yang terbaik, kalau ada untungnya sama ada banyak atau kurang, ambil lah. Cara begini admin yakin jelas tidak menyalahi undang-undang. Yalah kalau semua dianggap melanggar peraturan macam mana parti atau pemimpin itu dapat bertahan. Lainlah kalau pemimpin itu memang tidak pandai kerja atau tidak reti diuntung, Sebab itulah walaupun dia sudah kaya atau berkemampuan tetapi tetap ditolak oleh pengundi.

Masyarakat sentiasa menuntut pemimpin atau wakil rakyat yang jauh lebih senang dari mereka supaya senang mengadukan permasalahan untuk diselesaikan.

Sebab itulah kita jangan hairan kalau ada wakil rakyat Warisan yang keluar dan menyertai kerajaan. Hakikatnya mereka adalah pemimpin yang prihatin dan bimbang akan masyarakat yang ada di kawasan mereka.

UMNO tu tumbang kerana skandal 1MDB yang dilakukan oleh Najib Razak. UMNO juga terpalit dengan skandal Yayasan Akal Budi yang dikerjakan oleh Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO. Begitu juga dengan pemimpin-pemimpin UMNO yang lain.

Melaka tumbang kerana perbalahan di kalangan pemimpin-pemimpin UMNO berkaitan dengan skandal pasir. Bila perbalahan memuncak itu yang berlaku undi idak percaya menyebabkan DUN dibubarkan.

UMNO Sabah ni contoh yang paling mudah, baru beberapa bulan menjadi sebahagian dalam kerajaan tetapi sudah kantoi hingga disiasat oleh SPRM. Dan sehingga hari ini sudah ada dua skandal yang memalitkan mereka. Mereka tu bukan hanya baru dalam kerajaan tetapi baru sebagai pemimpin UMNO Sabah.

Jadi kamu sebagai masyarakat masih ada hati kah memilih mereka sebagai pemimpin atau memilih UMNO sebagai wadah perjuangan? Tolol kah!

Kalau ada yang memegang prinsip dalam politik tidak ada yang baik, mungkin benar. Tapi carilah yang terbaik dikalangan yang terburuk, bukan malah kamu memilih yang terburuk di kalangan mereka.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: